Gå til innhold

Bilen min, Cooper S

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 258
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg skal kjøpe meg thule bøyler i første omgang. Så skal jeg teste hvordan det går med faderen sin Skiguard 750 boks. Eneste jeg ser på som et lite problem er at boksen må stå langt framme siden bakvingen kommer opp med døren!

 

En Mini ser liten ut men den er ikke så fordømte liten, taket er faktisk ganske langt ifh. til en vanlig sedan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da skal det vær på veg 4 Continental ContiVikingContact 5 i dim. 205/50-R17

 

I fra dekkonline.no

 

Har du prøvd disse dekkene nå?

Jeg vurderte disse dekkene (fikk jo bra kritikk i siste test hos motor), men er litt skeptisk til egenskapene på våt asfalt... Er jo ikke så ofte det er snø på veiene her i Bergen. Jeg er mer på jakt etter et vinterdekk som gjør det bra på tørr/våt asfalt, og greit på snø...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt de over på felgene, det som var veldig fint med dekket at jeg har overhodet ingen mulighet til å kandtkjøre felgen min med de dekkene ( på standar 17" mini felg)

 

Jeg har kjørt mye Conti dekk på vinteren og jeg er ikke noe skeptisk til disse dekkene på vått føre! Uansett så kommer jeg til å ta det rolig i vintersesongen for jeg har ikke lystå kjøpe meg nye framdekk neste vinter!

 

Xenon til langlysene er på veg i posten til meg, med slim ballaster så går det bra å feste de utenpå lyktene i panseret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voknet i dag tidelig å kikket ut av vinduet.

 

ALT var hvitt, det hadde kommet 15cm med snø i løpet av natten og det snødde noe voldsomt ute.

 

Hmmmm Mini og sommerdekk på snø? NEI

 

Så nå har jeg lagt om til vinterdekkene og jeg angrer ikke et kvart sekund på at jeg valgte Continental. De går så stille på vegen at jeg irriterest over susingen av luften i ventilasjonsanlegget! Og de virker veldig godt på snø også!

 

DSC_06522.jpg?t=1225191766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå er snøen smeltet bort av solen på dagen, men fortsatt ganske kaldt, men Mini`en klarer seg bra i kulden...

 

Jeg har fått tak i Xenon til langlysene også nå, med "slim" ballaster som jeg skal monter på en lur plass på selve lykten..

 

Har et ønske om å få wokset bilen før vinteren settet til, så skal den tectylbehandles også, må bare få bestillt time!

 

Tro hva det neste jeg finner på å gjør med bilen!?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft.... Jeg vil også ha snø... (Eller helst om en ukes tid når jeg har fått vinterdekk :op).

 

Er det noe lurt å tectylbehandle bilen da? Jeg vurderte dette for en stund tilbake, men ble frarådet det. Ble anbefalt Dinitrol behandling i stedetfor. Men jeg har egentlig ikke peiling. Har veldig lyst få noe rustbeskyttelse under bilen jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe lurt å tectylbehandle bilen da?
Lurt? alt er vel bedre en ingen ting! Jeg skal sandblåse motor rammen for den begynner å bli noe rustet, så fyker bilen til tectylbehandling...

 

Hva som er best av alle typene understellsmasser er ikke godt å si, men de bilene jeg ser på jobb ser som oftest veldig bra ut når de har fått seg en runde med tectyl. og for meg så er det tectyl som er aktuelt for jeg får en slik behandling for slikk og ingen ting, og vis jeg skal ha handre produkt så må jeg langt av gårde her i fra! Og det orker jeg ikke for en tectylbehandling tar 3 dager og da orker jeg ikke å sitte nede i oslo i 3 dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bilen er ikke tectylbehandlet enda, har ikke orket å tenkt noe på det.

 

Men nye Powerflex foringer er montert, og makan til dritbil å skru på skal en leite lenge etter (liten bil men som skal ha alt som en stor bil har og litt til) Måtte løyse styresnekken og servomotoren fra motorrammen for å klare å bikke ned motor ramme så en får ut boltene til holderen til foringene.

 

Fikk montert opp alt og jeg merket foskjellen bar når jeg strammet til hjulboltene på hjulene. hjulene gikk ikke de 2 cm bakover lengren.

 

Bilen er blit en helt annen bil å kjøre, det er en fryd å kjøre bilen nå, gir jeg full gass så går bilen framover og ikke alle andre vegen uansett hvor sporete vegen er. Dette er den beste invisteringen jeg har gjort på bilen til nå uten tvil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det SÅ stor forskjell etter at du byttet foringer altså?

Tror jeg får skrive dette opp på listen over ting jeg må prøve å få installert til sommeren. Lurer på hva Jæger kommer til å ta for å bytte alle foringer til Powerflex 'Lohen Recommended' Bush Packs. Koster jo ikke så mye i innkjøp, men tviler på at jeg orker å prøve og installere disse selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg merket VELDIG stor forskjell, det er blitt en ny bil å kjøre! Noen sier at det blir utrolig stivt og at det støyer mye, ikke merker jeg noe stivt, og noe støy er det ikke!

 

Neste som står på listen nå er:

 

Ny bremseklaipter v/bak (fått pris på 2200 kr)

Låskasse førerdøren (fått pris på 780 kr)

Bytte mansjetten på håndbrekket (den har jeg liggende)

Bytte bremseskiver og klosser forran, har fått tilbud på 1900 kr for Brembo Max skiver og ATE bremseklosser, så jeg tar framme nå. Så blir det samme oppsettet bak når det trengs!

 

Så må jeg bytte kompressor reimen, siden den jeg har nå er litt kort og stram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har http://new.minimania.com/web/Item/NMB2035%2FBLK/InvDetail.cfm og de er helt fantastisk.. Eneste kjipe er prisen og at jeg må bytte skiver nå.. mer enn 15% rust på innsiden av de, dermed ikke godkjent.. kjøper man skivene fra forhandler i norge ligger de på 6500,- pluss moms pr skive.. Galskap
det er 25% rust som er max på begge sidene,totalt 1/4 av total bremesoverflate!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår