Gå til innhold

vil dette klare 130db

Ranger emnet


kickerpower

Anbefalte innlegg

spørs på bil, hva som ble gjort i bilen osv. Men det er mulig å nå det med det du har valgt hvis du bygger alt riktig mtp basskasse, lyddemping osv.

 

Jeg spilte 138 db eller 135db (Husker ikke helt..) i min Celica med en 12" og en brokoblet 2 kanaler som ga 600W rms.

 

Men i Celicaene så er det åpent mellom bagasjen og kupeen, så jeg får ganske lett bass lyden i kupeen.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, noen som har noen anelse om dette klarer 130-140db?

 

2 stk Kicker CVR 12 800W hver

1 stk Kicker ZX 1000.1 RMS monoblokk.

2 stk Kicker KS69 (6x9)

2 stk Kicker KS40 (4")

 

eller hvor mye det burde klare....

 

tja.. Honda civic coupe da eller? sett basserne i reflex kasse, med mellomvegg mellom basserne, og reflex røra på toppen rettet mot bak passasjerene, så er det en god mulighet. har du sedan så skal du ha noe kraftigere for å klare 130.db.. jeg får 158db i min 323f, og bildeler har begynt å falle av.. ikke ta av, det går på helsa løs.. lykke til

vMazda 323f

volvo 360gls

 

2 stk 12'' Jbl bassere, 1 stk jbl monoblock og 1 stk jbl 4 kanaler, samt pioneer komponentsett og 6x9 i magnesium og karbon membram. 5000 watt peak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja.. Honda civic coupe da eller? sett basserne i reflex kasse, med mellomvegg mellom basserne, og reflex røra på toppen rettet mot bak passasjerene, så er det en god mulighet. har du sedan så skal du ha noe kraftigere for å klare 130.db.. jeg får 158db i min 323f, og bildeler har begynt å falle av.. ikke ta av, det går på helsa løs.. lykke til

 

Tror nok 130dB går fint med det utstyret trådstarter har. Med rett kasse og litt leking med diverse så er også 140dB innenfor rekkevidde.

 

Og til deg som har målt 158 i en 323f med 2x 12".. Åssen måler ble brukt? Og hva slags monoblokk bruker du? For høres litt vel høyt ut ihvertfall for meg..

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok 130dB går fint med det utstyret trådstarter har. Med rett kasse og litt leking med diverse så er også 140dB innenfor rekkevidde.

 

Og til deg som har målt 158 i en 323f med 2x 12".. Åssen måler ble brukt? Og hva slags monoblokk bruker du? For høres litt vel høyt ut ihvertfall for meg..

 

jeg kjører JBL Power BPX-1100.1 mono forsterker på 1 x 1141 Watt rms i 4hm, 2 stk Jbl P1220e 1600w peak 12'' bassere, med Rockford Fosgate Rodek RO24HC 24f Carbon Hybrid kondensator, en JBL Power PX-300.4 4 kanals forsterker til både 6x9 og komponentsett. gel batteri for optimal ytelse, og selførgelig 100prosent ogsygenfrie kobberkabler koblet i hele bilen. Proftbygd todelt kasse i 35mm mdf, hvor det blir to rom, med 4'' bassreflex rettet mot bakre passasjerer. alt i alt kostet dette anlegget rundt 30000 Jo, dette spiller 158 db.. ble testet med en vanlig lydmåler, men har fått blodflekker i øra pga dette anlegget, så det holder krav. men må selges fordi jeg har lyst å beholde hørselen. ser du har peiling, men skulle likt å tatt deg med en runde i bilen. husk også at 323f ene er vanvittig små i coupe'n. Superbil å bygge anlegg i, til bilen detter sammen.

vMazda 323f

volvo 360gls

 

2 stk 12'' Jbl bassere, 1 stk jbl monoblock og 1 stk jbl 4 kanaler, samt pioneer komponentsett og 6x9 i magnesium og karbon membram. 5000 watt peak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører JBL Power BPX-1100.1 mono forsterker på 1 x 1141 Watt rms i 4hm, 2 stk Jbl P1220e 1600w peak 12'' bassere, med Rockford Fosgate Rodek RO24HC 24f Carbon Hybrid kondensator, en JBL Power PX-300.4 4 kanals forsterker til både 6x9 og komponentsett. gel batteri for optimal ytelse, og selførgelig 100prosent ogsygenfrie kobberkabler koblet i hele bilen. Proftbygd todelt kasse i 35mm mdf, hvor det blir to rom, med 4'' bassreflex rettet mot bakre passasjerer. alt i alt kostet dette anlegget rundt 30000 Jo, dette spiller 158 db.. ble testet med en vanlig lydmåler, men har fått blodflekker i øra pga dette anlegget, så det holder krav. men må selges fordi jeg har lyst å beholde hørselen. ser du har peiling, men skulle likt å tatt deg med en runde i bilen. husk også at 323f ene er vanvittig små i coupe'n. Superbil å bygge anlegg i, til bilen detter sammen.

 

Haha, beklager å måtte flire..

Om du hadde spilt 158dB med en 1000w monoblokk på to 12" så hadde du hatt verdensrekord nå. Ærlig talt så høres 138dB mer fornuftig ut. Enten har du målt med en måler som hadde målt originale bilstereoannlegg til 130dB eller så lyger du.. Og blodflekker i ørene får man ikke av 158 ekte dB heller..

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører JBL Power BPX-1100.1 mono forsterker på 1 x 1141 Watt rms i 4hm, 2 stk Jbl P1220e 1600w peak 12'' bassere, med Rockford Fosgate Rodek RO24HC 24f Carbon Hybrid kondensator, en JBL Power PX-300.4 4 kanals forsterker til både 6x9 og komponentsett. gel batteri for optimal ytelse, og selførgelig 100prosent ogsygenfrie kobberkabler koblet i hele bilen. Proftbygd todelt kasse i 35mm mdf, hvor det blir to rom, med 4'' bassreflex rettet mot bakre passasjerer. alt i alt kostet dette anlegget rundt 30000 Jo, dette spiller 158 db.. ble testet med en vanlig lydmåler, men har fått blodflekker i øra pga dette anlegget, så det holder krav. men må selges fordi jeg har lyst å beholde hørselen. ser du har peiling, men skulle likt å tatt deg med en runde i bilen. husk også at 323f ene er vanvittig små i coupe'n. Superbil å bygge anlegg i, til bilen detter sammen.

 

Hahaha... Må bare le litt av deg jeg og :D

Hva er en "vanlig lydmåler"?

Enig med Hifonic her, enten har du målt med noe som ikke er i nærheten av realiteten eller så er du bare full i bs.

Kan garantere at du ikke hadde klart å sitte i en bil som spiller så høyt!

 

Ta deg en tur på dB-Drag, så skal du få se hva du EGENTLIG spiller ;)

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha... Må bare le litt av deg jeg og :D

Hva er en "vanlig lydmåler"?

Enig med Hifonic her, enten har du målt med noe som ikke er i nærheten av realiteten eller så er du bare full i bs.

Kan garantere at du ikke hadde klart å sitte i en bil som spiller så høyt!

 

Ta deg en tur på dB-Drag, så skal du få se hva du EGENTLIG spiller ;)

 

Nei, jeg har ikke sittet i bilen når jeg har spilt på max nei, men blodflekkene kommer av hvor høyt jeg spiller når jeg kjører.. javel, muligens den lydmålern jeg testet viste helt på jordet, men etter det vi testet, og noterte, var det fasiten.. jeg har vært på db drag årlig, og opplevd mye syk bass.. derfor jeg sitter her i dag med øresus jeg ikke blir kvitt.

vMazda 323f

volvo 360gls

 

2 stk 12'' Jbl bassere, 1 stk jbl monoblock og 1 stk jbl 4 kanaler, samt pioneer komponentsett og 6x9 i magnesium og karbon membram. 5000 watt peak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, beklager å måtte flire..

Om du hadde spilt 158dB med en 1000w monoblokk på to 12" så hadde du hatt verdensrekord nå. Ærlig talt så høres 138dB mer fornuftig ut. Enten har du målt med en måler som hadde målt originale bilstereoannlegg til 130dB eller så lyger du.. Og blodflekker i ørene får man ikke av 158 ekte dB heller..

 

flir så mye du vil.. jeg skal ikke forsvare meg selv her, men ifølge den lyd målern vi testet, fikk vi det som svar. Du har helt sikkert MYE mer peil på anlegg enn meg, men tenk også på det da, at den kjører 1100 watt RMS i 4 ohm.. har temmelig mye mer å gå på i brokobling. 1 ohm stabil, og Jbl skryter ihvertfall på seg at dette er den råeste forsterkern de har gitt ut. jeg er kanskje litt høy i hatten når jeg går ut med at det spiller 158db, for ja, det er ekstremt høyt. uansett kan jeg ihvertfall bekrefte det at jeg ikke KLARER å sitte i bilen når bassen begynner å ta tak, og flere bildeler har falt av bilen.. om ikke 158, 133 er i laveste laget..

vMazda 323f

volvo 360gls

 

2 stk 12'' Jbl bassere, 1 stk jbl monoblock og 1 stk jbl 4 kanaler, samt pioneer komponentsett og 6x9 i magnesium og karbon membram. 5000 watt peak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke sittet i bilen når jeg har spilt på max nei, men blodflekkene kommer av hvor høyt jeg spiller når jeg kjører.. javel, muligens den lydmålern jeg testet viste helt på jordet, men etter det vi testet, og noterte, var det fasiten.. jeg har vært på db drag årlig, og opplevd mye syk bass.. derfor jeg sitter her i dag med øresus jeg ikke blir kvitt.

 

Begynner du å blø i ørene så tror jeg nok at du sliter med mer enn øresus...

Hvis du har vært så mange ganger på dB-Drag, hvorfor har du ikke stilt selv?

Du vet tydeligvis ikke så mye om forsterkeren din heller...

Den er nok meget bra, men ingen SPL-forsterker. Det er faktisk en 2-kanaler som kjøres enten brokoblet eller parallellkoblet.

Du får ikke noe mer effekt ut av å parallellkoble den, men du oppnår at den er stabil under 2 Ohm.

Det er IKKE den råste forsterkeren til JBL, og det håper jeg heller ikke de påstår! For den er noen ganger større, kraftigere og dyrere...

 

Når det gjelder dB:

158 HAHA

148 kunne jeg ha trodd på om du visste hva du holdt på med

138 er ganske sansynlig i nærheten

 

Det skal ærlig talt ikke mye til for å klare 140-145, men da har man enten litt peil eller er veldig heldig.

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår