-Oddi- Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Hallo,har seg slik at for snart 4 uker siden,så leverte jeg inn min A8 til ett mekonomen bilverksted,for det var problemer med bila.Og i dag når de endelig slenger seg rundt med å få skifta svinghjulet,så får jeg en lite trivelig telefon,og det er at du ikke får tilbake bilen din i dag likevell,ettersom bilen kunn gikk på 3 av 6 sylindra. Så de hadde prøvd å finne ut hva det var som var feil,men de hadde ikke noe annet å fortelle meg en at de skulle fortsette med bilen på mandagen.Men er det noen her som veit hva som kan være feil med bila?,er altså en v6 2.8 l som står i bila. De hadde tatt diagnose på den og slettet feilkoder,men det ble ikke no bedre.Og de hadde også sjekket om det var noe kompresjon på bila,og det var visst i orden det å. Så de mente at det var noe elektrisk,men hadde ikke helt peiling på hva som var galt. Setter stor pris på svar,ettersom verksted regninga ligger på over 22.500 kr allerede,og de som jeg har garanti til nekter å betale :( Ps: ikke kjøp dere bil med star bruktbilgaranti, det er bare bløff. Siter Audi a4 1.8 tq 2004 mod xAudi a6 1.8t 2002 mod xAudi A8 2.8 Quattro 1997 mod x Audi 100 2.2 1983 mod x Bmw 318i 1993 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Aner ikke hva det kan være jeg. utrolig trist å høre om problemene du har med bilen. :( Håper det årner seg! Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Oddi- Skrevet Mai 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2008 ja,håper på en løsning jeg å :). Sendte mail til forbrukerrådet om eventuelt om jeg har noen rettigheter i henhold til garantien på bilen,satser på at det kan komme noe positivt ute av det hvertfall. Har også tenkt litt på om jeg eventuelt skal kontakte en advokat,er jo naf medlem så betaler 375 kr i egenandel,for hjelp av advokat.Kan fort bli penger og spare vis saken min er god nok,synes verksted regninga var ganske drøy. Har jo 1 års bruktbilgaranti. Siter Audi a4 1.8 tq 2004 mod xAudi a6 1.8t 2002 mod xAudi A8 2.8 Quattro 1997 mod x Audi 100 2.2 1983 mod x Bmw 318i 1993 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skrolsvik Skrevet November 19, 2012 Rapporter Share Skrevet November 19, 2012 Hei! jeg har fått samme problem som deg med min Audi A8 og lurer på om du fant ut av hva som var galt med din bil. Har hatt Audi verksted til å sjekke bilen, med dem fant ikke ut av det. Har nu et annet verksted til å se på dette. Dem tror det er Coilbrua. Har nu bestilt denne og håper at det er den som det er feil på. Håper du kan hjelpe meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 19, 2012 Rapporter Share Skrevet November 19, 2012 Ved slike spørsmål så oppgi minimum årsmodell og motorkode. Hvilke sylindre er det den ikke går på? Og siden ny coil er bestilt så går jeg ut ifra at det er verifisert at det en gnist som mangler? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skrolsvik Skrevet November 19, 2012 Rapporter Share Skrevet November 19, 2012 Er akkurat samme feilen som har skjedd med ODDI. Samme motor samme sylyndre. Dem har sjekke det samme. Coilen er første prøve etter feilsøking. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 20, 2012 Rapporter Share Skrevet November 20, 2012 Oddi skriver ikke hvilke sylindre den ikke går på, er derfor jeg spør. Og som jeg også spurte om, er det verifisert at det er manglende gnist som er årsaken - på tre sylindre? Grunnen til at lurer er at hver coil går til to sylindre (1+6, 2+4, 3+5), derfor merkelig om det er tre sylindre som er ute av drft. [ATTACH]34997[/ATTACH] Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skrolsvik Skrevet November 20, 2012 Rapporter Share Skrevet November 20, 2012 Sylindre som ikke virker er di 3 som er på venstre side sett fra førersete. Det er gnist og kompresjonen er ok samt bensintilførselen. Dette er en 2,8 2001 modell. Takker for at du hjelper meg :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skrolsvik Skrevet November 23, 2012 Rapporter Share Skrevet November 23, 2012 Har fortsatt problemer med å finne feilen. Har skiftet coil/brua men det samme er det samme. Har nu tatt ut den elektroniske styreenheten. skal kontrollere om denne er i orden. Får ingen feilmelding, men lurer på om det kan være denne eller noe annet som er feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 24, 2012 Rapporter Share Skrevet November 24, 2012 Jo, vi er jo her for å hjelpe hverandre:) Ikke åpne ECU, det er ingenting inni denne du kan fikse, men mye du lett kan ødelegge. Som sagt før så hadde det hørtes logisk ut at en coil feilet, dersom det er to sylindre du ikke har gnist på. Men når det er tre sylindre, samtidig som det er på kun ene siden, da kan det vel ikke være annet enn hallgiveren på den ene sylinderrekka som er noe galt med, evt dårlig kontakt e.l. Sjekk dette, evt bytt hallgiver på den sylinderrekka du ikke har gnist. Heter G40 og G163 (syl 1-3 og 4-6). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v70 R Skrevet November 25, 2012 Rapporter Share Skrevet November 25, 2012 tipper du har problemer med en av tennings modulene, ta av kontakten til en av de.Så ser du om du får start, starten da og går på 3 syl.så har du sannsynligvis funnet synderen.værdt å prøve:) Siter -01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg