Gå til innhold

Vurderer kjøp av ny 240. Trenger noen tips.

Ranger emnet


GloomyGrim

Anbefalte innlegg

Hei!

Var å så på en 91 mod. 240 GL idag. Bilen har rullet 245 000, og EU godkjent i september 2007. Kunne ikke finne noe rust av betydning på bilen, bittelitt på innerkanten i hjulbuen, men kun overflate.

Bilen har en liten bulk i kanten på bakre skjerm, høyre side, men jeg tror at jeg skal klare å slå ut denne fra innsiden. Hvis ikke, spiller den liten rolle.

 

Ellers er bilen hel innvendig, og fin i lakken. Følger med vinterdekk på stålfelg, og forholdsvis nye sommerdekk på 15 toms fondmetal felger. Bilen er også utstyrt med en spoiler på bakluka.

 

Godt voksen mann som har eid bilen siste årene, og har gjort alt vedlikehold på verksted. Nylig byttet vannpumpe, bremser, dempere, etc.

 

Han forlanger 27000 for bilen, noe jeg kanskje synes er i overkant mye for en gammel volvo. Men samtidig har jeg en good feeling å denne bilen. Hva mener folket, for dyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fin bil.

Jeg hadde en 245 i ett år for ett år siden. Strålende fornøyd verfall, super bil.

Vis den er så bra og er tight og fin og kjøre, ikke ulyder, fin motorgange osv er ikke det så gal pris mener jeg. Kansje du kan prute noen tusenlapper og?

245000 er ikke for mye det vis den har fått greit vedlike hold og service

# 1996 940 herregårdsvogn

# 1969 Amazon 122S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var litt dyrt jeg. Er tross alt en 17 år gammel bil. Pluss at den ikke er 100% bulk og rustfri. Kilometerstand var jo ikke langt, men ikke kort heller. Hva er det av utsyr på den da? Hvis den er standard utstyrt, ville jeg ikke gitt over 20 laken. Men det er jo min mening:)

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Volvo240Reicing, ville ikke gitt over 20 for den, Er ikke sikkert jeg ville gitt så mye engang.

 

Jeg kjøpte bilen min i september, det er en 91 mod som hadde rulla 275000 når jeg kjøpte den. Den betalte jeg 15000 for, syns det var en helt grei pris egentlig, Mange ville kanskje sakt at jeg fikk den billig. Men det var en del småtteri på bilen som måtte gjøres, ikke noe store greier.

Men er jo greit at det bare er noe småtteri da, for det er ting du kan gjøre noe med i lengden.

 

Så hvis du på død og liv ikke må ha den bilen så ville jeg leita videre, finnes nok av 240 her i norge.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør ikke legge for ensidig vekt på prisen - om du betaler 10 eller 30 må være helt avhengig av tilstanden. Skal du "betale deg gjennom" reparasjoner og dårlig vedlikehold og mye generell slitasje, er en prisdifferanse på en del tusenlapper fort nok oppspist. Men en bulk av en viss størrelse ville jeg nok regne for et klart minus.

 

Men i utgangspunktet synes jeg ikke opptil 30000 skulle være noen upris for et virkelig godt eksemplar. Vi vet at en bra 240 kan gi svært økonomisk bilhold i lang tid.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i utgangspunktet synes jeg ikke opptil 30000 skulle være noen upris for et virkelig godt eksemplar. Vi vet at en bra 240 kan gi svært økonomisk bilhold i lang tid.

Hadde det vært en 93 eller 94 mod med mer utstyr som ABS, AC, el vinduer, sentrallås og kanskje en fx motor så kunne jeg lett gitt oppimot 30000 for den.

Men dette er jo bare en kjip 91 mod med F motor og sikkert ikke noe ekstra utstyr, disse bilene er det jo drøssevis av.

 

Men hvis du kjøper bilen så har du jo fin bil i mange år til hvis du gidder å holde den ved like. 91 mod har jo galvanisert karroseri så det ruster ikke så veldig, men det ruster.

 

Du får nesten finne ut om du vil gi så mye for den selv, men som jeg har sakt så mener jeg at det er for mye etter hva jeg ga for bilen min.

Høres ut som at den er i omtrent samme stand som min var da jeg kjøpte den, det var hull i eksosanlegge, lakken var veldig blass, det var noe overflate rust og 2 veldig småe bulker, gåene dempere bak og nye dempere foran. han som hadde hatt bilen var i midten av 30 åra så bilen hadde sikkert ikke blitt rasa noe med før jeg fikk den.

Han hadde først lakt den ut til 21000 og da var det en som hadde vært å sett på den som ikke ville ha den, så hadde dem satt den ned til 17000 og liggi ute ei stund når jeg ringte.

Men det var kanskje noe med at jeg var litt frekk når jeg skulle kjøpe den at jeg fikk den så billig, han var ikke helt sikker på hvor mye den var verdt så han spurte meg hva jeg syns den var verdt, og da sa jeg at med alt det som måtte gjøres på bilen så mener jeg ikke at den er verdt noe mer enn 14-15000.

Og da blei vi enige om 15000, skulle jeg satt bort alt det som måtte gjøres på verksted så hadde det jo blitt dyrt for meg, men jeg gjør alt selv så da er det ikke noe problem.

 

Men jeg syns at du kanskje skal vente litt, hvis prisen er så høy som jeg mener så kommer ingen til å ringe på den og da vil jo han til slutt ha vekk bilen og da vil du nok få den noe billigere.

Du kan jo feks by han 20000 for bilen, og hvis han ikke får solgt den så vil han jo heller selge den for 20000 til deg enn at han ikke får solgt den.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo prisen som gjorde meg litt skeptisk i utgangspunktet.

Men nå har jeg nettopp hatt bilen på en lengre tur. Veldig tight og fin. Motoren drar godt (alt er relativt, original F motor) og girkassen er tight. Bremser jevnt (nye skiver og caliptere fremme, og caliptere og håndbremsvaier nye bak).

Innvendig er bilen bra. Setene er hele og fine. Eneste er at noe plast er knekt på ene døra. (den lomma som man samler gamle tobakkspunger og ispapir i)

 

Fargen utvendig er sølvgrå metallic og særdeles pen. Måtte faktisk sjekke opp om bilen var omlakket i senere tid, men det påstås å være original lakk. Ingenting tilsier noe annet heller.

Ingenting synlig rust, bortsett fra det som jeg nevnte i første post, innerkanten på begge hjulbuer har litt rust. Dette er kun overflaterust og kan med letthet pusses bort. Men det finnes en bulk på bakskjermen, inn mot lykteglasset. Nåværende eier hadde rygget inn i ett postkassestativ. Ikke stor, men godt synlig. Ellers var det en sprekk i glasset på ene baklampa, men dette er bagateller. Har minst 4 par baklykter liggende i garasjen.

 

Har sjekket de vanlige stedene for rust, og kan ikke finne noe. I bagasjerommet var det rent og fint, tilogmed reservehjulsbrønnene var helt frie for rust.

 

Ellers så er som sagt caliptere og bremseskiver, vannpumpe, dynamo (byttedynamo) hjullagere fremme, reflektorer i hovedlamper, eksosanlegg fra katalysator og bak, og varmeapparat byttet i senere tid. (ca. 1 år siden). Bensintank og påfyllingsrør byttet for 2 år siden.

 

Bilen ble eu-godkjent august i 2007. Har også hatt bare godt voksne eiere, altså ikke rasskjørt.

 

Dette ble en lang post, men nå har dere alle fakta. Og som sagt, bilen var god å kjøre, ingenting å utsette der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår