Rattatta Skrevet Mai 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2008 Gjorde rent i bilen her om dagen, og oppdaget til min store forundring at det var søkkvått under gulvmatten til pasasjer og setet bak. (Tørt og fint oppå gulvmattene) Ikke vått i setene eller noe tegn til at vannet var kommet inn vinduet. Rent vann ! ikke kjøleveske... Noen som har opplevd noe lignende, eller tror de vet hva som har skjedd? Mvh Rattata ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Mai 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2008 Har vel kommet inn via torpedovegg vil jeg tro... Ta ut mattene og spyl bilen med hageslange forskjellige steder og se hvor det siver inn vann hen. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rattatta Skrevet Mai 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Løsnet bateriet, skrudde ut skruene til "bateriplaten". Under platen var det gnudd med lauv,barnåler og et og annet inntørket kryp ! Måtte nesten grave meg vei til drenerings-hullet. Men om det er slik at det er dette som er årsaken, må det jo ha ligget ca 10 liter vann nedi "brønnen"? Fordi vannet må veldig høyt opp for å finne en vei inn i bilen ??? Mvh Rattatta ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmstock Skrevet Mai 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 Gjorde rent i bilen her om dagen, og oppdaget til min store forundring at det var søkkvått under gulvmatten til pasasjer og setet bak. (Tørt og fint oppå gulvmattene) Ikke vått i setene eller noe tegn til at vannet var kommet inn vinduet. Rent vann ! ikke kjøleveske... Noen som har opplevd noe lignende, eller tror de vet hva som har skjedd? Mvh Rattata ;) Sjekk at det ikke er sprekk mellom vinduet og den lista som ligger oppå ruta nede. (rett over pollenfiltret) :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rattatta Skrevet Juni 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 Oppdaget vann i bilen igjen... Tok opp gulvtrekket så mye jeg kunne ( fremme pasaskjer), Fjernet innerskjerm og spylte masse = INGENTING VANN I BIL. Spylte masse under bilen = INGENTING VANN I BIL Fylte hele brønnen der bateriet står med vann= INGENTING VANN I BIL Ingen lekasje via dør heller. Det ligger en box med noe rørforgreing til under trekket (Sort plast)... med masse ledninger til, kanskje det er noe til aircondisjonen? Men tror ikke det er det, for AC rørene går gjennom bilen under hanskerommet- og der er det tørrt under? Er det noen som har den minste ide om hvoe dette vannet kommer fra? Svar tas imot med stoooor takk :) Mvh Rattatta 98 mod a6 avant Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momocorse Skrevet Juni 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2008 høres ut som om ac din.. faren min sin a6 hadde samme problemet. den lokale audi forhandeler snakket om avlering i ett rør eller noe.. Siter Golf 1,6 83mod (Prosjekt) x- Audi A4 98mod 1,8 20v x- Golf 3dørs 87mod (festbil) :P x- Golf 4dørs 86mod rustdødn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2008 Har du takluke? Sjekk om dørsidene/trekkene er våte i underkant, isåfall kommer det vann inn gjennom dørene pga f,eks morkne fuktsperrer osv): Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rattatta Skrevet Juni 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 Takk og pris til min mekaniker nabo :) Dreneringen til AC var potte tett, nesten alt vannet kom inn i bilen. Dreneringshullet ligger litt oppe til venstre, på passaskjer side fremme. Takk til "momocorse" du hadde nok rett, men så ikke svaret ditt før problemet var løst. Rattata sover enda litt bedre nå ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pixxl Skrevet Juni 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2008 Dette skal eg jammen sjekke ut har slitt ei stund med lekasjer som eg ikke finner utav. hvor lå denne dreneringa? må batteriet ut for å komme til? Siter - 98 Audi a6 2,5tdi - 82 Vw Golf 1 Weber x 96 Vw vento x 99 TT x 00 Seat Leon x 02 Seat Leon x 92 Golf cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fred_stian Skrevet Juli 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 Haha, endelig godt jeg leste dette i dag nå når jeg har brukt 3 dager på å finne ut akkurat samme greien i min a3.... :) Siter Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rattatta Skrevet Juli 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2008 Du må fjerne hanskerommet, dra gulvtrekket tilbake, og du vil se dreneringen oppe til venstre. Den siste "delen" som går gjennom karosseriet- har en skummgumi lignedet pakknig, ca 1 cm tykk. Den var søkk våt hos meg. Vannet hadde bare hopet seg opp. Problemet ligger under bilen ! Dreneringsvannet må ha fri vei ut, jeg gravde masse jord og dritt vekk. mvh rattatta Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim72 Skrevet Juli 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2008 Gjorde rent i bilen her om dagen, og oppdaget til min store forundring at det var søkkvått under gulvmatten til pasasjer og setet bak. (Tørt og fint oppå gulvmattene) Ikke vått i setene eller noe tegn til at vannet var kommet inn vinduet. Rent vann ! ikke kjøleveske... Noen som har opplevd noe lignende, eller tror de vet hva som har skjedd? Mvh Rattata ;) Sjekk alle gummipropper under bilen, opplevde det samme. Satte i ny propp og fyllte med silikon, og det ble tørt i gulvet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg