Gå til innhold

Problem med lydinnstilling på CDX-GT700D...

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei.. Har en spiller av denne typen http://www.sony.no/view/ShowProduct.action?product=CDX-GT700D&site=odw_no_NO&imageType=Main&category=ICA+CD+Tuners

 

Får ikke til å stille inn lyden slik at det går an å høre på musikken på et ordentlig vis.. Blir bare tull når jeg skruer opp lyden.. Høytalerene (diskant,sub og mellomtone) vrenger seg, å det høres helt rart ut.. Med den forrige spilleren jeg hadde, en type fra JVC, var lyden helt utmerket.. spilte såpass høyt at det var vondt å sitte i bilen.. Nå derimot.. Klarer å puste høyere enn lyden fra anlegget lager.. :/

 

Er rimelig kjedelig.. har prøvd å vært inne på alt av menyer å trykka og justert, men det er jo bare grafer samt Hz og DB greier inne der.. Skjønner meg ikke på sånt jeg.. Er også noe som man kan stille inn hvor langt og hvor høyt høytalerene er fra deg.. Justerte litt der, å da hørtes det ut som om de som sang satt i en tunell..

 

Håper noen kan hjelpe meg.. kjedelig å nesten måtte synge sjøl.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cd spiller med masse funksjoner er stili å stille inn:D har ikke vert borti sony noe serlig men,, er det equalizer på den?

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikkje du prøve å stille på EQ`en da til hver høytaler? kansje det hjelper etter hvert :)

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd, men er ikke barebare for en som ikke forstår seg på det der.. :p

 

Lyden blir bare værre å værre for hver gang jeg er inne å justerer på noe synes jeg.. :p

 

Ingen som har tilsvarende spiller å kan fortelle meg hvordan alt skal være?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men siden jeg fikk spilleren utrolig billig, samt at buttikkfolka sa at det var en genial spiller med tanke på lydinnstillinger osv, måtte jeg ha den.. :p men siden jeg ikke skjønner en dritt av noen innstillinger, måtte jeg ty til forumet.. har den gamle JVC-spilleren jeg vurderer å montere igjen, men vil jo ikke bruke den gamle hvis jeg kan få den nye til å funke. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men siden jeg fikk spilleren utrolig billig, samt at buttikkfolka sa at det var en genial spiller med tanke på lydinnstillinger osv, måtte jeg ha den.. :p men siden jeg ikke skjønner en dritt av noen innstillinger, måtte jeg ty til forumet.. har den gamle JVC-spilleren jeg vurderer å montere igjen, men vil jo ikke bruke den gamle hvis jeg kan få den nye til å funke. :)

reis tilbake der du kjøpte spilleren, så hjelper de dag sikkert med innstillingene- :)

- VW Touran 2.0 TDI `06

-Peugeot 407 SW `06

X-VW Polo OA `01

X-Passat 2,5TDI V6 4M `01

X-Audi A4 1,8 avant `96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg noe annet en sony, så er du da kvitt problemmet :P

 

Ja,det er helt klart der problemet ligger...

 

Selvfølgelig så anbefalte de deg den spilleren, de skjønner fort at du ikke har peiling ser du, og da selger de deg noe møkk, for masse penger, og sier det er super billig... Reis tilbake med spilleren, og hev kjøpet, så reiser du til en annen forhandler, og kjøper deg en alpine eller pioneer spiller, UTEN masse lydinstillinger. Alle disse instillingene er bare tull, det optimale er en spiller helt uten instillinger, som spiller det som ligger på plata direkte ut... Instillinger gjør du deretter på forsterkerene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, litt peiling har jeg da, men de jeg kjøpte den av, kjenner jeg rimelig godt, så tror ikke dem lurte meg.. :p

 

uansett, jeg er storfornøyd med spilleren ellers, bortsett fra at den ikke gir fra seg GOD lyd.. Fikk prøve samme type spiller i en stereobenk dem hadde montert den i, å der var lyden helt super.. Men jeg husker jo ikke hvordan innstillingene var på den.. :p

 

 

Er det virkelig ingen her inne som kan hjelpe meg? Er jo både HDEQ ellernoe på den spilleren å greier.. :b

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest instruksjonene både opp, ned og i mente uten noen form for forbedret lyd.. Men det som plager meg, er at det burde jo være noen "forhåndsinnstilte" muligheter på den spilleren.. noe det ikke er.. :s

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis tilbake med spilleren, og hev kjøpet, så reiser du til en annen forhandler, og kjøper deg en alpine eller pioneer spiller, UTEN masse lydinstillinger. Alle disse instillingene er bare tull, det optimale er en spiller helt uten instillinger, som spiller det som ligger på plata direkte ut... Instillinger gjør du deretter på forsterkerene

Jaha... så du mener analoge filtre er bedre enn digitale? Ikke alle som vil være enig der. En spiller er ikke dårlig bare fordi man ikke skjønner hvordan den brukes.

 

Har skummet lett gjennom bruksanvisningen;

* HDEQ settes til Flat

* BBE MT settes til OFF

* I-TA settes til ALL, om du finner den...

* DSO er (burde) ikke være kritisk, men begynn med STD.

* Fader og Balance midtstilles.

 

Du har 4 høyttalere tilkoblet? Ingen eksterne forsterkere? Hva skjer med lyden nå etter ovennevnte innstillinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår