fast_740 Skrevet April 17, 2008 Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 Trenger råd fra folk med erfaring, eller man må vite:) Skal levere blokka til boring neste uke tenkte jeg. Skal bestille noen deler fra Pedersen(KG) *Noen som har erfaring med stemplene som følger med på overhalingsettet de selger på KG? *Oppsettet blir ikke allverdens i starten. Original innmat fra 95, men da nye stempel i 1. overdim.Regner med å havne rundt 200-250hk... *Burde jeg invistere i nye råder liksågodt? isåfall hvilke? Bilen blir ikke kjørt på bane, og blir til veikjøring, og lite herjing! Litt blir det selvfølgelig... Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet April 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2008 lurer også litt på hvem toppakning jeg bør velge... bumpibump! haster litt:D Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet April 18, 2008 Rapporter Share Skrevet April 18, 2008 KG selger Mahle og Glyco altså samme stempel/lager som står i org. Om det er KS eller andre kjente/gode fabrikat som står på stempeleska så har det ingen praktisk betydning.. Er de stempla laget for 230Fk så er specs. som de skal være! Org. pakning holder lenge BCB selger "gullpakning" som er forsterka std. pakning CA. 700kr. Har du nytypen råder (Ca.13mm brede) og det har du når du har 95mod. Så holder innmaten garantert til 350hk. Men send rådene inn til retting sammen med blokka.. Billig investering og et must ved overhaling av blokk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet April 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2008 okey=) takk! Men da kjører jeg original pakning... Burde vell kanskje vente til settet har kommet da. tenkte på at det er vell foring til kryssbolten, å disse burde vell kanskje være med når de retter rådene? regner med de følger med i settet... Har aldri overhalt en motor før,så kan vell virke litt teit:P Når jeg er inne på det, er ennå litt usikker på oppsettet med toppen. Har en 531 topp fra en 240 politibil på handa, Har ikke fått sett hva slags kam som sitter i ennå. Hva mener folket om den kontra den originale 530 toppen? Vil det være mye å hente her? Får toppen for 1200,- det er vell ingen upris? Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet April 18, 2008 Rapporter Share Skrevet April 18, 2008 531 toppen er bedre ja, kan dra ut mere effekt viss du skal ha noe mer seinere... står kansje ein bedre kam i også siden den kommer fra ein politibil... Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet April 20, 2008 Rapporter Share Skrevet April 20, 2008 Er det 531 topp fra en 240 er det vx kam i den. Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet April 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2008 åssen er den å kombinere med turbo`n a? VX kammen tenkte jeg på. Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet April 21, 2008 Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 A-kam og turbo er en bra kombinasjon!, VX bør vel også funke..., husker ikke helt.. Original toppakn holder leenge!! Gå for 531-toppen, blir du misfornøyd med kammen ere bare å bytte den, det tar ikke lange tiden! Er vel ikke dyse-hull fra k-jetronic i den toppen der vel?... Hvis d er det er det jo bare å få blenda av dem og da... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet April 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2008 A-kam og turbo er en bra kombinasjon!, VX bør vel også funke..., husker ikke helt.. Original toppakn holder leenge!! Gå for 531-toppen, blir du misfornøyd med kammen ere bare å bytte den, det tar ikke lange tiden! Er vel ikke dyse-hull fra k-jetronic i den toppen der vel?... Hvis d er det er det jo bare å få blenda av dem og da... er ikke dysehull i toppen, dysene sto i innsuget;)¨ Får se om topp blir handla snart! Men jeg tenkte å bestille Sandwich sammen med overhalingsettet! Hvor mye tjener jeg på å ha termostat, og ikke her! Er det mye fordeler, så kan jeg jo kjøpe den med termostat til dobble prisen... Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet April 22, 2008 Rapporter Share Skrevet April 22, 2008 hømm... Hva skal du med sandwitch? Skal du ha ekstern oljekjøler?? Den originale vannkjølte er hvertfall bare i veien. Synes ikke noe om den jeg... Har bygd om fra den til ekstern jeg en gang for en god stund siden... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet April 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2008 Ja, skal ha ekstern oljekjøler. Luftavkjølt(varmeveksler) Men finnes jo med og uten termostat. Lurer da på om det er noe særlig mye positivt å hente med termostaten siden den har dobbel pris! og om det har verdt penga... :) Veit heller ikke helt åssen jeg skal gjøre det, men vurderte å gjøre som på 240-forumet. Fjerne det originale oljefilteradapteret, også vannkjøleren. Skru en ny sandwish dirkete inn mellom filter og blokk Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet April 22, 2008 Rapporter Share Skrevet April 22, 2008 selvfølgelig må du fjerne den originale "hobby"-kjøleren når du skal erstatte den med den mer normale oljekjøleren! Er bare å rive vekk alt som er fra den gamle, for så å hive på ny sandwitch (inn/ut til oljekjøler) også filteret utapå der igjen. ang Termostat så hører du med de som selger dissa hva som er poenget... Eneste jeg ser er at man får opp arbeidstemperaturen på olja kjappere og dermed mindre slitasje på lang sikt, men fanken heller... akkurat detta er jeg ikke noe ekspert på altså.. Hør med dem som selger detta dritet da, dem skal jo ha peiling på hva dem selger:D hehe Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet April 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2008 hehe:) Jaja, veit jeg må fjerne kjøleren... Men tenkte på den flytteren jeg! Gjør som på 240 forumet! å spør Pedersens... Men de annbefaler jo seff den til dobbel pris, for den er jo så mye bedre! Denna skal jo ikke brukes på bane ellernoe! men er jo snakk om småpenger egentlig da^^ Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.