Gå til innhold

hva er din Vekt/HK ratio?

Ranger emnet


henningl

Anbefalte innlegg

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by CologneV6

Nissan Silvia ®S12 2.0 DOHC 16v

151 hk /111kW

1170 kg

7,75 kg/hk el 10,54 kW/kg

 

______________________________________

 

Vespa Piaggio si...

2,2 hk ++++

45 kg

20,45 kg/hk

 

______________________________________

 

fucku

 

10,54 kW/kg?? Har du drukke maling elle knock :ass heyyou :hvaskjera lol :pisser: :ssip: bullshit

Terjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Åge

Mazda Miata 960kg uten fører, 250Hk blir 3,84kg/Hk.

 

Jeg ville vært litt tilbakeholden med de effekttallene Åge. 250 hk i USA er ikke 250 hk her. Som sagt så bremset vi ca. 260 hk og 384 Nm i en 1.9l med T04B/T3 turbo, 8:1 komp. med ca. 1.1 bar i ladetrykk. Det som satte en stopper for mer effekt er litt uvisst enda, men mye ligger nok i et trangt innsug og manglende porting av topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GNATSUM

Ford mustang

1300kg

410hk

3,17kg\hk

 

En kompis har annen Mustang

900kg

900hk

1kg\hk

 

Har den siste der skilter ??? fytte...h...

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen: Nå har du kommet med dette veldig mange ganger i det siste og som jeg har sagt før kan ikke jeg gå ut i fra noe annet en det det finnes papirer på fra før siden jeg ikke har bremset min selv. I USA ville nokk effekten vært oppgitt til nærmere 280Hk ved 1,2 i ladetrykk. De oppgir tross alt over 260Hk ved 1,0bar. Ut i fra den formelen som er vanlig å bruke for å regne ut hvor mye effekt en vil få ved trimming vil man i en Miata få 255Hk med ideelle forhold.

116Hk*2,2=255,2Hk. Dette er en annerkjent formel som selv "guruen " Vidar Strand og KRB bruker men som de selv sier er ved ideelle forhold. Så jeg synes ikke det er å ta i så mye som du prøver å få det til høres ut til. Er det noe av det jeg har skrevet her som er feil er jeg helt sikker på at jeg får høre det men jeg håper at denne drittslenginga(kansje feil utrykk men kom ikke på noe bedre i farten) kan slutte her. Jeg har i hverfall forklart hvor jeg har mine sifre fra.

Jeg forstår at den motoren som du bygde burde bremset MYE mere en en original motor men hvorfor den ikke gjør det vet ikke jeg. Vi får vel bare leve i uvisshet til noe setter en godt trimmet Miata på rullene her i norge.

Også QuickSilver. Det finnes veldig mange vekt klasser blant førerene her på forumet derfor er det nok mest nøyaktig å bruke vekten som står oppgit i vogkortet uten fører om man ikke har tilgang til vekt. Noe jeg ikke har:( Just my to cents.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår