Gå til innhold

Lime gitter til fanger, hvilken lim?

Ranger emnet


Gjest brunerune

Anbefalte innlegg

Gjest brunerune

Skal lime noen plastgitter til glassfiber fanger, hvilken lim bør jeg bruke? Vil ha en med liten tørketid, ikke 24 timer som P400 har, har og hørt at Sikaflex og Tec7 har enda lengre tørketid. Disse flexer jo litt og da de fuger. Skal ha noe som tørker ganske kjapt, sitter dønn fast -da på glassfiber OG plast.

 

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tec7 ville jeg brukt, har brukt det på fler av bilene mine å jeg ventet ikke 24t med å bruke bilen.

er det litt varme i luften kan du fint kjøre med bilen etter 4 timer.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Er litt ujevn passform på det, så bør sette det i klem til det tørker. Så burde egentlig hatt en som tørker på 5-10min. Slik jeg kan bruke hendene og holde det på plass. Men får vel bruke PL400 da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

har nettopp limt alu gitter til min grp fanger..

 

brukte limpistol for å få det til å ligge slik jeg ville (tørker på et par sek, og du kan holde det fast.)

 

når gitteret var 'fast' så brukte jeg tec7 (lignende) og smurte godt mellom fanger og gitter.... lot det tørke natta over og henger som fan!.... tec7 limer både plast og grp så lenge overflatene er rubba og rene!! =)

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vært svært skeptisk til å bruke noe hokus pokus hutrigtørkende snabblim da de gjerne blir steinharde når de har herda.

En glassfiberfanger kan bevege på seg, og du kan for eksempel slå nedi noe som gjør at fangeren settes i spenn, og limet sprekker og gitteret faller av.

 

Sikaflex er tingen her vil jeg mene da det fortsatt er elastisk etter herding. Om du har muligheten så sett in en selvborrende skrue med en stor skive i hvert hjørne av gitteret som holder det på plass. Da vil allikevel gitteret kunne skli eller flexe litt i limet om nødvendig.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte sikaflex og de fungerte kjempe bra.. nå er nok d så jeg har gjort litt amatør messig, bøyde litt på gittere sånn at d la seg sånn ca der d skulle være, å etter at jeg hadde tatt d på holdt jeg litt på d. så hang d:)

Mvh. Silje-Renée (http://www.srsuperteam.tk)

 

BMW 523ia Touring

Hyundai Accent 1996

Ford Sierra 1986 Bilcrossbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg har limt utallige gitter, og etter mye prøving og feiling så har jeg funnet ut som nevnt i en post over at:

 

Pistol-lim for å få den til å sitte. Dette limer du på strategiske punkter.

 

Etter det så bruker du en fleksibel lim som tec-7, superfix, sikaflex eller noe i den duren. Jeg har brukt Tec-7 alltid, men kommer an på hva som er tilgjengelig...

 

Om overflatene er renset før, så kan jeg garantere at dersom du limer bra med tec-7 så vil det sitte leeeeeenge. Jeg har også prøvt med bare pistol-lim på en fanger en gang. Dette satt også en god stund, men ingenting er som tec-7

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår