krt_ Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Jeg er har lakka litt på en dør til bilen, først for å prøve meg fram. Jeg har pussa ned grunninga, rensa overflata og har hatt på lakken fra sprayboks, men det ser ut som lakken får rynker når jeg har på klarlakken. Hvorfor skjer dette? er det en reaksjon mellom lakken og noe annet? Jeg gjør dette kun på hobbybasis så se bort fra at det ikke er pusset skikkelig ned :) På bildet er ikke lakken helt tørket med dere skjønner hva som er poenget Siter Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Ser ut til at den koker, at lakk typene reagerer på hverandre, er det samme merke lakk du har brukt? Siter 97' Ford F-150 "Svt Lightning" BMW 325i 90' E30 Nissan King Cab X bil: Bmw 325i e30, bredda, modda m-tech 1 osv X bil: Bmw 520i 24v, Rieger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet Mai 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Aner ikke hvordan merke det er, den blei blanda hos forhandler og grunninga husker jeg ikke.. ble ikke slik overalt, kan det være at laget ble for tykt? Siter Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Var overflaten helt 100% tørr før du lakka? Temperatur i lufta? Ser ut som lakken har reagert med lakken som var på bilen såfremt du ikke pusset til grunninga. Evnt temperatur. Edit: Hvor lenge ventet du med å ha på klarlakken? Husk at det ikke skal mye klarlakk over lakken, og du burde vente minst 2-3 minutter før du har på klarlakken. Lakken skal ikke være tørket, men neste for å få best resultat. (Dette kan vel variere, men iallfall det jeg har blitt lært) Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet Mai 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Ser ut til at den koker, at lakk typene reagerer på hverandre, er det samme merke lakk du har brukt? Veeel.. Snakka med lakksjappa i dag. Du har rett, de var sikker på at lakken "kokte" siden den reagerte mot grunningen. Han sa jeg bør spraye over med en annen vanlig spraylakk over grunningen før jeg har på den endelige lakken siden denne ikke reagerte med grunningen. Da lærte alle fall jeg noe nytt :tannløs: Siter Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Ja, noen ganger må man forselge underlaget med en sealer, eller i dette tilfellet en spraylakk av samme merket, spray tynne tynne strøk med "sealeren" får å fårhindre koking ;) Siter 97' Ford F-150 "Svt Lightning" BMW 325i 90' E30 Nissan King Cab X bil: Bmw 325i e30, bredda, modda m-tech 1 osv X bil: Bmw 520i 24v, Rieger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg