Gå til innhold

Hvilket senkesett er best i forhold til pris?

Ranger emnet


Audiburner

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å senke bilen nå, men lurer på hvilket senkesett som er best i forhold til pris? Har jo lest at en del bruker VMAX senkesett. Ønsker ett som er enkelt å justere, slik at man kan heve når vinteren nærmer seg :)

 

Takker for svar.

( ) Audi A4 1.8 20V Avant Quattro 1998

(x) Audi A6 2.7T Biturbo 2000

(x) Opel Corsa 1.2 City 2001

(x) Honda NSR 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok, så VMAX er altså ikke til å anbefales... Er det stor forskjell på rustfritt og galvaniserte? Ruster de sistnevnte raskt? Ønsker egentlig et rimeligst mulig sett, som fungerer bra.

( ) Audi A4 1.8 20V Avant Quattro 1998

(x) Audi A6 2.7T Biturbo 2000

(x) Opel Corsa 1.2 City 2001

(x) Honda NSR 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med dette her? http://maxam-tuning.com/catalog/product_info.php?cPath=830_838&products_id=3748

Er det noe å satse på? Rimelig er det i hvert fall. Men det er vel ikke justerbart, så da vil man ikke kunne heve etter å ha senket, da? Ønsker å senke ca 30 mm, men det står at det kan senkes 35-40mm. Får jeg godkjent dette i vognkortet?

( ) Audi A4 1.8 20V Avant Quattro 1998

(x) Audi A6 2.7T Biturbo 2000

(x) Opel Corsa 1.2 City 2001

(x) Honda NSR 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke for Quattro da ;P

 

Og nei, du kan ikke heve eller senke noe mer. Det er 35mm og 40mm fjærer, mao. så senker du 40mm foran og 35mm bak :)

 

Og du kan få godkjent det ja, følger med TÜV papirer.

 

He he, ja linket visst til feil, men begge har jo lik pris. Kan man ta av disse fjærene, når vinteren kommer, uten problemer? Hvordan vil 40 mm foran og 35 mm bak se ut? Noen som har erfaring med dette settet?

 

Hva må forresten til for å få det godkjent i vognkortet?

( ) Audi A4 1.8 20V Avant Quattro 1998

(x) Audi A6 2.7T Biturbo 2000

(x) Opel Corsa 1.2 City 2001

(x) Honda NSR 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta det av og sette på de orginale fjærene ja. Null stress :)

 

For å få det godkjent må du passe på at stemplene på fjærene (står noen nr på hver) er synlige, du må ta firhjulskontroll og lyskontroll som du får papirer på. Disse papirene må vises sammen med TÜV papirene hos BT.

 

Fant ingen bilder av 40/35 senk sånn i farta desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår