volvoholic Skrevet April 17, 2008 Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 740 prosjekt kjøpte en 740 for å mekke på til jeg blir 18. har nettopp fyllt 15 så jeg har god tid. Litt om bilen: 131hp b230e 740 GLE 1987 mod. Ikke noe utvendig rust. 340000km. motoren er helt feilfri;p god å kjøre, alt virker alright. er fornøyd med kjøpet;p Her er planene framover: skifte eksosanlegg, har lyst på effektanlegg. skal kjøpe - må bare finne et bra et. blå dioder i instrumentpanelet - gjort. lakkere under bilen med karosseribeskyttelse - Gjort bare i hjulbuene. kjøpe styling invendig som ratt, pedaler, setetrekk, neon. - Pedaler kjøpt og montert. Montere øyelokk - ikke gjort Pusse rust i gulvet - ikke gjort. Turbogrill - ikke kjøpt Reparere skaden - Gjort!! jippi kjøpe alle delene jeg trenger - Gjort Montere addon kit og div. styling - Ikke gjort men skal;p Toning av ruter - ikke gjort Skifte motor - ikke gjort. usikker på om jeg skal gjøre det Montere lydanlegg - Kjøpt anlegg, ikke montert Mye her som jeg ikke har gjort, men jeg har hatt bilen i bare noen få uker så jeg har ikke rukket å gjøre så mye enda. Her er noen bilder: Skal sveise inn denne biten i fronten på bilen. da er den så godt som reparert. dette blir den vanskeligste delen av rettinga etter krasjen. Forskjermen ny-grunnet Pedaler og cd spiller med selvlaget ramme. Her er delene jeg fikk på bilophuggeri for bare 2000,- panser, lykt, sideblink, skjerm, radiator, midtstykke, frontstykke, luftfilter, spylerveskeboks, støtfanger, 3 spoilere, grill, grillfester og sikringer. Ser ikke så fint ut på bildet her, tok bilde på kvelden så det var dårlig med lys. alle delene er i tipp topp stand;p ikke noe rust eller bulk;p Dette er ikke av min bil. med det ser helt likgens ut. min har gått 345 km mens den på bildet har gått 389 Jeg skal love dere at denne blir fin;p har et håp om at den skal bli seende ut som denne: [ Siter Volvoholic... oh shit, its på norsk d e bærre lækkert http://www.bilforumet.no/prosjektforum/210252-volvoholic-volvo-740-vrak-bil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*volvo_740* Skrevet April 22, 2008 Rapporter Share Skrevet April 22, 2008 detta kan bli bra. stå på! Siter volvo 740 tic .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lundberg Performance Skrevet April 22, 2008 Rapporter Share Skrevet April 22, 2008 det ser ut til at planene er greie de :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amazongutten Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 Bra prosjekt du har på gang ; ) hva for maskin skal du ha i a? Siter -GUD ER GOD- -85` Volvo 740 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 Ja her har du litt å stri med;) men gøy å bygge bil. Er det en Toyota spiller jeg ser hehe. Lykke til:) Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoholic Skrevet Mai 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2008 Bra prosjekt du har på gang ; ) hva for maskin skal du ha i a? Det står i en 130 hp b230e motor.Har lyst til å sette inn en ny motor etter hvert å prøve å få til rundt 220 hp;p Siter Volvoholic... oh shit, its på norsk d e bærre lækkert http://www.bilforumet.no/prosjektforum/210252-volvoholic-volvo-740-vrak-bil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoholic Skrevet Mai 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2008 De nyeste bildene: Siter Volvoholic... oh shit, its på norsk d e bærre lækkert http://www.bilforumet.no/prosjektforum/210252-volvoholic-volvo-740-vrak-bil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Mai 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 Eg hadde ikkje orka og bytta motor.. :P eg hadde letta svinghjulet, og bytta kam. og laga brytar på kaldstart dysa.. ;) som du slår på når det skall gå fort for seg.. og laga/sveisa sperre. eller funne meg en sperre aksling. Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mai 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 Eg hadde ikkje orka og bytta motor.. :P eg hadde letta svinghjulet, og bytta kam. og laga brytar på kaldstart dysa.. ;) som du slår på når det skall gå fort for seg.. Men det vil ikke gi deg noe som helst effekt... Alt du vil oppnå er å lage svartrøyk, samt få en bil som er ond å kjøre. Bytter du ut den allerede ok a-kammen i bilen med en k-kamm så oppnår du litt effekt. b23e med 405 topp og k-kamm er vel oppgitt til å ha 140hp fra fabrikk, så vil tippe at den kommer litt under der med 530 toppen og k-kamm. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoholic Skrevet Mai 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2008 nja. sitt no her da å vente på at frontstykke ska bli sveisa på. Så i mellomtia har å lakkert litt i motorromme å lesta innvendi å litt forskjelli;p nåkka bilda: :volvsmile Siter Volvoholic... oh shit, its på norsk d e bærre lækkert http://www.bilforumet.no/prosjektforum/210252-volvoholic-volvo-740-vrak-bil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoholic Skrevet Mai 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 En liten oppdatering;PP skjermen, lykta og støtfangeren er ikke skruvd ordntlig fast. Må av me noe av dette på tirsdag. Skal sveise da 7h 23.05.08 Siter Volvoholic... oh shit, its på norsk d e bærre lækkert http://www.bilforumet.no/prosjektforum/210252-volvoholic-volvo-740-vrak-bil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersTM Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 Men det vil ikke gi deg noe som helst effekt... Alt du vil oppnå er å lage svartrøyk, samt få en bil som er ond å kjøre. Bytter du ut den allerede ok a-kammen i bilen med en k-kamm så oppnår du litt effekt. b23e med 405 topp og k-kamm er vel oppgitt til å ha 140hp fra fabrikk, så vil tippe at den kommer litt under der med 530 toppen og k-kamm. Har ikke b230e 531-topp? Har jeg levd på en løgn?:confused: Siter Volvo 240 GL 1989 - http://www.bilforumet.no/200-serien/170378-anderstm-volvo-240-1989-a-2.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 Har ikke b230e 531-topp? Har jeg levd på en løgn?:confused: Godt mulig jeg tar feil da vet du :) Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aksel Skrevet Mai 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 Godt mulig jeg tar feil da vet du :) Muttern har 530 på sin b230e... Siter 740 Turbo 1990 Golf Gti 1983 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoholic Skrevet Juni 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 har vært lenge borte fra dette forumet nå. har vært mest innpå volvoforum. men men. her er en STOR oppdatering;P;P:volvsmile Listen under lyktene er spakklet og grunnet. Vurderer å kjøpe dette EKSOSANLEGG SPORT 3" JT SUPER FLOW M/GRENRØR 740 U/TURBO 3" helsystem inkl. extractorgrenrör med häftigt tävlingssound, passar alla 740 8V motor. (utan kat) Krutpaketet som ger c:a 20-25 extra hkr! Kraftig förbättring av effekt /vridmoment och minskar bränsleförbrukningen! Mycket bra passform ! Utpräglat sportigt tävlingssound,även inne i bilen! Rostfritt, blankpolerat 4" ändrör. Ger både 2.5" och 3" systemets fördelar med den konade kollektorn och adaptern! FAKTA Material: aluminiumpläterad stålplåt Ljudnivå: c:a 85 dbA enligt ISO R362 Mottryck ca 600 pascal ( 50% reducering) effekt- och vridmomenförbättring: c:a 15% NOK 5125.00 Pris eks. mva NOK 4100.00 Siter Volvoholic... oh shit, its på norsk d e bærre lækkert http://www.bilforumet.no/prosjektforum/210252-volvoholic-volvo-740-vrak-bil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg