Gå til innhold

Alle pappa guttene på forumet!

Ranger emnet


Hansen89

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for mine hard tjente penger scooter, trim til den, moped lappen, pc, tv, ps2, psp etc etc. Men bilen er en annen sak, jeg sparte opp 40k for bil, og foreldra kom fram til at en mer moederne bil ville være mer trygt og driftsikkert. Så de la til ca 120.000kr og det ble en Celica fra sveits, samme som jeg eier nå. Men disse 120.000kr er ikke mine, de går tilbake til dem når jeg selger bilen.

 

Angående driftsikkerheten på den "nye" bilen, joa... Ble brått motorhavari grunnet produksjonsfeil etter ca 7 måneders bruk. Bilen var såpass gammel, at de ikke gikk under garantien. Så jeg med mine penger langa ut 40.000kr igjen, for ny motorblokk og arbeid. (fikk endel rabbat)

 

Så i alt så eier jeg 50% av bilen. Betaler selv bensin og alt vedlikehold ved bilen. Fikk forøvrig bil lappen da jeg hadde avtale med foreldra hvis jeg ikke ble nikotin slave så skulle jeg få den. :)

 

Og jeg selv skryter ikke av bilen, mobber et par av kameratene med at min bil går raskere, men dette er på kødd. Setter ikke meg selv høyere enn dem, selv om jeg har dobbelt så dyr bil som dem.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 208
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

de som har betalt bilen sin selv til par hundre tusen. Bor dere hjemme? eller har dere eget hus/leilighet med familie?

 

Jeg hadde en bil til 360k mens jeg leide leilighet sammen med dama.

nå har jeg solgt den å kjøpt meg en 1998 mod a4 stv turbo som jeg prøver å pusse opp litt etter litt, å så kjøpte jeg hus for litt over en uke siden. banken har penger, så lenge jeg gidder å jobbe er det ikke no problem for dem å låne meg penger ;)

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg var en litt teit topic, men må vel svare fordi :P

 

jeg kjøpte min første bil som 17 åring for 55 lapper. Dette med oppsparte midler jeg hadde etter konfirmasjon og litt barnetrygd jeg hadde fått osv. Begynte å jobbe etter videregående og kjøpte min 2. bil til litt over 100 000kr. Betalte nok en gang alt selv med oppsparte midler. Solgte så denne 5 mnd. etter da jeg måtte flytte til Oslo og bruker penger på møbler til leilighet og en del andre utgifter det medførte ved å flytte ut . Investerte så en del i aksjer som har gått veldig bra, så blir ny fet bil når disse selges;). Nok en gang med egne oppsparte midler ;) Så går fint an å kjøpe dyrere ting enn 240 selv uten å få noe av pappa. Jeg får helt sikkert hjelp hjemmefra til viktige ting hvis jeg spør, men har ikke hatt behov for det hittil.

 

Ser heller ikke no galt i at folk som har råd til å gi sine barn flotte biler gjør det. Hadde jeg vært rik hadde selvsagt mine barn da fått skikkelige biler. Vil jo ikke ha nå vrak stående i min oppkjørsel(Som forøvrig skulle vært bygd av billige polakker selvfølgelig;)) ;) Ser heller ikke no vits i at rike foreldre ikke skal la det dryppe litt på sine barn.

 

Kommentarer til såkalte "pappagutter" kommer som regel fra misunnelige sjeler. Slik er det bare i verden. Noen har mer penger enn andre og det må man bare akseptere. De fleste som har penger har fortjent de. Folk som bruker penger uten å tjene de går nemlig konkurs etterhvert. Det latterligste jeg hører er folk uten utdanning og som aldri har giddet å gjøre en ekstra innsats for å utdanne seg og skaffe seg papirer, klage på at andre som har lagt penger, tid og svette ned i å skolere seg tjener bedre enn de og har bedre jobber. Man får som man arbeider for. Er selvsagt mange der ute som jobber veldig hardt for luselønn, men vi vet alle at i dagens samfunn må man jobbe på skolen først for å få de godt betalte jobbene.... Eller begynne i nordsjøen ;) Når jeg er ferdig å studere og får en godt betalt jobb, skal jeg bygge meg opp en god økonomi slik at mine gutter kan kjøre rundt i fete biler, betalt av meg og få sure blikk fra guttene med 240 på Shell som ikke gidder å utdanne seg ;)

