corsaduden Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 Hadde vel mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe en 142 og mekke på, hive i motor og litt sånt, og så viser det seg at det er 180 hest som er maks. Litt kjipern, ettersom jeg hadde håpet på 3-400.. Er det da fullstendig umulig å få den godkjent, eller kreves det bare syk ombygging? Vegvesenet var veldig uklar på dette.. :shake Hvilken annen bil kan jeg gå for i stedet, om dette ikke blir noe av? Hadde i grunnen en visjon om å få rundt 400 gamp, men bilen må jo kunne takle det, for jeg vil jo ha det godkjent.. Edit: må være bakhjuls- eller firehjulstrekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 søk litt om trimming og ombygging her på forumet, da finner du GARANTERT et par hint. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 De 180 hestene vil jeg tro er i sammenheng med orginale bremser og drivverk. Om man oppgraderer der også så er det kanskje håp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corsaduden Skrevet Mai 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 Nei, de skrev i mailen at det var 180 hester med andre bremser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 Jeg fikk svar på søknaden min i går angående godkjenning av B21ET i min Volvo 142. Jeg skrev i søknaden att bilen hadde den største bremsekraftforsterkeren fra 240, ventilerte bremser foran fra 240 og 240 bakaksel blant annet. Får ikke godkjent med mer enn 180hk uansett, ser det ut til.. Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corsaduden Skrevet Mai 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 Noen grunner til dette, eller er det BARE idiotisk uten noe ekstra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ducklink Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 Det er fordi volvo ikke garanterer at den klarer mer. Skal du ha mange hk i en bil lønner det seg å finne en som har blitt levert med det i europa. Siter 1991 BMW E36 3C X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jorg1s1 Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Nå skal det sies at jeg har null peiling på Volvo, men om det er turbomotor så kan du jo bare skru ned trykket når du skal vise den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Nå skal det sies at jeg har null peiling på Volvo, men om det er turbomotor så kan du jo bare skru ned trykket når du skal vise den? også krasjer du da for eksempel. du havner på sykehus og kan ikke dra tilbake for å justere trykk. så finner forsikringa det ut og du får 0kr igjen. Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonarv Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 også krasjer du da for eksempel. du havner på sykehus og kan ikke dra tilbake for å justere trykk. så finner forsikringa det ut og du får 0kr igjen. Hæres ut som worst case scenario det der, men for all del... Skal man trimme ulovlig så bør man holde seg på veien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 også krasjer du da for eksempel. du havner på sykehus og kan ikke dra tilbake for å justere trykk. så finner forsikringa det ut og du får 0kr igjen. You play, you pay :) Sånn er livet Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo på 2000 hester Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 jeg har en volvo b230 på 2000 hester og når jeg skulle godkjenne bilen, så måtte jeg justere ned turbotrykket fra 14 bar til 8 bar. så 300-400 er det bare og sette i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SprinterTuning Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 jeg har en volvo b230 på 2000 hester og når jeg skulle godkjenne bilen, så måtte jeg justere ned turbotrykket fra 14 bar til 8 bar. så 300-400 er det bare og sette i. jøss. bilder av bilen din da? Siter [Mercedes sprinter 316cdi] [Opel ascona c3 cab] [bmw e36 316] +++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popp Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Nå skal det sies at jeg har null peiling på Volvo, men om det er turbomotor så kan du jo bare skru ned trykket når du skal vise den? Mener å huske det er nye regler som sier at trykket skal være justert til maks?? Noen som kan bekrefte/avkrefte? Siter Too much power is never enough! [ ] '67 Buick Skylark [ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt [x] Volvo 142 '71 - Solgt :( [x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 jeg har en volvo b230 på 2000 hester og når jeg skulle godkjenne bilen, så måtte jeg justere ned turbotrykket fra 14 bar til 8 bar. så 300-400 er det bare og sette i. Dagens. Hehe :) Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.