Gå til innhold

Hvor mye hk?

Ranger emnet


Volvo 144 DeLuxe

Anbefalte innlegg

hei, hvor mye hk kan man få ut av en B20 sm er borret opp til B21 med smidde stempler, planet topp,porta, M råder å ny R-Kam å doble 45 weber? ca?

 

150-160 burde vel være i nærheten av sannheten, kommer jo

ann på hvor grym topp du har. La R kammen få ligge fred og heller

få tak i en KG6, den drar fra 2000 omdr. og opp til 7500.

R kammen passer fint til bånn gass kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kun tænk mæ nå rundt der ja. ja hørd at R-Kammen itj va egna t å skli runder me nei;) KG6 e d d samme som K- kam da eller? ca pris på dæm da?

 

KG6 er ikke samme som K-kam nei, KG6 er en KG Trimning-utviklet kamaksel som fungerer meget bra, både på en middels trimmet motor og værste trimmede motorer. Mens K kamakselen er en Volvo original kamaksel, som er mye snillere. Disse kan ikke sammenlignes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG6 er ikke samme som K-kam nei, KG6 er en KG Trimning-utviklet kamaksel som fungerer meget bra, både på en middels trimmet motor og værste trimmede motorer. Mens K kamakselen er en Volvo original kamaksel, som er mye snillere. Disse kan ikke sammenlignes.

 

 

 

Okey, ka du villa anbefalt du da? d e jo ein skamlåg sklibil, mått ha ein sånn motor fann æ ut, tøff lyd å itjminst litte meir drag, men tænkt å PRØV å behold lang girstanga da, så d spørs kor my den hell da.. bære at den går jævnt å fint på tomgang å at d drar ifra litt e kravet mitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle kammene jeg har prøvd er KG6 kamen den jeg er mest fornøyd med.

gir fin kjørbarhet og bra kurve.

R-kammen er sykt spiss skjer ikke en dritt under 3500rpm du må ruse opp bare for å komme i gang'

s-kammen er latt

K-kammen er passe til biler med plantet topp og duble SU

kjøp deg KG6 om du skal opp i over 150Hk du

eller så er KG17 og KG19 fine til itt mer moderat trimming.

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle kammene jeg har prøvd er KG6 kamen den jeg er mest fornøyd med.

gir fin kjørbarhet og bra kurve.

R-kammen er sykt spiss skjer ikke en dritt under 3500rpm du må ruse opp bare for å komme i gang'

s-kammen er latt

K-kammen er passe til biler med plantet topp og duble SU

kjøp deg KG6 om du skal opp i over 150Hk du

eller så er KG17 og KG19 fine til itt mer moderat trimming.

 

Ellers så er også KG5 ett godt alternativ, forutsatt at du skal i bremsebenk med bilen og finjusteres til det absolutte optimale, men den krever at du har ett meget, meget bra topplokk, og riktig bestyckede forgassere. KG5 gir mer effekt enn KG6, om motoren er helt riktig bygget. Men igjen, den vil gå dårligere om den ikke er 100% justert, og alt stemmer overens.

 

Velg KG6, da gjør du ingen feil og får en meget god kamaksel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår