Gå til innhold

Mulig å få dumpventil/lyd på diesel?

Ranger emnet


Allright

Anbefalte innlegg

9000-turbo har dumpventil

 

Ikke monter dumpventil på dieselen, høres bare dumt ut og er totalt unødvendig, men om du har EGR så er det ofte ett spjeld som lukker lufttilførselen, kan jo få litt vbakuum i innsug da, om det er nok er noe annet.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har du V8 7.3TD Ford excursion , med GT3880R Turbo 125HK Chip, åpent filter og 4.2" eksos fra turbo og ut! Ikke glem nå at denne bilen lader 2.4Bar (35psi) dette er en enorm mengde luft som bremses opp!

 

Og dette kalles SURGE!

http://s2.photobucket.com/albums/y41/rdlx3m/?action=view&current=17022009006.flv

 

Vær så snill ikke monter dump på bilen og latterligjøre deg selv..

Endret av DRFT-R

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp kun sportsfilter og åpnere eksos/fjern et par lyddempere.

 

dump ventil er ikke noe kult lenger, mye grommere med massiv lastebillyd med turbosus, så kan du slippe gassen på rett tidspunkt for å få surge-lyden;) det er gromt.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jeg har ikke dump på noen av mine dieselbilet(en vectra b 1.7tdi og en omega 2.0dti) ingen av dem er justert på noe vis annet enn ett konisk filter og begge disse plysjer når jeg slipper gassen på rett tidspunkt.. ingenting som stopper opp mine turboer da trykket blir pressa i gjennom uansett pga manglende gass-spjeld.. slutt å vær påståelig når du ikke har full kontroll..

95 vulva 855 2,5 med nok utstyr;)

Stereo: mac audio kompsett framme og bake

pioneer deh p7000ub, focal bomba 27v1

 

mercedes 124 230e turbo(BENSIN!!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår