Gå til innhold

Bilen min, Cooper S

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Du er skikkelig uheldig du...

 

Jeg har heldigvis ikke fått noen pakker som har vært skadet enda. Og jeg får ca 2 pakker i uken med div bildeler og kamerautstyr og div andre ting jeg er så dum å kjøpe på ebay :D

 

Fikk forresten de nye carbon speildekslene nå... Pakken ligger hjemme i stua og plager damen litt. Fikk ikke tid å åpne den engang :( Måtte bare sove litt og stikke på jobb igjen.

 

Hvilket grenrør skal du kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 258
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk endelig pakken min i fra MiniMania UK

 

Før og etterbilde av pedalene

DSC01354.jpg?t=1224069271

 

DSC01355.jpg?t=1224069318

 

Ser det er på tide å støvsuge også. (og nei jeg bremser ikke med feil fot, jeg har snudd pedalgummien for den var så slitt)

 

Så byttet jeg lyftintakene foran vinduet også for filt saken som ligger inni der var blitt så stygg. Nå fikk jeg noen som ikke hadde filt og bra er det!

 

DSC01356.jpg?t=1224069459

Montert ny på ene siden og gamletypen på den andre siden.

 

Så fikk jeg selvfølgelig feil foring til bærearmene, jeg fikk orginalforingen men jeg skulle ha powerflex foringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant for noen år siden denne oppskriften på mini2.com

 

Rather than replacing the expensive accelerator pedal assembly, Bad Ess chose to purchase and cannabalize the much cheaper dead pedal assembly [51 47 7 066 576], "gluing" the alloy pedal portion to the rubber accelerator pedal, after trimming:

 

1. a projection on the back of the dead pedal to make it lay flat,

2. the top of the accelerator pedal to compensate for the shorter height of the dead pedal.

 

This approach results in a symetrical look with an accelerator pedal that is slightly wider:

 

57965.jpg

 

Jeg utførte ikke punkt 2.

Har fungert utmerket i 2 år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mads sl: Hva er det du egentlig lurer på? Mangler du noen deler?
Når jeg kjøpte bilen så var der stål "pedal" på forvileren. Jeg bestillte meg ny gummi på brems og clutch pedalen for de var begynnt å bli slitt, så viste det seg at jeg fikk ikke pedal gummi men den utgaven som er av stål. Så nå mangler jeg på gasspedalen. Og i delekatalogen få får en bare alle fire pedalene i ett sett. En får ikke kjøpt bare en. Og det er det jeg skal sta å høre etter nå i dag!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... Min hadde stålpedaler når jeg kjøpte bilen.

Antar du har lest på mini2.com? How to fit factory alloy pedals to older models

 

 

Ser ut som du kan kun kjøpe gasspedalen her: Stainless Steel Pedal Covers . Men det står at de pedalene er til R56. Men hvis du trykker på instructions, står det at det gjelder R53... Så tror du må sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt å kjøre innom BMW når jeg var ute å kjørte, men jeg får ta det igjen i morgen.

 

Men fy hva den koster da 600 kr + frakt + mva (hos mossmini)

 

Finner ut hva BMW skal ha i morgen...

 

 

Nå kommer vinteren sigende, og når jeg kjøpte Mini`en så bestemte jeg meg at bilen skulle brukest til alt. Så nå lurer jeg på om noen har hatt skiboks på minien sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt å kjøre innom BMW når jeg var ute å kjørte, men jeg får ta det igjen i morgen.

 

Men fy hva den koster da 600 kr + frakt + mva (hos mossmini)

 

Finner ut hva BMW skal ha i morgen...

 

 

Nå kommer vinteren sigende, og når jeg kjøpte Mini`en så bestemte jeg meg at bilen skulle brukest til alt. Så nå lurer jeg på om noen har hatt skiboks på minien sin?

 

Takboks? Hehe... Jeg har sett det, men har ikke en selv. Holdt på å kjøpe en. Men fant ut at jeg aldri kom til å bruke den. Var en forhandler på finn.no som hadde 2 takbokser til Mini til salgs. Tror han sku ha rundt 1400 kr per boks. Var ikke sånn takboks du kunne ha ski i da. Var en kortere utgave. En takboks til ski tror jeg ser rart ut på Mini'en. Hva trenger du takboks til da? Jeg har originalt takstativ til ski etc. Fungerer glimmrende. Det er en på finn.no som selger originale takbøyler nå forresten. Jeg kjøpte noen småting av ham :) Men da må du få borra hull i taket først... Evt har Thule en variant hvor du ikke trenger å borre i taket først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår