Gå til innhold

Førerkort beslaglagt

Ranger emnet


immyg

Anbefalte innlegg

noen ganger kan det være greit å holde på sitt.. ikke altid systemet funker...

 

Ok. Du får nekte og nekte og nekte, da, og håpe at politiet gir faen og ikke gidder å bruke energi på saken din. Havner den i retten, blir du dømt, og må nok i tillegg betale saksomkostningene. Du får si fra hvordan det går ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Du får nekte og nekte og nekte, da, og håpe at politiet gir faen og ikke gidder å bruke energi på saken din. Havner den i retten, blir du dømt, og må nok i tillegg betale saksomkostningene. Du får si fra hvordan det går ;)

 

har ikke bestemt meg ennå men får se... har faktisk skjedd med en kompis av meg, han nekta hele veien og politi ga opp til slutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier selv at politiet skulle stoppe en bil som holdt høyere fart enn tillat.

 

Du sier selv at du "suset" forbi den bilen politiet fulgte etter.

 

Du sier selv "noen ganger kan det være greit å holde på sitt.. ikke altid systemet funker..."

 

Da skjønner jeg ikke hva du mener. Her har jo systemet allerede fungert. De stoppet den personen som lå MEST over satt fartsgrense "DEG"!

 

Hva er det egentlig å nekte på her? Du sitter jo selv her og sier at politiet hadde rett i å stoppe deg. Også skal du nekte på det?

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe, lykke til :P tror du må innse at du har driti på leggen.

har fått bot på en annen mann sin måling jeg også, ingen vits i å nekte. heh... jeg lå bak han og han holdt for høy fart, begge ble vinka inn. Jeg nekta såklart og mente målingen var ugyldig siden de målte han foran, men retten mente noe annet :)

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier selv at politiet skulle stoppe en bil som holdt høyere fart enn tillat.

 

Du sier selv at du "suset" forbi den bilen politiet fulgte etter.

 

Du sier selv "noen ganger kan det være greit å holde på sitt.. ikke altid systemet funker..."

 

Da skjønner jeg ikke hva du mener. Her har jo systemet allerede fungert. De stoppet den personen som lå MEST over satt fartsgrense "DEG"!

 

Hva er det egentlig å nekte på her? Du sitter jo selv her og sier at politiet hadde rett i å stoppe deg. Også skal du nekte på det?

 

Det han sier er at loven ikke bør gjelde for ham, så han har tenkt å nekte og nekte og nekte og nekte og nekte osv i et forsøk på å trenere saken såpass kraftig at påtalemyndigheten henlegger den. En veldig god plan, må jeg si...;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe, lykke til :P tror du må innse at du har driti på leggen.

har fått bot på en annen mann sin måling jeg også, ingen vits i å nekte. heh... jeg lå bak han og han holdt for høy fart, begge ble vinka inn. Jeg nekta såklart og mente målingen var ugyldig siden de målte han foran, men retten mente noe annet :)

 

Hehe... Kjip sak, men så lenge påtalemyndigheten for enhver rimelig tvil klarer å bevise at din avstand til den målte bilen var konstant eller minkende (siden du kjørte bak den), blir du dømt for å ha kjørt like fort som den andre bilen.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Kjip sak, men så lenge påtalemyndigheten for enhver rimelig tvil klarer å bevise at din avstand til den målte bilen var konstant eller minkende (siden du kjørte bak den), blir du dømt for å ha kjørt like fort som den andre bilen.

 

kjørte ikke bak den, kjørte foran den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørte ikke bak den, kjørte foran den.

 

I det tilfellet må avstanden ha vært konstant eller økende. Vet ikke hvorfor jeg trodde at du kjørte bak den, men det var ikke det som var poenget ;) Så lenge målingen er utført på korrekt måte og du har holdt en hastighet som var like høy som eller høyere enn det målte kjøretøyets, er du assfucked.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha bare husk at våren er upens dream season, sola skinner, blomstrene spretter, hva er ikke da bedre enn å ta seg en tur ut i frisk luft og ta noen fartssyndere!? Nesten så jeg får lyst bil å bli cop selv :D

Audi V8 3.6

Audi A4 1.8 20V Quattro

Ford Granada 2.8 Gl

Audi 80 2.8E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Ble selv tatt med detta apparatet. Hadde en akselerasjon på en ca 300meter, og politiets måling ble 97km/t. Akselererte ifra 50 og opp. Politet brukte "lysene som forsvant ifra en husvegg" som grunnlag for stopp-punkt på målingen. Noen som har sett noe så gale? Mener det ska være umulig å få en SÅ høg gj.snittsfart når en akselererer ifra 50..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har regnet litt for deg.

 

300 meter med snitt 97 km/h vil si at målingen tok 11,1 sekunder.

Hvis du startet med 50 km/h, så må sluttfarten ha vært ca 135 km/h. Du trengere en del effekt i motoren for å klare det, uten at jeg veit hvordan bil du har.

 

Grunnen til at gjennomsnittsfart ikke er midt mellom start- og sluttfart, er at akselerasjonen ikke er konstant, som illustrert i denne grafen:

 

Grph_1.gif

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
har ikke bestemt meg ennå men får se... har faktisk skjedd med en kompis av meg, han nekta hele veien og politi ga opp til slutt..

 

Skjønner ikke saken din helt... Du sier at du kjørte fortere enn han som ble målt i utgangspunktet. Også skal du nekte på det etterpå?

 

Du kjørte forbi en bil som allerede kjørte for fort. Det betyr at du holdt en høyere hastighet enn den du kjørte forbi, mann.

 

Ikke rart de tok deg i stedet da :D

 

Men siden du vil nekte på det du har selv skrevet at du har gjort, så er det klart at retten frifinner deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår