Gå til innhold

Alle pappa guttene på forumet!

Ranger emnet


Hansen89

Anbefalte innlegg

er 17 nå, bor hjemme med mora og søstra mi, pappa er død.. har 2 biler, ikke noe dyre men.. alt av penger jeg har brukt av de har jeg jobba for sjøl. å det er noen kroner tilsammen, eneste jeg har fått er 20l besnin når jeg hentet den ene.

betaler alt jeg trenger sjøl, også tlf regning, men får mat da.

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 208
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det virkelig 18-åringer som får bil hos foreldrene sine?

Tror fattern hadde ledd seg halvt fordervet om jeg noensinne hadde spurt ham om en bil.

 

Jepp, en kompis av meg skulle få en ny RX8 av stefaren. Men så fikk han utsettelse på lappen. Samme gutten disponerer egen leilihet i tyrkia til 6mill..

 

MEN.. så nå på bilene til disse som ikke er pappagutter (som meg) :op:

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk _LÅNE_ penger til lappen, noe som var ganske greit da jeg ikke er så god til å spare, men har betalt alt ned... Har bil, lappen og leilighet og betaler alt selv. er det virkelig knip får jeg låne noen kroner av foreldra mine.ellers er alt på min regning.

Opel Vectra B 1996mod 1,8 16V

-Lite gjort hittil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lappen på bil og moped (15 lapper), fikk scooter i konf. gave (ca 2000€), bil i 18 års gave (60 lapper), bor hjemme gratis, får dekka skole (45 000 per år) og forsikringa på bilen (5-6000 i året)

 

Ellers betaler jeg alt selv, har 2 jobber og går på skole ved siden av.

 

Så jeg går vel under "pappagutt" kategorien antar jeg.

 

Foreldra mine har alltid ment at har man råd så hvorfor ikke hjelpe ungene sine? De tjener ikke noe voldsomt mye mer enn gjennomsnittet, så vi svømmer ikke i penger. Er prioriteringer det går på.

 

Let the flaming begin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lappen på bil og moped (15 lapper), fikk scooter i konf. gave (ca 2000€), bil i 18 års gave (60 lapper), bor hjemme gratis, får dekka skole (45 000 per år) og forsikringa på bilen (5-6000 i året)

 

Ellers betaler jeg alt selv, har 2 jobber og går på skole ved siden av.

 

Så jeg går vel under "pappagutt" kategorien antar jeg.

 

Foreldra mine har alltid ment at har man råd så hvorfor ikke hjelpe ungene sine? De tjener ikke noe voldsomt mye mer enn gjennomsnittet, så vi svømmer ikke i penger. Er prioriteringer det går på.

 

Let the flaming begin!

 

Kinobilletter og klær..?

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner personer som har fått både det ene og det andre av foreldrene sine, og det er forsåvidt helt greit for meg, sålenge dem ikke skal rakke ned på andre sine ting bare fordi dem har "bedre" ting selv.

 

En lærer skjelden å ta ansvar for egen økonomi osv ved å bare få når en har behov, når en ikke forstår arbeidet bak verdiene.

 

Men, noen har snille foreldre med stor lommebok, andre har ikke fullt så snille foreldre, men fortsatt med stor lommebok osv.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik bynte det med meg :

 

fikk stipend første vgs, brukte dem på moppelappen og moppe( 10 k ) , pappa jalp meg å pusse opp moppen, solgte den for 16 k kjøpte ny moppe for 10 solgte den for 16 k , sparte litt penger til og vips nokk penger til lappen som kosta meg 18 k ( fordi jeg var så javli naturtalent i bilen + kjørte en Gti 05 mod ;) som gjorde jobben lettere ) , deretter ny stipend som ble brukt på bil , kjøpte T4 for 25k solgte for 35 k , videre Megane for 12k solgt for 25, Golf 3 10k solgt for 25, SÅ nå har jeg 3 biler , og 15 k kr i cash , som skal brukes på den ene prosjekt bilen ( allerede brukt 50 k på den, og den ene venter til jeg selger den som jeg bgruker nå , etter jeg selger den jeg bruuker nå bruker jeg den andre til prosjektbilen er ferdig da ender jeg opp med en javli fet bil og null penger =p

 

det var min story :D

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk får en ny bimmer hos pappa i 18 års gave, gjør meg forsåvidt ingenting. Men om de skulle komme bortover til meg og skryte over bilen sin, og fortelle meg hvor mye bedre den er enn min bil, så har vi et problem.

 

(Ungen min hadde aldri fått en splitter ny bimmer i 18 års gave uten at han hadde jobba rimelig hardt for den. Om jeg hadde hatt penger til det seff ^^)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik bynte det med meg :

 

fikk stipend første vgs, brukte dem på moppelappen og moppe( 10 k ) , pappa jalp meg å pusse opp moppen, solgte den for 16 k kjøpte ny moppe for 10 solgte den for 16 k , sparte litt penger til og vips nokk penger til lappen som kosta meg 18 k ( fordi jeg var så javli naturtalent i bilen + kjørte en Gti 05 mod ;) som gjorde jobben lettere ) , deretter ny stipend som ble brukt på bil , kjøpte T4 for 25k solgte for 35 k , videre Megane for 12k solgt for 25, Golf 3 10k solgt for 25, SÅ nå har jeg 3 biler , og 15 k kr i cash , som skal brukes på den ene prosjekt bilen ( allerede brukt 50 k på den, og den ene venter til jeg selger den som jeg bgruker nå , etter jeg selger den jeg bruuker nå bruker jeg den andre til prosjektbilen er ferdig da ender jeg opp med en javli fet bil og null penger =p

 

det var min story :D

 

gjør litt av det samme kjøper biler som bare trenger litt omerksomhet som blir solg billig fordi det er en filleting som ikke funker investerer litt av lønna og selger bilen etterpå med fortjeneste. men det eneste jeg ser her i asker og bærum av pappa gutter er dem som kjører mammas og pappas biler fleste fra nesøya, oi omforlatelse det heter vel nesøen. også får dem golf i 18års gave er derfor forsikkringa er så sykt dyre på gti'ene. men selvfølgelig er det forskjeller i alle familier om akkurat økonomi.har ikke noe i mot det helt til dem kommer og sier hvor stygg din er og hvor fin dems er. en gang i tia var det noen som satsa stort og vant, alle kan gjøre det spørs bare om man gidder å satse det man har. men bryr meg fint lite om akkurat økonomien til folk men såklart så liker jeg bil prosjekter hvor man finner på egene løsninger å lager det man trenger, istedet for å bestile fra bilsjapper over hele verden hvor det da er sån åforstå at han er flink til å bestille deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør jeg fadern om jeg kan få bil til flere titusener(for ikke å snakke om hundretusener) i attenårsgave tipper jeg han spørr om jeg går på stoff. Foreldra har betalt trafikalt grunnkurs for meg og sikkert noen tusen i bensin til øvelseskjøring, ellers får jeg jo selvfølgelig mat og det som regnes som nødvendig skolemateriell. Betalte over halvparten av bærbare pcen selv når jeg begynte på videregående, og har siden bytte den ut og lagt enda mer av mine penger i det.

Ellers priser jeg meg lykkelig for at bestefaren min hadde en Omega 3000 fra 88 som jeg får arve, den er bulka og stripa i lakken, manglende vedlikehold gjør at feila blomstrer og den sluker bensin. Fadern tar mye av regninga for å få bilen i brukbar stand til jeg får lappen tiltross for at han for tiden er student selv. Med andre ord ender jeg kanskje opp med å ha fått maks 35 000 kroner hos dem av betydning utenfor hva foreldre er lovpålagt å stå for til sine barn fram til de fyller atten eller har gjennomført relevant utdanning med ramme som strekker seg over lengre tidsløp enn til fylte 18 år.

Ellers får jeg sikkert hjelp til å flytte når den tid kommer, trenger ikke innbille meg at jeg ellers får noen støtte i større summer.

 

Ellers er jeg enig med Pasient, jeg har ikke noe problem med at folk får dyre biler av foreldene sine eller at andre er bortskjemte. Problemet ligger i de holdningene dette ofte medfører, slike personer har ofte svært liten respekt både for andres eiendeler og ofte personer som er mindre "heldige" i forhold til foreldre med penger.

 

Kan jo også si at dersom jeg noen gang kommer i en slik situasjon at jeg har godt med penger og har barn som er i ferd med å vokse opp kommer jeg ikke til å skjemme dem bort,det bryter så totalt med mine opplevelser med slike "pappagutter" at det ikke er sjangs.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår