Det var jo prisen som gjorde meg litt skeptisk i utgangspunktet.
Men nå har jeg nettopp hatt bilen på en lengre tur. Veldig tight og fin. Motoren drar godt (alt er relativt, original F motor) og girkassen er tight. Bremser jevnt (nye skiver og caliptere fremme, og caliptere og håndbremsvaier nye bak).
Innvendig er bilen bra. Setene er hele og fine. Eneste er at noe plast er knekt på ene døra. (den lomma som man samler gamle tobakkspunger og ispapir i)
Fargen utvendig er sølvgrå metallic og særdeles pen. Måtte faktisk sjekke opp om bilen var omlakket i senere tid, men det påstås å være original lakk. Ingenting tilsier noe annet heller.
Ingenting synlig rust, bortsett fra det som jeg nevnte i første post, innerkanten på begge hjulbuer har litt rust. Dette er kun overflaterust og kan med letthet pusses bort. Men det finnes en bulk på bakskjermen, inn mot lykteglasset. Nåværende eier hadde rygget inn i ett postkassestativ. Ikke stor, men godt synlig. Ellers var det en sprekk i glasset på ene baklampa, men dette er bagateller. Har minst 4 par baklykter liggende i garasjen.
Har sjekket de vanlige stedene for rust, og kan ikke finne noe. I bagasjerommet var det rent og fint, tilogmed reservehjulsbrønnene var helt frie for rust.
Ellers så er som sagt caliptere og bremseskiver, vannpumpe, dynamo (byttedynamo) hjullagere fremme, reflektorer i hovedlamper, eksosanlegg fra katalysator og bak, og varmeapparat byttet i senere tid. (ca. 1 år siden). Bensintank og påfyllingsrør byttet for 2 år siden.
Bilen ble eu-godkjent august i 2007. Har også hatt bare godt voksne eiere, altså ikke rasskjørt.
Dette ble en lang post, men nå har dere alle fakta. Og som sagt, bilen var god å kjøre, ingenting å utsette der.