Gå til innhold

Gomega's Omega B

Ranger emnet


gomega

Anbefalte innlegg

  • Svar 356
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Da var det på tide med en liten update:)

For en uke siden byttet jeg begge bremeskoene bak. Gikk helt greit, men faan for noe dritt å få på plass begge fjærene som holder på plass skoene;)

Noen bilder:

DSC07308.jpg

DSC07309.jpg

DSC07310.jpg

På tide å bytte ja... Belegget på den ene skoen falt av under demontering så gjorde nok ingenting om de ble byttet ;)

DSC07311.jpg

DSC07313.jpg

DSC07314.jpg

 

Har også prøvd å få hengerfestet litt penere, samt å gjøre det mulig å ta på/av uten verktøy uten å måtte kjøpe avtagbart feste som koster en del. Ble ganske bra synes jeg. Brukte to bolter med sprengskive i den ene enden og stjerneskiver (ikke sikker på om det er riktig navn, men i alle fall er det skiver med pigger som "borrer" seg inn i metallet i bolt og gods så bolten ikke går så fort rundt)i den andre, samt vingmutter.

Bilder:

DSC07593.jpg

DSC07592.jpg

DSC07591.jpg

DSC07590.jpg

 

Også har jeg jo byttet til senkesett nå :D

Den ene bakfjæra mi var jo knekt, så var godt å få byttet;) Bilder:

DSC07581.jpg

Apex fjerer som sagt

DSC07582.jpg

Gammel vs ny bak

DSC07583.jpg

Fjæren til venstre er som sagt knekt

DSC07584.jpg

Gammel vs ny fremme

DSC07586.jpg

Og slik ble det :)

DSC07599.jpg

DSC07600.jpg

DSC07601.jpg

DSC07602.jpg

DSC07603.jpg

DSC07606.jpg

DSC07607.jpg

DSC07608.jpg

Ressultatet ble veldig bra synes jeg, men skvettlappene skraper jo nedi for ingenting:D Så får se om jeg kapper av litt av dem så de ikke skraper så fort.

Men noe annet som skjedde da jeg kjørte ut av verkstedet for første gang med senkesettet, var jo at det skrapet ganske bra i eksosannlegget. Etterpå kom det en slags rar klakkelyd hvis bilen var i bevegelse og i gir. Satte den på bukker å så fort at ekksosannlegget hadde bøyd en liten metallplate slik at den gikk inn på en av skjøtene på drivakselen. Dette var jo bare å bøye tilbake og så var den like fin, men jeg var litt nervøs med en gang gitt ;)

Dårlig bilde, men dere ser platen som her er bøyd tilbake.

DSC07594.jpg

 

Som dere også ser, har jeg tatt av vinterfelger/dekk og montert sommerdekk på stålfelg med hjulkapsler. Dette blir på til jeg finner noen felger jeg har lyst på (og ikke minst råd til).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det 40/40 du har på bilen? Ble fin med den høyden, men den vil sette seg litt og bli litt lavere når du har kjørt noen måneder. Hadde 40/40 på stv mi, og den ble lavere, men jeg hadde koni, og mistet litt løft fra gassdempera. Fortsett med byggingen, blir bra dette:)

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår