Gå til innhold

Billig "Gjør det selv bilverksted" i Bergen med god service

Ranger emnet


PasseG60

Anbefalte innlegg

Tenkte å dele en "god opplevelse" med dere, Bergenserjævler..

 

Jeg har i lengre tid måttet bytte bremseklosser på Poloen min pga. en caliper som hadde låst seg, men i går var det kritisk, og måtte taes umiddelbart.

 

Kom ved en tilfeldighet over "Absolutt Gjør-det-selv bilverksted" i Møllendalsveien 1 (Danmarksplass), og tok turen innom rundt halv syv på kvelden.

 

Det stod biler høyt og lavt, fløt verktøy over alt, og stemmebruken var både høylytt og frisk.

 

Jeg får tildelt en plass med løftebukk, og begynner å løsne på ene caliperen, men merker at her er noe galt. Ikke faen om jeg får den løs.

 

Så jeg spør om de har noen gode tips, og plutselig står to mann med vinkelsliper og skjærebrenner under bilen min og jobber som besatt for å få den motstridige caliper-jævelen av.

 

Det tok ganske nøyaktig 30 minutter, og når de fikk den av så var det "Vær så god. Da kan du montere.", og jeg fikk tatt resten selv (sjekke glidelager og skrapt av dritten som kilte den, og montere hele suppa igjen).

 

Jeg leide plass med løftebukk i 1 1/2 time, samt to mekanikere i 1/2 time, og det hele kostet med den nette som av 525,-, ink. mva. og kvittering.

 

Jeg fikk iallefall et godt intrykk av de som jeg pratet med der, og kommer nok til å bruke de og plassen deres igjen ved behov.

 

Link til websiden dere:

Absolutt Gjør det selv bilverksted

 

(Dessuten ble jeg tipset om å bruke Autorek for å få nye glidere og pakninger - noe Møller ikke klarte å skaffe meg ved forespørsel!)

*blah*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette verkstedet benyttet jeg selv da jeg var i Bergen og hentet Cosworthen min. Ønsket å få den opp på bukk for sjekke saker og ting, og selger visste om dette stedet. Utrolige hyggelige folk som driver det også.