Gå til innhold

Hva skjer med lakken?

Ranger emnet

krt_

Anbefalte innlegg

Jeg er har lakka litt på en dør til bilen, først for å prøve meg fram. Jeg har pussa ned grunninga, rensa overflata og har hatt på lakken fra sprayboks, men det ser ut som lakken får rynker når jeg har på klarlakken. Hvorfor skjer dette? er det en reaksjon mellom lakken og noe annet?

Jeg gjør dette kun på hobbybasis så se bort fra at det ikke er pusset skikkelig ned :)

På bildet er ikke lakken helt tørket med dere skjønner hva som er poenget

IMG_5040re.jpg

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var overflaten helt 100% tørr før du lakka? Temperatur i lufta? Ser ut som lakken har reagert med lakken som var på bilen såfremt du ikke pusset til grunninga. Evnt temperatur.

Edit: Hvor lenge ventet du med å ha på klarlakken? Husk at det ikke skal mye klarlakk over lakken, og du burde vente minst 2-3 minutter før du har på klarlakken. Lakken skal ikke være tørket, men neste for å få best resultat. (Dette kan vel variere, men iallfall det jeg har blitt lært)

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at den koker, at lakk typene reagerer på hverandre, er det samme merke lakk du har brukt?

Veeel.. Snakka med lakksjappa i dag. Du har rett, de var sikker på at lakken "kokte" siden den reagerte mot grunningen. Han sa jeg bør spraye over med en annen vanlig spraylakk over grunningen før jeg har på den endelige lakken siden denne ikke reagerte med grunningen.

Da lærte alle fall jeg noe nytt :tannløs:

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider