SprinterTuning Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Dagens. Hehe :) Haha, kødder du eller?:) karen er jo heeelt rå da, han har en "volvo på 2000hk":D Siter [Mercedes sprinter 316cdi] [Opel ascona c3 cab] [bmw e36 316] +++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Mener å huske det er nye regler som sier at trykket skal være justert til maks?? Noen som kan bekrefte/avkrefte? Høres nå ut som en passelig teit regel iaffal, hvis jeg skrur boostcontrollern min til max så har jeg ikke dyser som leverer nok bensin lengre. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet Mai 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 Mener å huske det er nye regler som sier at trykket skal være justert til maks?? Noen som kan bekrefte/avkrefte? DET er iallfall pisspreik... Ingen biler som blir mappet for å kjøre på max trykk. -Man finner det trykket som resten av motoren fungerer best med. Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Mai 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 Ta kontakt med SS Performance. De har iallefall hjulpet en viss person med en oransje Escort MK1(?) med å få godkjent den lille bilen med en (ca.)300hk+ Cosworth motor. For å få bilen godkjent med så mye hester må du først få hele møkka TÜV godkjent i Tyskland (25.000-35.000). Når det er gjort så KANSKJE biltilsynet vil godkjenne den. Det er iallefall sånn jeg har forstått det. Uansett, send en mail til SS Performance og spør om de tror det er mulig. Én ting er sikkert: dyrt blir det. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mai 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 Høres nå ut som en passelig teit regel iaffal, hvis jeg skrur boostcontrollern min til max så har jeg ikke dyser som leverer nok bensin lengre.Sant,men effekten skulle nå beregnes ut ifra turboens (ikke motor/bensinsystems) makskapasitet.... så hvis man kjører turbocompounding,så skal man i teorien (og nå praksis,visstnok) betale for det maksimale den GT5533R'en man har under panseret klarer.. dvs 1550 hk,selv om man bare har 380 på hjula... På tide å få noen med litt teknisk sans og sunt folkevett inn i departementene? :deng Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jorg1s1 Skrevet Mai 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 Ta kontakt med SS Performance. De har iallefall hjulpet en viss person med en oransje Escort MK1(?) med å få godkjent den lille bilen med en (ca.)300hk+ Cosworth motor. For å få bilen godkjent med så mye hester må du først få hele møkka TÜV godkjent i Tyskland (25.000-35.000). Når det er gjort så KANSKJE biltilsynet vil godkjenne den. Det er iallefall sånn jeg har forstått det. Uansett, send en mail til SS Performance og spør om de tror det er mulig. Én ting er sikkert: dyrt blir det. Ting har vel endret seg siden den gang. SSP har godkjent flere biler med ganske høye effekttall i forhold til originalt, men etter det jeg får fått med meg så har de nå sluttet med dette. også krasjer du da for eksempel. du havner på sykehus og kan ikke dra tilbake for å justere trykk. så finner forsikringa det ut og du får 0kr igjen. Ja, er klar over dette. Sa ikke at det er noe jeg anbefaler å gjøre, selv om det kanskje virket slik. Men det er muligens den eneste måten å få kjørt med såppass mye gamp i en gammal 240 på skilter nå for tida. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hesteleggen Skrevet Juli 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2008 Haha. 2000 Hester ja! Også bare 3-400 på 8 bar:P Tihi, for en luring! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Juli 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2008 Haha. 2000 Hester ja! Også bare 3-400 på 8 bar:P Tihi, for en luring! mhm, og kjører med 14 bar og får 2000hk, lurer godt på åssn innmat han har som klarer 14 bar:P Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 You play, you pay :)Sånn er livet Men om alle tørr å stå for det de sier? De fleste hadde valgt å slippe unna hvis de kunne, så det å si at man må står for det man gjør er oppskrytt. Nesten ingen tørr å mene det til siste slutt. Dessuten tror jeg ikke at forsikringa ville funnet ut om turbotrykket er skrudd opp når bilen er smadra og det ikke går ann å benke den. Dessuten regner jeg med at trådstarter heller ikke ville sagt ifra om turbotrykket var skrudd opp, det har uansett ikke noe å si på selve kollisjonen. Kjøp deg en 740 TIC, da har du potensialet til å kunne øke effekten litt. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianG Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 hvor mye hest er 740 tic karroseriet godkjent for? hvis jeg bytter bremser og evt. div. annet? min er en 86" stasjonsvogn hvis det har noe å si! Siter 86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 hvor mye hest er 740 tic karroseriet godkjent for? hvis jeg bytter bremser og evt. div. annet? min er en 86" stasjonsvogn hvis det har noe å si! http://www.volvocars.com/no/All-Cars-MY08/Pages/usedcars.aspx "Godkjente produktendringer" :) Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobinDrift Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 jeg har en volvo b230 på 2000 hester og når jeg skulle godkjenne bilen, så måtte jeg justere ned turbotrykket fra 14 bar til 8 bar. så 300-400 er det bare og sette i. 8 bar og 300-400 hester? dette funker med kanskje 1.5 bar... Sleng opp bilder av motoren a :D Siter - 1987 Toyota Corolla GTi 16 - 1982 Toyota Carina TA60 - 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga x 1990 Nissan 200sx S13 x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenskbaggen Skrevet Juli 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 også krasjer du da for eksempel. du havner på sykehus og kan ikke dra tilbake for å justere trykk. så finner forsikringa det ut og du får 0kr igjen. Hvis han havner på sykehus så er vel ikke de verste hvis han får 0 kr før bilen sin eller? :well: Siter VW 1302 R1 Golf 2 Gti 16v Hvit faktiskt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Kanskje det er 8 psi og en jätteturbo? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.