turbo102 Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Hei, Vill gi biln et nytt lock nu, så jeg tenker på å style og tune bilen. Planer, Trenger tips til prosjekte også!! Lakere bilen svart. skjørt/leppe/grillsenkesett. skin stola. kjørecomuputer nytt annlegg racing brems. disel tuning. 19" crom felga. Trenger tips til alt dette, hva dere anbefaler og meninger. gjerne linker til deler. gjerne bilder av andre Audier sm er stylet og tunet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onklsaabfar Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 er en diesel sier du? Svindyrt å tune hvis du ikke nøyer deg med en kcr boks. :) Jeg ville byttet til en bensinmotor, og trimmet litt på den istede. Mye billigere, og MYE mer sporty :p Lykke til med prosjektet, fin bil som utgangspunkt! Siter Dont worry, I'm an expert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Oppborra til 4.5?? HVa har du røyka fornoe? Samt skriv norsk :) Bytte til bensinmotor i en 2.5tdi ja.. God fornøyelse.. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsolg Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 hehe trimma diesel, må jo være gromt, flytter sikkert fjell med den der når du blir ferdig:P Siter Mercedes 190e 2.0 -91 Mercedes 190e 2.3-16v -87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikky Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Chip er vel enkleste metode, er kolossalt mye jobb å trimme en diesel bil med så mye elektronikk. Siter - Mazda 323F '96 JDM - Mercedes 250CE '71 - Zuki trailbil '86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Er veldig spent på planene rundt motoren, gjerne fortell litt om dine planer rundt dette :) Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Min peil på motorer er ikke all verden... Meen.. Hvordan får du opp til 4.5 liter uten å sprekke blokka? HVIS det er plass i godset, så kan den da umulig tåle noe etterpå.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onklsaabfar Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Oppborra til 4.5?? HVa har du røyka fornoe? Samt skriv norsk :) Bytte til bensinmotor i en 2.5tdi ja.. God fornøyelse.. Heldigvis ikke mitt prosjekt :p Siter Dont worry, I'm an expert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo102 Skrevet Mai 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Heh, du spøør nu godt, men dt e nu borra opp til 4,5. dærfor æ lure på kor mye mer sm ska til før den sprekk!:S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo102 Skrevet Mai 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Men sm dt ser ut nu så blir dt bare kcr boks, Tvile på at den kan gjøre så mye mere før den sprikk. eller så blir dt svindyrt! Meen kom med meninge. Trenger også tips til kas skjørt og utsende messig æ kan gjøre? Linker til delan hadde vært fint !:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Heh, du spøør nu godt, men dt e nu borra opp til 4,5. dærfor æ lure på kor mye mer sm ska til før den sprekk!:S Har du kjøpt den ferdig i den tilstanden? Nekter å tro at det er praktisk mulig å borre så mye utav V6-blokka. Selv om du borrer til du har potetgullskiver til sylindevegger og øker slaget til stempelet tar i veiva.. Hva slags stempel, råder og veiv er brukt i dette oppsettet? Og powerbox? Hvis du har 4.5 liter så kan du nå umulig kjøre på orginal motorstyring og dieselpumpe, derav vil det være lite poeng i å sette på en powerbox antar jeg. Får ikke så veldig mye til å stemme med dette.. Derav vanskelig å gi deg noe forslag til videre utvikling. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Skal vi se.. Noen tall her da :) En orginal 2.5TDI V6 har borring 78,3mm og slag 86,4mm. 4,5 liter er 80% mer enn 2,5 liter og dermed må borringen (så fremt det er kun denne som er økt) økes med 80% i hver sylinder for at tallene skal stemme. Sylinderarelaet ved 78,3mm diameter er 4277,62mm2 og 80% økning blir da 7699,72mm2. Omregnet til diameter blir da den nye 99mm boring ved 4,5 liter. Dette gjør altså at sylinderen må være 1,035cm større hele veien rundt, og der to sylindre møter hverandre vil begge bygge totalt 2,07cm mot hverandre. For at dette skal være mulig må det på en orginal 2.5TDI være (med GOD margin) mer enn 2.07cm gods mellom sylinderene Og for å si det enkelt: Det er det ikke. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grüne Hölle Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Husk på å peile blinklysolja før du kobler på den grønne overledningen på KCR- boksen da. Siter *wauzzz* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersG Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Hvis ikke kan du få rådebank i nakkestøtta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eMTea Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Det kan jo hende forrige eier har installert en superretrometerfordeler, som forhindrer hisontale kast i coilakslingen! å da kan jo godt sylinderne overlappe hverandre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.