 

Hilsen BI studenten som bor på Oslo's beste vestkant, er aksjespekulant, kjører Bmw og betaler alt selv ;) (Ja jeg fikk lyst til å provosere å leke litt klyse, men er egentlig en ganske vanlig middelklassestudent;) :P)

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, man blir ikke "pappagutt" bare av å få bil av foreldrene sine. Man er pappagutt om man får alt man peker på, samt at man har ett veldig lite anstrengt forhold til dyre ting (med andre ord er ekstremt uforsiktig). Kunne sikkert fortsatt ei stund, men er ihvertfall noe av det som jeg mener kjennetegner en pappagutt.

 

(Og for the record, jeg har aldri fått noe særlig av mine foreldre. Det eneste er billappen som jeg holder på med nå. Den skulle jeg få om jeg ikke begynte å røyke, noe jeg heller ikke har gjort)

- 1989 Volvo 740 GL - Brukis

- 1977 Volvo 244 DL - Orginalare, under restaurering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lappen på bil og moped (15 lapper), fikk scooter i konf. gave (ca 2000€), bil i 18 års gave (60 lapper), bor hjemme gratis, får dekka skole (45 000 per år) og forsikringa på bilen (5-6000 i året)

 

Ellers betaler jeg alt selv, har 2 jobber og går på skole ved siden av.

 

Så jeg går vel under "pappagutt" kategorien antar jeg.

 

Foreldra mine har alltid ment at har man råd så hvorfor ikke hjelpe ungene sine? De tjener ikke noe voldsomt mye mer enn gjennomsnittet, så vi svømmer ikke i penger. Er prioriteringer det går på.

 

Let the flaming begin!

 

Stemmer, du er en EKTE pappagutt

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kjedelig når de på liv og død skal ødelegge en Lotus Omega som førstebil, men...

 

Støttet og vedtatt, alle pappagutter bør fortsette og gå for Bayere og evt Audi og Merce, istedenfor å ødelgge de få Lotus Omega som finnes og må bevares!

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, hvilken pappa vil egentli at sønnen sin skal kjøre rundt i alt slags rask å sjemme ut seg selv og familien?

 

Det er jo helt utroli at noen vil barna sine så vondt... eller?

 

Btw vil tippe de fleste som kjører rundt i slike vrak har seg selv å takke, sitter antaklig bare på ræva å surker og bæser om hvor pappagutt alle andre er.

Hadde de orket ta seg en liten dårlig betalt ettermiddags eller deltids jobb kunnet de faktisk hatt en slik bil som alle "pappaguttene" har...

Kansje det kan være en av grunnene til at foreldrene deres ikke vil hjelpe dere på noen måte med no brukbart?

Tenk litt på det...

Og tar jeg ikke helt feil så vil de fleste med IQ rundt 60-70 forstå at jobb=penger og kansje ok bil. Sitte på ræva=nothing...

 

Så ut og jobb så blir dere også pappagutter.

2005 Mercedes c180K sport

1992 BMW 325 coupe

1990 Toyota mr2 gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser egentlig ikke problemet i at foreldre sponser barna med penger til bil. Folk får da bruke penger på det de vil...

 

.. nesten! Det værste jeg veit er ungdom som får ALT av foreldrene. En viktig del oppdragelsen er å la barna lære seg å klare seg selv, og jeg ser gjentatte ganger ungdom som går på en smell når de skal klare seg på egen hånd.

 

Selv fikk jeg sponset noen tusen av min far mot at jeg kjøpte en "sikker" førstegangsbil. Føler meg ikke som noen pappagutt av den grunn.. Som far kommer jeg gledelig til å betale for at barna mine skal ha det trygt, men jeg blar ikke opp hundretusener til tull av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største streken her, vil jeg påstå kan settes mellom de som kanskje får bil + litt div og takker og er virkelig fornøyde med det, og de som får fin bil og synes den er stygg og trur de er bedre enn alle andre fordi mamma og pappa tjener godt med penger og bruker mer enn godt er på å prøve å få drittungen som fornøyd :)

 

Jeg eier stygg 240, så der er vel avgjørelsen enkel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår