Gå til innhold

Gomega's Omega B

Ranger emnet


gomega

Anbefalte innlegg

  • Svar 356
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg begynte rett på å polere med maskin, og har ikke angret for å si det slik! Du trenger jo poleringsmidler som er laget for bruk av maskin da, og det er noe dyrere enn det som er beregnet for hånd! Men til gjengjeld blir ripene borte (slipt ned) i stede for å bare skule dem og at de kommer tilbake etter 4-5 vask. Det går nok også raskere med maskin å gå over bilen og få like bedre resultat enn om du hadde brukt hånd! Kan anbefale deg å ta en tur innom http://www.detailersclub.no! Der står det mye om dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det på tide med en lit for sen update;) Må også skylde på fotobøtta som klikka da jeg lasta opp bildene :/

Dette var noe av det første jeg gjorde mens jeg ventet på å få bilen til retting!

Tok opp den ventilen til tomgangen og renset den. Den var helt tett, og jeg måtte bruke drill å borre ut sot som satt der.

DSC06914.jpg

DSC06913.jpg

DSC06912.jpg

Trangt som f, gjorde at det tok sin tid;)

DSC06910.jpg

DSC06909.jpg

Byttet også begge slangene som gikk inn på toppdekselet, da de var mest som tyggegummi!

DSC06908.jpg

Så har jeg her pusset på det nye panseret, skjerm og fangeren, slik at det var klart for lakkering.

DSC06950.jpg

DSC06951.jpg

DSC06945.jpg

DSC06946.jpg

DSC06947.jpg

Så er delene ferdig lakkert!

DSC06965.jpg

DSC06966.jpg

Så var det på tide med litt miks og triks for å få satt xenon i spredere:)

DSC06963.jpg

DSC06962.jpg

DSC06964.jpg

Siden jeg har hørt litt om at disse lyktene ikke var så tette som de originale, la jeg på et lag med silikon for å være på den sikkre siden!

DSC06968.jpg

DSC06971.jpg

Denne kjærra her måtte også herjes med litt i helga, også noe som førte til den trege updaten;)

DSC06985.jpg

Så måtte det loddes litt for å få angel eyesene til å lyse sammen med parklyset.

DSC06986.jpg

DSC06987.jpg

DSC06988.jpg

DSC06989.jpg

Så måtte jeg jo selvsagt ha xenon:) Kan ikke sammenlignes med halogen!

DSC06990.jpg

DSC06991.jpg

DSC06992.jpg

DSC06993.jpg

DSC06994.jpg

Slik ble det:)

DSC06996.jpg

DSC06997.jpg

DSC06998.jpg

Litt merkelig lysbilde av lykta, men lyset ble bra!

DSC06999.jpg

Så måtte jeg sette på lista igjen på den lakkerte skjermen. Har en kompis som jobber på opel på lillehammer og han fikset gratis rutelim, så det var ingen problem;)

DSC07008.jpg

DSC07009.jpg

Rutelim:

DSC07010.jpg

DSC07011.jpg

Og slik ble det:

DSC07012.jpg

DSC07013.jpg

 

Til slutt bilder I DAGLYS av bilen;) Ble godt fornøyd med lyktene og lakkeringsjobben, så om du skal se at det har skjedd noe med bilen må du vite om det.

DSC07014.jpg

DSC07015.jpg

DSC07016.jpg

DSC07018.jpg

DSC07019.jpg

DSC07020.jpg

DSC07021.jpg

DSC07022.jpg

Bilen er ganske støvete på bildene etter den har stått inne på verkstedet i to uker, så i morgen eller torsdag skal den få seg en god vask med voks på de nye delene! Skal se om jeg får knipset noen flere bilder av bilen da om noen har lyst til å se?:)

Endret av gomega
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom seg det der ja:) Men kvifor lakka du ikkje heilt ned når du først lakka oppat?

 

Og korleis var Angeleyesa i forhold til originale linselykter når det gjaldt lysbilde?

 

Skjønte deg ikke helt med lakkinga! De nye delene kommer fra en grå bil, og det eneste jeg gjorde var å matte ned delene med ei pussefille (ser nesten ut som stålull bare mye finere) slik at den nye lakken skulle feste seg bedre.

Lysbildet var helt greit det! Har ikke kjørt så mye enda så skal si hvordan jeg synes det er senere! Det eneste jeg har merket hittentil er at det er et skarpere skille fra der det er lys og der det ikke er det i nærlys. Ser også at det lyser en god del høyere på høyre siden enn på venstre slik at du ser bedre ut i grøfta. Dette mener jeg ikke det var på de originale, men det er jo bare positivt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være feil instilt også. ta en lyskontroll.

 

det han mente med lakken såvidt jeg kan skjønne var når du først var i gang med å lakke, hvorfor lakket du ikke fangeren helt ned.

 

forresten, fra gamle fangeren, du har ikke ett helt deksel over slepekroken forran?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenkte litt på om jeg skulle lakke det eller ikke, men det kan hende jeg kjøper meg leppe som jeg vil sette på i stede, og da var det ingen vits synes jeg! Også syntes jeg at hvis jeg førstes skulle lakke hele fangeren, ville jeg ha lakket skjørt og bakfanger også, og det hadde jeg ikke tid til! Måtte jo da ha på plast grunning osv. Og uansett så var det så billig å lakkere hos han jeg gjorde det nå, at det kan jeg fint ta en annen gang:)

Det gammle fangeren satt det desverre ikke et slikt deksel på heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår