Gå til innhold

Exerqtor's 245 16v Turbo Prosjekt

Ranger emnet


Exerqtor

Anbefalte innlegg

  • Svar 228
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Begynnt å kjøpe inn parts til motoren nå, siden alt må lakkes på nytt så får jeg utnytte muligheten å fikse til alt av grenrør, downpipe osv. så jeg slipper å utsette lakken for sveising når den er ferdig igjen.

 

+ at jeg ikke gidder å begynne på motor rommet med en gang:P

 

img0704g.jpg

Helt like Nuke dreva, minus Nuke logoen. Også at begge de her kom på 1550,-:)

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare ta et bilde, fortsatt litt skeptisk på åssen det blir med plassen til innsuget når sam staget kommer på, men får se åssen det blir ettervært.

IMG_0706.jpg

 

Litt komisk akkurat det her, Tial v60 wastegaten er faktisk nesten større enn hele 13C turboen.

IMG_0707.jpg

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker folkens, det er ikke noe "extreme" grenrør så vidt jeg vet. Men det er en av to ferdige jeg har funnet hittil som er laga for 240 med 16 turbo.

 

Må bygge om grenrøret litt, i form av å korte det inn litt så kolektoren kommer lengre bakover, da får jeg bedre plassering på turboen og får fiksa klaringsproblemet til vannpumpa. Også må jeg jo lage uttak til wastegaten og skifte flens til v-band.

 

Kvaliteten virker faktisk bra, godt med godstykkelse og virker solid. Uansett så koster det jo ikke mer enn 2500 svenske, er det ikke tess så er det ikke værre enn omtrent å kaste det.

 

Kamdreva kjøpte jeg av en svenske, begynner å bli snaut med dem nå trur jeg. Send pm. vist du er intr, så kan jeg skaffe noen billig.

 

Tok å hengte på et 3" høyglanspolert rustfritt eksosrør bare for morro skyld for å se ann litt åssen det blir med downpipe å wastegate plassering:

IMG_0734.jpg

 

Også et bilde av åssen det kan funke med tårnstag, altså lage nye festeplater som gjør med festene for staget i framkant av tårna:

IMG_0736.jpg

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke noe stort mer enn 5mm forran og 0mm bak:P

 

Så må bygge om coilover patenten ettervært om jeg skal ha den så lav, men til moderat senk så blir det bænkers..

 

Er ikke blitt svekka noe i toppen der omtrent, så er ikke stort å si..Har jo den tykke sam plata over, så det er mer gods der enn orginalt uansett;)

 

 

Lekte litt med turbo plassering idag.

 

IMG_0737.jpg

 

IMG_0738.jpg

 

IMG_0739.jpg

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår