Gå til innhold

PasseG60

Bruker
  • Innholdsteller

    67
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om PasseG60

  • Bursdag 01/01/1983

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, pc og musikk (høre på)
  • Modell (eks S4)
    Passat G60 Syncro
  • Biltype (eks Audi)
    Volkswagen
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Yrke eller sivil status
    IT-konsulent, småbarnspappa og kjæreste
  • Motor (eks 1.6)
    1.8
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Fjernet G-lader...
  • Fylke
    Hordland

Contact Methods

  • Bosted
    Hordaland

PasseG60's Achievements

  1. I Gjensidiges papirer står det enkelt og greit at verditap som følge av kolisjon/skade ikke blir dekket. Har ikke papirerne tilgjengelig, så jeg kan ikke referere til noe mer nøyaktig.. Tipper det samme går igjen hos de fleste forsikringselskap. (Ja; jeg vet tråden er gammel; men det er alltid flere som lurer..)
  2. ..og det er noe du er stolt av? At du har et kjøremønster som tilsier at Politiet velger å fjerne deg fra trafikken? Jeg tror mange har glemt hvorfor de mister lappen. Man mister ikke lappen "for å kjøre for fort", men fordi man utgjør en fare for andre som beveger seg i trafikken ved å kjøre for for fort. Det å kjøre bil er ein del av eit spill med regelsett. Sammenlign det med f.eks. fotball. Gjør du dumme ting, og utsetter motspillere for fare, er det rett ut. Det er ikke fordi dommeren er et rævhål at han bruker din stygge stempling som unnskyldning for å gi deg rødt kort, men fordi du utsetter andre for fare. På samme måte må en oppføre seg når man kjører bil. Man har vikeplikt og trafikklys for å systematisere hvem som skal kjøre når, man har fartsgrenser for å hindre en del ulykker, og man har generelle "regler" som HAV (Hensynsfull, Aktsom, Varsom) for å letteregjøre samspillet. Bryter man disse, så er det rødt kort. Av akkurat samme grunn som på fotballbanen: Man er til fare for andre, og har ingen ting på banen (veien) å gjøre. Og for å gå litt tilbake til topic: For min del kunne det vært som i fotballen. To gule = rødt. For dere som grenser til imbesille (og det er flere av dere): to prikker = lapp-løs. Og til deg Sæther Racing: Tror du virkelig det du selv skriver her? At du av respekt for Narvarsete (om hun klarer å presse ned drivstoffprisen) vil følge fartsgrensene? Jeg tviler. Sterkt.
  3. PasseG60

    Slitedeler

    Jeg ble tipset om Autorek på Minde.. (http://www.gulesider.no/gs/companyDetails.c?q=autorek&bc=165&lineId=Z0017U26&companyNameSearch=false)
  4. ..han har ikke råd.. Det er derfor han er så sur.. ;) Om jeg husker riktig fra en artikkel hos Dagbladet så er bensin bare 1/3 av det totalt kostnadsbildet pr. kjørte kilometer.. (Litt OT her.. Skal prøve å slutte nå..)
  5. 1. Du må vel strengt tatt ikke det. (Jeg går ut i fra at du går på vgs.) Hvis avstanden mellom deg og skule er mer enn x-antall kilometer får du betalt skolebuss mellom hjem og skule. Tur-retur. Hvis avstanden ikke er så lang synes jeg ikke synd på deg. Men. Si det at du er lat, ikke orker å gå, osv., så går det ofte noe som heter "skolebuss" både morgen og ettermiddag. Og med busskort koster den deg sikkert et sted mellom 600 og 1000kr/mnd. (Da kan du jo ta bussen til og fra fritidsordninger også..) Et annet alternativ er å alliere seg med noen naboer.. Som regel har man nemlig det; og de pleier ofte å 1) enten jobbe, eller 2) gå på skole. 18 000km/året er ganske mye. Rundt regnet 50km/daglig, om en regner 360dager i året. Har du virkelig behov for dette? Enkelte ting kan, i vårt overflodsland, kalles halvluksus. En rånetur på 50km daglig havner i den kategorien. Fint at du tjener penger. Men en økning på 3105kr/årlig vil koste deg den nette sum av kroner 285,75/mnd. Og det er langt mindre enn hva mitt huslån koster meg i mnd. pga. høyere rente pga. ditt(!) og andres overforbruk! Det å kjøre bil er til dels et privilegium. Og jeg også stiller meg tvilende til at det er CO2-utslippene som forårsaker all styggedom i verden. Men at (unødvendig) kjøring fører med meg mange ulemper er jeg ikke i tvil om! ---- ..og nå skal jeg ut i bilen.. For nå er jeg ferdig på jobb.. Fylle bensin skal jeg også... ..og forresten AndreasK.. Jeg er også oppvokst på landet.. Jeg vet hvordan det er å ha mange kilometer å gå for å komme til buss og skole.. Men jeg allierte med meg de som kjørte..
  6. ..eller for å snu på flisa.. Hadde det vært f.eks. 23år-grense hadde det gjerne bare vært halvparten av ulykkene man har i dag..? Vet man streng tatt hvor mange ulykket som, direkte og indirekte, bunner ut i unge sjåfører..?
  7. Når jeg tok lappen sa både kjørerlærer og sensor at man er ikke på glattkjøringsbanen for å lære å kjøre på glatten, men for å lære seg hvor lite som skal til for å miste kontrollen. Og som kjørerlæreren sa videre: det er først når du begynner å slipper biler forbi deg om vinteren du har forstått noe om kjøring på isete veier.. Jeg har kjørt mye mellom Bergen og Voss, og er skremt over de som ligger i 80-90 mellom Bolstadøyri og Voss om vinteren, for der blir det ikke saltet, så det kan bli ekstremt glatt! (Men det er både ungdommer og voksne menn med Volvo XC70 og andre store biler som er dumme der.) Møtte en idiot i romjulen for noen år siden, som kom fresende på glatt vei i en 200sx, og la seg bredt forbi meg i 80-90km/h, og endte med å kræsje i møtende bil. Heldigvis ingen personskade, men jeg møtte sparke opp dørene på bilen til han som ble påkjørt for å hjelpe han ut.. Angrer den dag i dag på at jeg ikke anmeldte idioten i SX-en..
  8. VW Polo 1.0 -Har en selv. Fungerer fint. Har litt rust, men ellers ok. Bruker ca. 0,6 på bykjøring (kjører mye i bytrafikken ifm. jobb), og litt mindre pp blandet kjøring. Har ikke testet den på langkjøring. Grei forsikring på den pga. liten motor, og ok delepriser hvis du handler hos Autorek på Minde.. Jeg betalte 26 000,- for min '97-modell, og ~4700,- for omregistrereinga. Hvis du kjøper en et år eldre modell slipper du unna med ~1450,- for omregistrering..
  9. Nixda.. Skruene og alt overlevde. Kunne skru den sammen etterpå uten problemer. De måtte "skjære ut" de gamle klossene for å få bevegelse nok i caliperen til å komme til med skjærebrenneren for å varme opp skruene..
  10. polo c: Tanken er ikkje dum. Har gjort det selv for en del år siden. Veeldig effektivt..
  11. Tenkte å dele en "god opplevelse" med dere, Bergenserjævler.. Jeg har i lengre tid måttet bytte bremseklosser på Poloen min pga. en caliper som hadde låst seg, men i går var det kritisk, og måtte taes umiddelbart. Kom ved en tilfeldighet over "Absolutt Gjør-det-selv bilverksted" i Møllendalsveien 1 (Danmarksplass), og tok turen innom rundt halv syv på kvelden. Det stod biler høyt og lavt, fløt verktøy over alt, og stemmebruken var både høylytt og frisk. Jeg får tildelt en plass med løftebukk, og begynner å løsne på ene caliperen, men merker at her er noe galt. Ikke faen om jeg får den løs. Så jeg spør om de har noen gode tips, og plutselig står to mann med vinkelsliper og skjærebrenner under bilen min og jobber som besatt for å få den motstridige caliper-jævelen av. Det tok ganske nøyaktig 30 minutter, og når de fikk den av så var det "Vær så god. Da kan du montere.", og jeg fikk tatt resten selv (sjekke glidelager og skrapt av dritten som kilte den, og montere hele suppa igjen). Jeg leide plass med løftebukk i 1 1/2 time, samt to mekanikere i 1/2 time, og det hele kostet med den nette som av 525,-, ink. mva. og kvittering. Jeg fikk iallefall et godt intrykk av de som jeg pratet med der, og kommer nok til å bruke de og plassen deres igjen ved behov. Link til websiden dere: Absolutt Gjør det selv bilverksted (Dessuten ble jeg tipset om å bruke Autorek for å få nye glidere og pakninger - noe Møller ikke klarte å skaffe meg ved forespørsel!)
  12. pace: Hvis det er ubehagelige meldinger, og hun ikke ønsker å motta de, så er løsningen enkel: Anmeld til politiet. Skriv ut "samtalene", samt bilde, og annen relevant informasjon, og anmeld det. Hvem vet. Kanskje det er en person som har for "vane" å plage jenter på MSN. Og kanskje den anmeldelsen er den berømte dråpen som skal til for at politiet faktisk gjør noe med det. Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikkje folk har så høy terskel for å anmelde sånne ting dette.. Og.. Gi klar tilbakemelding til vedkommende (nødvendigvis via MSN) om at den type oppførsel er uakseptabel, og vil bli/er anmeldt politiet. Det er ofte i seg selv nok til at de gir seg..
  13. Plusspol, faktisk.. Men uansett. Det som nok skjedde er at det er gått hull på coil-ledningen, og det har komt gnister fra den rundt batteriet når bilen har stått i ro, og at det har antent knallgassen som oppstår under ladeprosessen. Skal si jeg fikk respekt for batteri og knallgass.. :| Fikk tre bulker i panseret, og et motorrom dekket av batterisyre og plastikkbiter.. Men! Gutta på NAF reddet dagen for min del, selv om de hadde mye å gjøre i går.. Rundt 2300 i går stod de med høytrykksspyler, vasket motorrom og skrudde i nytt batteri.. :) (Men batteriene deres er jævlig dyre! 900 spenn for et 50A batteri.. Men jeg måtte ha der og da.. *grr*)
  14. har ikke studert katastrofeområdet i detalj, men det ser ut som ledningen mellom coil og fordeler har kortsluttet med minuspol på batteriet..
  15. og atter en gang venter jeg på NAF.. batteriet eksploderte nå for en halvtime siden.. såpass kraftig at det ble bulker i panseret og plastikkbiter spredt i hele motorrommet.. hurra..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår