Gå til innhold

GloomyGrim

Bruker
  • Innholdsteller

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om GloomyGrim

  • Bursdag 08/16/1979

Contact Methods

  • Bosted
    Vest-Agder

GloomyGrim's Achievements

  1. Hei! Bilen er altså en 97 modell Astra F 1.7 TDS. Det hele begynte med at bilen var noe tungstartet. Plutselig en dag ville ikke bilen starte i det hele tatt. Ett klikk kan høres når en vrir rundt nøkkelen, men startmotoren går ikke. Byttet så batteriet for tenkte at dette kunne være dårlig. Men samme problemet med nytt batteri også. Og i kveld når jeg skulle prøve igjen (kanskje det hadde fikset seg selv), så var plutselig dasjbordet helt dødt. Ingenting skjer når en setter på tenninga. Er strøm på batteriet for radio og kupelys fungerer. Hva i huleste kan være galt?
  2. Slik ser kontaktene mine ut: Den runde kontakten er jo hann, og den store svarte er hunn. Passer lambdasonden fra Biltema rett på disse kontaktene? Og til hullet i katalysatoren? (standard dette kanskje?)
  3. Å inni svarteste.... Da kjører jeg heller 24 mil til nærmeste Biltema og betaler 400.
  4. Er det ingen som har kjøpt original lambdasonde fra Volvo, og som vet prisen?
  5. Hvor mye koster en lambdasonde hos Volvo?
  6. Må ha nye lambdasonde til min 93. 240. Hvilken skal jeg velge? Er jo flere typer der.
  7. Biltema har jo luftmengemåler også, til under tusenlappen.
  8. Lambdaen gikk av med mye bannskap og stor rørtang. Har nå byttet lambdasonde og LMM. Motoren går som ei klokke og diagnosen viser 1 - 1 - 1. Dessverre er det lånte deler jeg kjører med nå, så jeg må nok på Volvo og få kjøpt deler. Koster vel en liten formue regner jeg med.
  9. Nå har jeg skiftet LMM'en, uten at det hjalp noe. Har også fått lånt meg en lambdasonde, men sliter med å få av den gamle. Sitter som flue i kudritt. Prøvde å koble av kontaktene til lambdaen, og merket ingen forskjell. Dette kan vel tyde på at det er lambdaen som er problemet? Må ut å sprøyte på 5-56 og få løsnet lambdaen nå.
  10. Vakumlekkasje hvor da? Har svært lite peiling på hvor jeg skal begynne å lete. Mitt mekanikernivå ligger på det å skifte luftfilter og plugger. Hvor skal jeg begynne å lete?
  11. Var ute å kjørte en liten tur istad, da plutselig bilen begynte å gå som en dass. Smalt og putret ved gasspådrag og lite kraft. Fikk opp feilkode 2-3-1. Bilen er en 93 mod. 240 m/ B230FX, original sådan. Hva kan være problemet? Motoren stoppet ikke på tomgang, men gikk veldig ujevnt.
  12. Med spoiler, så mener jeg vinge. Beklager misforståelsen, men her jeg bor, kaller vi det spoiler. :) Bilen er altså en sedan. Ble forøvrig ikke noe kjøp. Tok til vettet og fant ut at 27k var altfor mye for den bilen. Bilen står ennå tilsalgs, men har nå også blitt pårført en skade på C stolpen. Når det gjelder baklykter, send PM. Men det koster vel mer i frakt, enn å få tak i på lokal hugger? Printplatene er forøvrig gåen på alle parene jeg har, men glassene er hele uten riper.
  13. Det går nok ikke. Selger skal ha 27000, da med inklusive årsavgift. Har prøvd meg flere ganger ser du, og flere med meg.
  14. Det var jo prisen som gjorde meg litt skeptisk i utgangspunktet. Men nå har jeg nettopp hatt bilen på en lengre tur. Veldig tight og fin. Motoren drar godt (alt er relativt, original F motor) og girkassen er tight. Bremser jevnt (nye skiver og caliptere fremme, og caliptere og håndbremsvaier nye bak). Innvendig er bilen bra. Setene er hele og fine. Eneste er at noe plast er knekt på ene døra. (den lomma som man samler gamle tobakkspunger og ispapir i) Fargen utvendig er sølvgrå metallic og særdeles pen. Måtte faktisk sjekke opp om bilen var omlakket i senere tid, men det påstås å være original lakk. Ingenting tilsier noe annet heller. Ingenting synlig rust, bortsett fra det som jeg nevnte i første post, innerkanten på begge hjulbuer har litt rust. Dette er kun overflaterust og kan med letthet pusses bort. Men det finnes en bulk på bakskjermen, inn mot lykteglasset. Nåværende eier hadde rygget inn i ett postkassestativ. Ikke stor, men godt synlig. Ellers var det en sprekk i glasset på ene baklampa, men dette er bagateller. Har minst 4 par baklykter liggende i garasjen. Har sjekket de vanlige stedene for rust, og kan ikke finne noe. I bagasjerommet var det rent og fint, tilogmed reservehjulsbrønnene var helt frie for rust. Ellers så er som sagt caliptere og bremseskiver, vannpumpe, dynamo (byttedynamo) hjullagere fremme, reflektorer i hovedlamper, eksosanlegg fra katalysator og bak, og varmeapparat byttet i senere tid. (ca. 1 år siden). Bensintank og påfyllingsrør byttet for 2 år siden. Bilen ble eu-godkjent august i 2007. Har også hatt bare godt voksne eiere, altså ikke rasskjørt. Dette ble en lang post, men nå har dere alle fakta. Og som sagt, bilen var god å kjøre, ingenting å utsette der.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår