Gå til innhold

Audi 100 2.3E

Ranger emnet


Wildzor

Anbefalte innlegg

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei, så jo fin ut den. Kjøpte for noen måneder siden samme bilen.

Veldig god å kjøre ja. Bruker litt drivstoff, men det er denne fantastiske 5 cyl motoren verdt. Herlig lyd!

-Rust er vel minimalt, eneste jeg fant på min var litt ved de midtre listene, litt i skjermkanten ene siden bak, og litt nedi motor-rommet.

-Men noe som kanskje er en svakhet på disse, er vel girkassa. Sjekk at det går fint å legge i alle gira.

-Papir på når register-reim (inkl vannpumpe, løpehjul og simring) ble byttet. Ganske stor jobb. Må ha av hele fronten.

 

Hvis du kjøper den, så vil jeg anbefale at du jorder motoren med en kabel til, for eksempel på andre siden. Er et problem på disse at hallgiver tar kvelden hvis det er dårlig jord. Ny fordeler koster over 3000.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

var å så på denne og hadde med en bilmekaniker som jobber på audi senteret på forus i Stavanger, og han gikk igjennom hele bilen, og sa at jeg fikk mye bil for pengene her! :)

Motor rommet var helt rent, ikke vann eller olje tegn!

var noe rust med listene, men som sagt normalt på disse bilene!

Ellers var bilen veldig fin i lakken til å være 91 mod, og ellers orginal ( var ennå kassett spiller i ) :P

 

Så jeg bydde 26.000,- og skal hente den imorgen! :)

Audi S4 2.2tq sedan

x Audi 100 2,3E, Ford Mondeo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

var å så på denne og hadde med en bilmekaniker som jobber på audi senteret på forus i Stavanger, og han gikk igjennom hele bilen, og sa at jeg fikk mye bil for pengene her! :)

Motor rommet var helt rent, ikke vann eller olje tegn!

var noe rust med listene, men som sagt normalt på disse bilene!

Ellers var bilen veldig fin i lakken til å være 91 mod, og ellers orginal ( var ennå kassett spiller i ) :P

 

Så jeg bydde 26.000,- og skal hente den imorgen! :)

 

Så bra! Gratulerer med flott bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det pluss fra batteriet du skal hente? I såfall kan du trekke den inn i kupeen rett bak batteriet. Da kommer du inn rett over hanskerommet.

Den tynne plussledningen i originalpluggen er pluss fra tenningslåsen. Denne skal kun brukes som styrestrøm til f.eks. rele på plussledningen fra batteriet.

I tillegg er det i originalpluggen en eller to tynne hvite ledninger. Disse skal ha pluss når radioen står på, går til antenneforsterkeren under baksetet. Antennen er integrert i bakruta.

Jord kan du hente inn samme vei som plussledningen fra batteriet. Ikke bruk den i pluggen i bilen!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg koplet til anlegget, og fikk kjøpt meg ny spiller idag av merket Pioneer..

Fikk den veldig billig!

Link:

http://www.pioneer.no/no/products/25/121/61/DEH-P65BT/index.html

 

Så henta jeg 8 Felger med dekk, 4 sommer og 4 vinter, + jeg får et ekstra sett med sommerfelger og dekk om noen uker, så da har jeg 20 felger med dekk hvis jeg teller med dem som står på bilen nå og dem jeg får snart, så har ikke for lite kan man si! :)

Så skal jeg sote rutene imorgen, og legger ut noen bilder i løpet av morgendagen hvis jeg husker det! :)

Audi S4 2.2tq sedan

x Audi 100 2,3E, Ford Mondeo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da har jeg et problem!

Bremsa er veldig hard å trykke inn og bremse med, og jeg må bruke mye krefter for at den skal virke!

når den sviver på tomgang og jeg trykker inn bremsen så kommer det en slags " rutle/surre " lyd..

Jeg tror det er bremsekraft- forsterkeren som er gåen, men vil liksom ikke kjøpe den ny hvis det ikke er den, så om noen kanskje vet hva problemet er så SKRIK UT!! :)

gjerne pris på ny/brukt bremsekraft- forsterker..

Audi S4 2.2tq sedan

x Audi 100 2,3E, Ford Mondeo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår