Gå til innhold

Noen erfaringer med desse produktene? :) Trenger tips.

Ranger emnet


limtopp

Anbefalte innlegg

Heisann, skal til å montere subwoofer i min volvo 440:) Så har jeg en del spørsmål angående div. produkt. Jeg er ikke ute etter ekstremt fint lyd, men er veldig glad i mye bass.

 

Suben jeg vurderer kraftig å kjøpe er: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331421

 

Jeg har hørt dette elementet spille, og jeg ble veldig imponert over trykket. Husker ikke hvilken forsterker som var brukt.

 

Forsterkern jeg vurderer:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331578

 

Noen som har noe erfaring med denne forsterkern? Ser den får grei kritikk på komplett.

 

Kom gjerne med andre tips i samme prisklasse:) Er som sakt ute etter bra med trøkk. Hører en del på techno/trance, hiphop og country:)

Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod

------------------------------------

Volvo 440 2,0i 93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du ikke var klar over det så er det faktisk stor forskjell på max effekt og rms ;)

Og hvilken ohm styrke som er oppgitt..

Har du ingenting fornuftig å si er det bedre å knipe igjen.. :)

Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod

------------------------------------

Volvo 440 2,0i 93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke vi skal kimse av SoundMagus blokkene. Prisen til tross, x1500 yter faktisk over 1200 watt RMS i 1 ohm, og klarer å levere nok piff til to TS-W2000SPL. Jeg skal ikke si for mye om SQ, men forsterkeren gir helt klart mye rå kraft for pengene.

 

Det er vel ingen grunn til å tro at x1502 som spilte 134,8 dB på ESPL med DD 1515 er noe dårligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare ikke sett ei krone for watten før... thats it! Det var det jeg syntes var litt gøy. Sorry :(

 

Men jeg har fortsatt ikke noe tru på at selv om alle stjerner og planeter liner seg opp og den forsterkeren har sin beste dag i manns minne greier å klemme ute mer enn 500 watt... Som er brukanes vel og merke.

 

Men jeg skjønner at folk liker den uansett. Og til den prisen skjønner jeg det godt!

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med de 1500 watta som står oppgitt er maximal ytelse i 1 ohm eller noe sånnt.. Men uansett hvor mye watt som er oppgitt får den mye skryt i forhold til prisen, det er det viktigste :)

 

Tror dere forsterkern hadde takla denne Pioneer suben bra? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335618

 

Og evt. er dette en god sub? :)

Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod

------------------------------------

Volvo 440 2,0i 93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess får satse på det blir bra. Viss noen har hørt/testa dette elementet så skrik ut:)

 

En ting jeg lurte litt på er strømkabel. Har det veldig mye å si om du kjøper en dyr strømkabel i forhold til å bare gå inn på Chlas Ohlson og kjøpe noe billig? Nå mener jeg selvsakt om det er veldig merkar forksjell.

Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod

------------------------------------

Volvo 440 2,0i 93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår