Gå til innhold

Problemer med gassere på B20 med 2 doble 40mm dellorto'er

Ranger emnet


zeeker

Anbefalte innlegg

her er det mye å ta tak i.

 

Du trenger kun 1 pumpe. (f.eks facet redtop bør sitte i nærheten av tanken. og en bensintryksregulator gjerne en med filter. trykket skal ligge på 0,18bar på dellorto)

Kun de aller beste, med lang erfaring klarer å synke 100% ved å bruke øret. ( det sitter 2 skruer på toppen av gassern rett over spjellet. der er det flere hull nedi slik at du kan se possisjonen på spjellene. skru av på syl2 og 3 og der kan du se om de står ca likt.

så kjøper du synkrometer hos Pedersen racing f.eks og synker kun på sylinder 2 og 3. de skal trekke like mye luft.)

Fordeleren skal ha maks utstilt tenning 38grader og det er ca ved 4000omdr da bør du ligge på 12-15grader ved tomgang. avhengig av modell

Ved trimming skal fordeleren IKKE ha vakum.

Sveise fordeler er for svensker som kjører rattlås rally.

Er den skrot den fordelern din, altså at den kaster ut vektene feil er 123Ignition en enkel måte å få fikset det på.

Den funker sykt bra og ikke minst at alt er nytt.

 

Men før dette er det viktig med:

riktig grunnbestykning

riktig flotørnivå

nye nålventiler

Gode tennplugger

 

du kan justere så mye du orker men det blir ikke bra om ikke bestykningen er sånn nogenlunde riktig.

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å si at det ikke går med en høytrykkspumpe, men du må ha en pumpe som leverer mye flow, f.eks Facet som tyggern sier. Du MÅ også ha en trykkregulator beregnet for forgassere f.eks Facet sin er grei. Det går å kjøre uten å, men det er svært uoptimalt da flottørnålene slites veldig fort på Dellorto, noe som fører til motorfusk, og oversvømmelse av forgasseren.

Finnes mye info i KG trimning sin katalog.

Tyggern: Det er ikke noe problem å lytte på forgasseren når du synker de, det har jeg gjort flere ganger t.o.m trimfirmaet som justerte gasserne sa at de var 100% synket når jeg kom dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern: Det er ikke noe problem å lytte på forgasseren når du synker de, det har jeg gjort flere ganger t.o.m trimfirmaet som justerte gasserne sa at de var 100% synket når jeg kom dit.

 

Noen har et godt øre og naturtallent:)

 

filterking har også bra trykkregulatorer.

Og KG sin katalog er genial. står mye nyttig der. beskrivelser og instruksjoner osv...

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppsann

Nå går bilen sånn nogenlunde :)

Har vært å justert den og benka.

Det ble ikke så mye gamp, men det skal nok bli artig å kjøre læll.

 

Først så kjøpte jeg meg ei Holley's Red pumpe uten at dette gidde de store resultatene men kjente at motoren dro litt mer, så det hjalp nok på.

Ny stift, kondensator, roter og lokk ble handlet inn for å ha alt nytt.

 

Problemet mitt var at traktene er alt for lange slik at det kødder til luftstrømmen inn til gasserene. Med disse traktene på så drev motoren og buldret rundt 2500/3000.

Uten trakter så kan man dra motoren godt oppi 6000.

128 HK ble resultatet.

 

Så problemet mitt nå er at jeg ikke vet hvor jeg skal finne korte trakter. Jeg har sett på Pedersens-racing, kollevold og KG men finner ingenting. (kan hende jeg er blind)

 

Det var gøy å få være med å se på de skrudde litt og så hvordan dyser og slike ting satt. Som sagt har jeg aldri drevet med gassere før og hadde en lærerik dag :)

Jeg mener å huske at de sa at det satt 145 / 180 dyser i gassera. ikke at det sier meg noe, men men.

 

Så nå skal bilen pusses ned og lakkeres før motoren evt skal få noen flere gamp.

 

Må takke for alle svar som har kommet så langt :)

Zeeker - The Only One

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags effekt har det å ha lange trakter kontra korte?

Bare lurer siden jeg må ha kortere trakter.

 

Jeg har funnet ut om trakter nå og hvor dette kan kjøpes :)

BF og google er din venn.

Her er 2 av sidene;

http://www.klracing.se/?subpage=kategori&kategori=65

http://www.misab.se/trattar.htm

Zeeker - The Only One

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en lokal helt som kjører bilcross. Han har rulle hjemme på gård'n så han kan se hva slags utslag diverse dyser og instillinger gjør.

Asbjørn Hermansen heter han. Det er ikke som TK-Økonimitrimming, men helt greit etter mine øyne (og ører). Bilene hans går som faen og det er det viktigste. ikke hva som står på kvitteringa :)

 

Skal høre med Pedersen jeg

Zeeker - The Only One

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår