Gå til innhold

Hiace "Gt4 srl"

Ranger emnet


vectra98

Anbefalte innlegg

Hei. Tenkte jeg skulle åpne dette forumet:P Har kjøpt med hiace type lang,2004mod. Skal bruke den som arbeidsbil. Har funne ut at jeg skal lydisolere den. Noen tips om hvordan og hva jeg skal bruke. Tenkte å isolere vegg imellom coupe og lasterom, dørene og dørken.

-Opel Vectra B 98

-Toyota Hiace 4wd lang 04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mekonomen har matter av Bitumen :) Fungerer sikkert mye bedre enn søpla til biltema.

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, disse blir får tykke å dårlig å håndtere.

Har brukt Bilxtra sine 3m matter. Litt dyrere, men tynne, lett og forme og gir bra lydisolasjon.

Skal gjøre dette på min hiace.

 

Hvor tykke er de? Tenkte jeg skulle bruke 20 mm matter fra biltema i dørene og i bakveggen. Så skal jeg bruke noen 4mm asfaltplater fra mekonomen i dørken.

-Opel Vectra B 98

-Toyota Hiace 4wd lang 04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Planer framover:

LydIsolere gulv, dører og bakvegg.

Sote rutene

Bytte ut originalhøyttalerne

Mulig sette inn en liten aktiv sub:-)

Hold oss oppdatert! :)

 

Og ikke minst, si fra om det blir veeeeldig stor forbedring med lydisoleringen. I såfall skal jeg glatt gjøre det selv også. :)

William Viker

Svart Toyota HiLux '07 med littavhvert på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg isolert dørene. Trodde jeg skulle få til å isolere inni dørene, men det gikk jo ikke.. Slik gjor jeg det:

 

X766.jpg

 

X768.jpg

 

Legg merket til det stilige gulvet:-P

 

X770.jpg

 

X772.jpg

 

Der har jeg "fylt i" litt, sånn at det skkulle bli mest mulig jevnt.

 

X773.jpg

 

X774.jpg

 

Der som isolasjonen vises skal jeg trekker over med noe skingreier..:p tenkte først med vanlig høyttalerkassestoff, men det blir så fort støvete.

 

Kjørte meg en tur etter jeg var ferdig, og det var blitt bedre, men det er fortsatt gjenklang inni dørene. Så det blir litt bråk uansett. På neste steg skal jeg isolere gulvet, og bakveggen.

 

Noen som vet om man får ned taktrekket??

-Opel Vectra B 98

-Toyota Hiace 4wd lang 04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asfaltplatene skal limes på dørblekket, og det er her de sitter på mange biler også fra fabrikk. Når du banker med knyttneven fra utsiden på døra vil den litt kjipe hule lyden bli borte og den blir mer kontant og solid. Dette vil også dempe lyd. Om du ikke kommer til inni der så kan det vel tenkes at Hi-fi-folket har noe gugge du skan spraye/smøre på som gjør samme nytten.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke noe spesielt produkt i tankene, men det skulle gjøre nytten. Det viktigste er jo å dempe vibrasjoner i dørplatene, og det overrasker meg egentlig at en Hiace ikke har asfaltmatter i dørene :)

 

Skal du dempe noe mer av bilen.. det er store plater å dempe lengre bak også ;)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår