Gå til innhold

Forsterkeren går i "protection" når jeg skrur opp

Ranger emnet


jarledt

Anbefalte innlegg

Hei. Har søkt litt før jeg postet, men fant ikke noe som kunne hjelpe meg.

 

Har fått lånt meg en forsterker nå, siden min er på reperasjon.

Det er en Proson 4 kanals på 1000W. Den spiller bra på lavt volum, men når jeg stiller på hz, og gain så går lyset på forsterkeren over til rødt, og jeg må slå den av og vente litt.

 

håper noen kan hjelpe meg her..

 

Her er link til info om forsterkeren: http://www.netthandelen.no/visAuksjon.aspx?AuksjonsID=10356792&StuntID=

 

og her er info om Sub'n som jeg har brokoblet:

Det er en kenwood subwoofer.

 

Oversized 250mm subwoofer suitable for sealed / ported band pass type enclosure

 

Peak input power 1,000W (500 + 500W)

 

Rated power 250W

 

PP hybrid woofer cone with high-roll butyl rubber surround

 

Single piece die-cast aluminium chassis basket offers excellent strength and highly efficient thermal conduction allowing reproduction of stable audio with reduced resonances

 

Dual stage magnet construction allows reproduction of doubly low frequencies and provides a more powerful oscillating plate drive

 

Dual voice coils feature means the subwoofer contains two independent voice coils. These voice coils can be connected in several different configurations. A parallel connection will produce a 1 ohm load to the amplifier, a series connection can be used when connecting more than one subwoofer, or with a bi-amp drive allowing different amplifier channels to drive separate voice coils in the same speaker

 

Frequency response 27 - 400 Hz

 

Sensitivity 91dB/W at 1m

 

Mounting depth 133mm

 

Recommended sealed box capacity 22 litres

 

Recommended ported box capacity 28 litres with 76 mm x 102 mm port

 

Complete with shorting cable link, full fitting guide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikker på at det ikke er forsterkeren som feiger ut da? det er jo proson:P hehe...nei men kan være suben er kobla feil ellernoe eller at forsterkeren ikke tåler brokobling osv osv..

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden han sier "brokoblet suben", så tar jeg det som at han har paralellkoblet suben, og brokoblet 2 av utgangene på forsterker til suben, og da er det jo ikke rart at protektlampa lyser... Proson møkka tåler neppe 1ohm ;)

 

 

Riktig. Skerv kanskje litt rart, men er akuratt sånn som du har forklart det. Har paralellkobla suben, og brokoblet 2 av utgangene på forsterker til suben.

 

Skal jeg prøve å koble alle 4 ledningene fra sub'n til forsterkeren da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden han sier "brokoblet suben", så tar jeg det som at han har paralellkoblet suben, og brokoblet 2 av utgangene på forsterker til suben, og da er det jo ikke rart at protektlampa lyser... Proson møkka tåler neppe 1ohm

 

Lasten blir 1ohm (2stk spoler på 2ohm) So forsterkeren må væra stabil i 0,5ohm viss spolane er parallellkobla og forsterkeren er brukobla. (dette veit jo cossiemk1) Vi får berre vente i spenning til trådstarter svarer!

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasten blir 1ohm (2stk spoler på 2ohm) So forsterkeren må væra stabil i 0,5ohm viss spolane er parallellkobla og forsterkeren er brukobla. (dette veit jo cossiemk1) Vi får berre vente i spenning til trådstarter svarer!

 

hehe, svarte lengre her oppe. Ja spolene er paralellkobla og forsterkeren brukobla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår