melonen1 Skrevet April 29, 2008 Rapporter Share Skrevet April 29, 2008 Skjedde no merkelig med volvon i går :S Hadde vært å skifta dekk på mopeden, også skulle jeg innom ei å hente noe. og var der kanskje i 5-10min. og når jeg da sku inn i volvoen og kjøre igjen så starta den ikke. Og det er ikke batteriet! Noen som tør å gjette hva det kan være? reg. reima burde vært bytta, men kan den ryke sånn mens den står i ro? :S Takk for alle svar!:) Siter Volkswagen Golf IV 1,4 -98 x: Volvo 240GL 2,3 -89 x: Volkswagen Transporter -74 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skyline_401 Skrevet April 29, 2008 Rapporter Share Skrevet April 29, 2008 Skjedde no merkelig med volvon i går :S Hadde vært å skifta dekk på mopeden, også skulle jeg innom ei å hente noe. og var der kanskje i 5-10min. og når jeg da sku inn i volvoen og kjøre igjen så starta den ikke. Og det er ikke batteriet! Noen som tør å gjette hva det kan være? reg. reima burde vært bytta, men kan den ryke sånn mens den står i ro? :S Takk for alle svar!:) greit å skrive hva slags motor.. går motoren rundt? bensin på tanken? kan være mye Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 29, 2008 Rapporter Share Skrevet April 29, 2008 Skriv hvilken motor og modell av bilen du har. MYE lettere å hjelpe deg da. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
melonen1 Skrevet April 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2008 Er B230F motor. bensintanken er oer halvfull. Siter Volkswagen Golf IV 1,4 -98 x: Volvo 240GL 2,3 -89 x: Volkswagen Transporter -74 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet April 29, 2008 Rapporter Share Skrevet April 29, 2008 Du får finne ut noen fler ting før det noe vits og begynne og gjette. Drar den på starteren? Får den bensin? Er det gnist? Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet April 29, 2008 Rapporter Share Skrevet April 29, 2008 Det beste er nok å sjekke sånne ting som volvokim skreiv. bensin, gnist, reg reima står der den skal. Kan være at reima di røyk rett før du stoppa den da, høres ikke veldig sannsynlig ut men. Det skjedde nesten med meg, reima hoppa over noen hakk rett før jeg stoppa den. Jeg kjørte helt vanlig hjem å parkerte, dagen etter når jeg skulle starte bilen så ville den ikke starte. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet April 29, 2008 Rapporter Share Skrevet April 29, 2008 Nå tipper jeg bare men tenningsmodul:P Sjekk gnist å sånt , kansje det er bare en pitteliten bagatell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet April 29, 2008 Rapporter Share Skrevet April 29, 2008 bensinrele Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
melonen1 Skrevet April 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2008 Jeg kjørte bilen min, så stoppet jeg hos ei vennine for å hente ett eff.annlegg. Jeg slo av tenninga og var ute i kanskje 5minutter. Når jeg da skulle starte bilen igjen så nekta den. motoren gikk rundt. Det jeg lurer på er om rett og slett batteriet er ødelagt, for vi ladet det opp, og prøvde med startkable, men det nytta ikke. Men når vi trilla den igang så startet bilen og gikk helt til vi tok inn klutsjen, så stoppet den. Siter Volkswagen Golf IV 1,4 -98 x: Volvo 240GL 2,3 -89 x: Volkswagen Transporter -74 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mai 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2008 prøv å gi gass når du starter, kanskje det er tomgangsregulatoren som er ødelagt. hvis ikke er det bare å lese ut feilkoder Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2008 Du får finne ut noen fler ting før det noe vits og begynne og gjette. Drar den på starteren? Får den bensin? Er det gnist? +1 Det kan være noe så banalt som rotoren din, fordelerlokket, tennpluggkabel, sikringer m. irr på, dårlig jord, defekt bensinpumpe, bensinpumperelè, m.m. om du har lh 2.4, så les feilkoder :-) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
melonen1 Skrevet Mai 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2008 Det er ikke gnist på pluggene. Kan det være coilen? Og hvordan leser man av feilkoder? Siter Volkswagen Golf IV 1,4 -98 x: Volvo 240GL 2,3 -89 x: Volkswagen Transporter -74 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
melonen1 Skrevet Mai 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 Hva er mest sannsynlig at ryker? coil/tenningsmodul eller fordeler? Hva burde jeg prøve å bytte først??? Siter Volkswagen Golf IV 1,4 -98 x: Volvo 240GL 2,3 -89 x: Volkswagen Transporter -74 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 fordeleren ryker aldri. den går bare rundt på din motor. er ingen ting inni der som kan bli ødelagt overhodet. (såklart blir rotor og lokk slitt) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
melonen1 Skrevet Mai 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 Er vel kanskje fordeler-lokket jeg mener da? :p Men gir egentlig litt opp nå, hva tror dere det koster å få ett verksted til å finne ut hva som er ødelagt? Siter Volkswagen Golf IV 1,4 -98 x: Volvo 240GL 2,3 -89 x: Volkswagen Transporter -74 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg