Gå til innhold

Har jeg forstått dette riktig angående nylakkert bil?

Ranger emnet


Bjørgvin

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har nå en nylakkert bil. Etter det jeg har lest her, bør man vente ca 4 uker før man gjør noe som helst utenom litt lett vask.

Men etter dette har jeg lyst til å beskytte lakken. Har lest litt om duragloss 101 som gir en wetlook. Hvordan er denne på nylakkert bil? Vil denne gi noe beskyttelse?

Jeg leser om folk som bruker clay, lakkrens osv, men det trenger vel ikke jeg?

A4 avant 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei,

stemmer som du sier. Man bør vente en måned eller litt til før du legger på noe særlig med midler. Har ikke peiling på DG sine produkter, men hvis du absolutt vil ha på noe så kan du ta på litt voks med carnuba i. Den puster sånn at lakken kan puste.

 

Du trenger ikke clay eller lakkrens med det første nei. KANSKJE til vinter-poleringen igjen, men tviler på at du trenger clay i 2008.

Nå - '92 VW Vento VR6

[x] - '90 Audi Coupe Quattro 20v

[x] - '90 VW Golf II GTi G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. nylakkert bil, blir dette like fint som en ny bil hos de fleste som kan det de driver med? Åssen er det med holdbarhet, er ny vannbasert lakk noe mykere enn den gamle volvolakken? Hva med galvaniseringen hvis noe av dette pusses bort, er den mer utsatt for rust?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei igjen.

Etter mye lesing på dette forumet er jeg kanskje klar med en bestilling fra AG. Men hadde vært flott med en "tommel opp" før jeg sender den avgårde. Her er det jeg hadde tenkt:

 

-Vaskehanske

-En mild sjampo. Forslag?

-Mikrofiber håndklær. Disse kan brukes til både tørke bilen etter vask, samt til fjerning av produkter?

-Pads

-DG 101 rens og polish

-Pinnacle signature eller soveran liquid wax som siste touch.

 

Håper at jeg har det nå!

A4 avant 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trogha
Hei igjen.

Etter mye lesing på dette forumet er jeg kanskje klar med en bestilling fra AG. Men hadde vært flott med en "tommel opp" før jeg sender den avgårde. Her er det jeg hadde tenkt:

 

-Vaskehanske

-En mild sjampo. Forslag?

-Mikrofiber håndklær. Disse kan brukes til både tørke bilen etter vask, samt til fjerning av produkter?

-Pads

-DG 101 rens og polish

-Pinnacle signature eller soveran liquid wax som siste touch.

 

Håper at jeg har det nå!

 

 

Gold Class og soft wash såpa til meg`s er ganske mild.

 

Det er en type microfiber til tørking av våt bil og en type til fjerning av produkt.

 

Hva slags pad`s hadde du tenkt å kjøpe?

DG 101 skal vel helst jobbes med for hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trogha
Hadde tenkt å påføre for hånd.

 

Da ser det bra ut:)

Har prøvd både signature paste og liquid souveran, er fornøyd med begge men holder en knapp på signature varianten.

Legg gjerne 2 lag m/voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår