hart Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 Du vet sånne asfaltmatter med shingel på.. Til bruk på tak. Det veier litt, og er sikkert litt helv... å feste, men det koster ikke mye med tanke på bakover i bilen. Du skulle ikke trenge mye for å dempe det verste i resten av brødboksen om du limer noen flak her og der ;) Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra98 Skrevet Juni 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 hehe:p tror ikke det blir så fint... Men tanken var god. hehe.. Siter -Opel Vectra B 98 -Toyota Hiace 4wd lang 04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra98 Skrevet Juni 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 Nå har jeg isolert dørene enda mer. Brukte 4mm asfalt plater fra mekonomen å klistra det mot utsida på døra. Ble mye bedre. Ble ikke noe vibrasjon idørene lenger. ANBEFALES:-) Jeg har også isolert taket med asfaltplater og 10mm vanlig isolasjon. Ble Merkbart bedre. Kommer bilder etterhvert:-) Siter -Opel Vectra B 98 -Toyota Hiace 4wd lang 04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra98 Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 PÅ tide med litt oppdatering!! Nå har jeg isolert hele kupeen. Tak og dører har jeg isolert forr ut, nå har jeg tadd gulv og bakvegg, jeg har også trekket stoff over isolasjon slikat det skulle bli fint. Brukte spraylim, ENKELT!!:-) Huff, er glad jeg er ferdig nå:-) har holdt på i nærmere 30timer.. Men jeg kan si at det er totalt verdt det. Fyfan kor stille og godt det ble når man kjørte:-) eneste jeg vil gjøre, er (å prøve) å isolere på innsiden av motorrommet mot kupeen.. her er noen bilder: noen plasser la jeg 2 lag for å jevne det ut. her kunne jeg ikke isolere så mye, for da hadde jeg ikke fådd på plass stigtrinnet.. I bakveggen ble det isolert med 4mm asfaltplater og 10mm skumgummi i de jupeste sporene + 20mm skumgummi over det hele:-) fant ut etterpå at setet ikke går helt bak da, men jeg er så kort at det gjør ingenting. Men bak "sofaen" måtte jeg ta bort litt for å få den på plass.. Anbefaler å gjøre det samme!!! Siter -Opel Vectra B 98 -Toyota Hiace 4wd lang 04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roye Skrevet Juli 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 Mange poster som var fjernet her da... Asfaltmatter funker vel best til å fjerne virbrasjoner i platene, mens dynaflex, eller hva det heter, isolerer bedre for støy utenfor. Siter - Opel Omega B 2,5l V6 Stv 1996 - Toyota CelicaSupra MA61 1986 - Toyota Celica GT RA40 1978 - Toyota Cressida RX60 1982 - Toyota Carina TA60 1982 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra98 Skrevet Juli 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 japp.. Stemmer det. Derfor jeg brukte begge. Men i gulvet bruke jeg bare asfaltplater. Siter -Opel Vectra B 98 -Toyota Hiace 4wd lang 04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Juli 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 beste me biltema mattene er jo at de tiltrekker seg fukt og dermed produserer rust! jippi ;) da sparte du hvertfall 500kr nå da, som du kan bruke til rustsveising seinere.. Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roye Skrevet Juli 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 japp.. Stemmer det. Derfor jeg brukte begge. Men i gulvet bruke jeg bare asfaltplater. Har du merket noen forskjell på støyen etter at du monterte mattene? Siter - Opel Omega B 2,5l V6 Stv 1996 - Toyota CelicaSupra MA61 1986 - Toyota Celica GT RA40 1978 - Toyota Cressida RX60 1982 - Toyota Carina TA60 1982 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra98 Skrevet Juli 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 om jeg har? Ja, det kan jeg love deg. Nå kan man prate normalt og man trenger ikke å ha stereoen høyt for å overdøve støyen!:-) hvis du ahr en hiace, så anbefaler jeg deg å isolere den. Om så bare dørene, det hjalp mye. Siter -Opel Vectra B 98 -Toyota Hiace 4wd lang 04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra98 Skrevet Juli 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 beste me biltema mattene er jo at de tiltrekker seg fukt og dermed produserer rust! jippi ;) da sparte du hvertfall 500kr nå da, som du kan bruke til rustsveising seinere.. og det har du erfaring med eller?? Siter -Opel Vectra B 98 -Toyota Hiace 4wd lang 04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Juli 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 ja? har sett flere biler med disse mattene.. og sjelden noe pent syn.. Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juli 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 er jo tildels asfaltmatter orginalt i dørene og bagasjerommet i a4'en,men innsiden er spraya med noe stash for å forhindre fukt. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra98 Skrevet Juli 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 ja? har sett flere biler med disse mattene.. og sjelden noe pent syn.. ok, takk for tipset. skal følge med det der. men er det lang tid etter at man kan oppgade det?? Siter -Opel Vectra B 98 -Toyota Hiace 4wd lang 04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Juli 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2008 Så jo knall ut det der, tenkte noe av det samme i min. En del støy i disse:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra98 Skrevet August 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 noen som vet om noen matter som man kan isolere i motorrommet med?? er en del støy fra motor og har lyst å prøve å isolere inn mot kupeen!:-P Siter -Opel Vectra B 98 -Toyota Hiace 4wd lang 04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg