Gå til innhold

Få godkjent bil med masse hest

Ranger emnet


corsaduden

Anbefalte innlegg

Mener å huske det er nye regler som sier at trykket skal være justert til maks?? Noen som kan bekrefte/avkrefte?

 

DET er iallfall pisspreik... Ingen biler som blir mappet for å kjøre på max trykk.

-Man finner det trykket som resten av motoren fungerer best med.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med SS Performance. De har iallefall hjulpet en viss person med en oransje Escort MK1(?) med å få godkjent den lille bilen med en (ca.)300hk+ Cosworth motor.

For å få bilen godkjent med så mye hester må du først få hele møkka TÜV godkjent i Tyskland (25.000-35.000). Når det er gjort så KANSKJE biltilsynet vil godkjenne den.

 

Det er iallefall sånn jeg har forstått det.

Uansett, send en mail til SS Performance og spør om de tror det er mulig. Én ting er sikkert: dyrt blir det.

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nå ut som en passelig teit regel iaffal, hvis jeg skrur boostcontrollern min til max så har jeg ikke dyser som leverer nok bensin lengre.
Sant,men effekten skulle nå beregnes ut ifra turboens (ikke motor/bensinsystems) makskapasitet.... så hvis man kjører turbocompounding,så skal man i teorien (og nå praksis,visstnok) betale for det maksimale den GT5533R'en man har under panseret klarer.. dvs 1550 hk,selv om man bare har 380 på hjula...

 

På tide å få noen med litt teknisk sans og sunt folkevett inn i departementene? :deng

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med SS Performance. De har iallefall hjulpet en viss person med en oransje Escort MK1(?) med å få godkjent den lille bilen med en (ca.)300hk+ Cosworth motor.

For å få bilen godkjent med så mye hester må du først få hele møkka TÜV godkjent i Tyskland (25.000-35.000). Når det er gjort så KANSKJE biltilsynet vil godkjenne den.

 

Det er iallefall sånn jeg har forstått det.

Uansett, send en mail til SS Performance og spør om de tror det er mulig. Én ting er sikkert: dyrt blir det.

 

Ting har vel endret seg siden den gang. SSP har godkjent flere biler med ganske høye effekttall i forhold til originalt, men etter det jeg får fått med meg så har de nå sluttet med dette.

 

også krasjer du da for eksempel. du havner på sykehus og kan ikke dra tilbake for å justere trykk. så finner forsikringa det ut og du får 0kr igjen.

 

Ja, er klar over dette. Sa ikke at det er noe jeg anbefaler å gjøre, selv om det kanskje virket slik. Men det er muligens den eneste måten å få kjørt med såppass mye gamp i en gammal 240 på skilter nå for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
You play, you pay :)

Sånn er livet

Men om alle tørr å stå for det de sier?

 

De fleste hadde valgt å slippe unna hvis de kunne, så det å si at man må står for det man gjør er oppskrytt. Nesten ingen tørr å mene det til siste slutt.

 

Dessuten tror jeg ikke at forsikringa ville funnet ut om turbotrykket er skrudd opp når bilen er smadra og det ikke går ann å benke den. Dessuten regner jeg med at trådstarter heller ikke ville sagt ifra om turbotrykket var skrudd opp, det har uansett ikke noe å si på selve kollisjonen.

 

Kjøp deg en 740 TIC, da har du potensialet til å kunne øke effekten litt.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en volvo b230 på 2000 hester og når jeg skulle godkjenne bilen, så måtte jeg justere ned turbotrykket fra 14 bar til 8 bar. så 300-400 er det bare og sette i.

 

8 bar og 300-400 hester? dette funker med kanskje 1.5 bar...

 

Sleng opp bilder av motoren a :D

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår