Gå til innhold

Gomega's Omega B

Ranger emnet


gomega

Anbefalte innlegg

Ja da tenkte jeg det var på tide å legge ut en tråd om bilen min også siden jeg endelig har kommet i gang med den:D

 

Bilen er en Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod og har gått 185000. Utrolig nok veeeldig lite rust;) Siden dette er førstebilen blir det ikke de alt for store modifiseringene på motor, men en del på utseende og multimedia:)

 

Noen bilder av bilen:

HPIM1984.jpg

HPIM1985.jpg

HPIM1986.jpg

HPIM1987.jpg

HPIM1988.jpg

P10506131.jpg

P10506161.jpg

P10506171.jpg

P10506181.jpg

P10506191.jpg

P10506231.jpg

P10506261.jpg

P10506371.jpg

P10506381.jpg

P10506391.jpg

P10506401.jpg

 

Fremtidige planer for bilen er stereoanlegg, div skjermer, kameraer rundt om inne og ute, felger, KW senkesett, sportsluftfilter, sportseksos (muligens grenrør), grill, sideskjørt, leppe bak og foran, xenon i fjernlys, og sikkert en del mer etter hvert...

 

Har foreløpig fått fjernet den stygge handsfree anordningen som satt der fra forrige eier,

tatt opp alle lister på gulvet,

HPIM2007.jpg

HPIM2009.jpg

tatt bort baksete,

satt inn en Kenwood KVT-829DVDY og begynt å trekke ledningene til hideaway uniten til spilleren ned til bagasjerommet

HPIM1975.jpg

Byttet solenoiden på førersiden da den streiket,

HPIM2011.jpg

HPIM2008.jpg

Har også begynt å lage portet basskasse tilpasset bagasjerommet på bilen

HPIM1979.jpg

HPIM1982.jpg

HPIM1983.jpg

HPIM1992.jpg

HPIM2010.jpg

HPIM2020.jpg

HPIM2021.jpg

Har også kjøpt 2 stk Rockford Fossgate T112D2 og en Rockford Fossgate T1500-1BD

HPIM2017.jpg

HPIM2018.jpg

HPIM2015.jpg

Det neste som skal gjøres er å trekke strømledning fra startbatteriet og til bagasjerommet. Der skal jeg koble det sammen med et fritidsbatteri slik at jeg kan fortsette å spille musikk med motoren av i lang tid, uten å få startproblemer etterpå;) Skal også legge pleksiglass over forsterkerne som skal ligge bak basskassa i bagasjerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 356
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvem har sagt solgt? Den er fortsatt til "gards", jeg passer på henne, men kjører henne ikke sånn til daglig basis. Nja, prosjektet ble stoppet pga masse rust som kom og lite penger.

 

Så jeg skaffa meg en Audi A4 B5 1.8TQ Avant med rundt 240BHP istedenfor, som ikke har rust og var i prima stand.

 

Uansett, tilbake til topic fra min side, hehe.

 

Varmeskjoldet til eksosmanifoil så litt misfarga ut? Vært noen lekkasje før? Ellers så mottorrommet veldig rent og pent ut!

 

Tips: Vask bilen ofte =)

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt solgt? Den er fortsatt til "gards", jeg passer på henne, men kjører henne ikke sånn til daglig basis. Nja, prosjektet ble stoppet pga masse rust som kom og lite penger.

 

Så jeg skaffa meg en Audi A4 B5 1.8TQ Avant med rundt 240BHP istedenfor, som ikke har rust og var i prima stand.

 

Uansett, tilbake til topic fra min side, hehe.

 

Varmeskjoldet til eksosmanifoil så litt misfarga ut? Vært noen lekkasje før? Ellers så mottorrommet veldig rent og pent ut!

 

Tips: Vask bilen ofte =)

 

Det er mulig det har vært lekkasje der før, men det var hos den forrige eieren! Er i alle fall ikke lekkasje der nå... Skal nok vaske den ofte ja;) Synes ikke noe om støvete biler jeg heller for å si det slik:D Blir nok motorrom vask også etter hvert...

 

Har forresten fått stoff på basskassa nå og lakkert den inni med grunning og svart. Er snart ferdig med kassa endelig:D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir tett med den plexi ruta da?

Har bygd sånn sjøl men måtte skru den med sikkert 4 ganger så mye skruer..

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir tett med den plexi ruta da?

Har bygd sånn sjøl men måtte skru den med sikkert 4 ganger så mye skruer..

 

Ja håper da at det blir tett! Har festet med skruer på hver side, og på midten i skilleveggen og fuget alle vegger fra innsiden og utsiden så det burde holde! Men vi får se, har ikke koblet opp forsterkeren enda så vet ikke hvordan det er, men får se i dag da jeg skal koble den til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår