Gå til innhold

Ulovlig senking


eks0s

Anbefalte innlegg

OT, til E320 Avantgarde: Det er lov å utvise vanlig folkeskikk selv om man sitter trygt bakom en datamaskin...

 

Å fyre opp til krangel ved å si "Hvor dum går det ann å bli??? Lage større hull!!! Du skulle ikke hatt lappen hvertfall." er i beste fall umodent og svært unødvendig. Det går an å uttrykke at du er uenig i løsningen på en mye høfligere måte :)

 

 

Til trådstarter: Jeg vet ikke om det blir å utgjøre så mye forskjell på cambervinklene, men har du tenkt på å bytte "putene" som ligger mellom demper og dempertårn? Da du sier at bilen er grovt senka vil jeg tippe at enten senkefjærene er kappa, du har 1'er puter, eller kanskje begge deler. Putene går fra 1'er til 4'er puter, og forskjellen mellom hver pute skal visstnok utgjøre 8 mm. Altså skal bilen bli 2,4 cm høyere med bytte fra 1'er til 4'er puter. Vet ikke om dette er et skudd i blinde, men man kan jo reflektere litt over det.. :)

 

 

Hvis senkefjærene er kappa skulle de uansett ikke gått igjennom PKK, da senkesettet - slik E320 Avantgarde var inne på - må være TÜV godkjent.

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den andre kommer med ting som gjør bilen utrygg for den som gjør det og for andre, så MÅ det slås hardt ned på slik.

"Slipe ut av hullene og sette på store skiver" er teit.

Det finnes ting som fikser slike problem og som ikke er dyrt.

"Galte" kom med linker på slike, og puter hjelper uten å forandre hjulvinklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"modifisere festene/vinklene sånn at det blir grønt(borre nye hull, større skiver osv)"

 

Så du har IKKE sagt det!!!

Du må være en psyk fjortis som drømmer om å få lappen em noen år.

 

Det finnes deler som fikser slike problemer som også "Galte" skrev og postet linker.

 

Slik du vil at det skal gjøres, er farlig for den som gjør det (og ikke minst for andre).

INGEN MÅ FØLGE DITT EKSEMPEL.

 

nr1. jeg er ikke fjorten år, og jeg har hatt lappen i snart 2 år(ergo jeg er 20år)

 

nr2. jeg sa det som eksempler, ikke bokstavlig talt.

 

nr3. dette var modifiseringer som kan gjøres for den som ikke har råd eller mulighet til å få tak i disse delene, som jeg selv vet finnes!

 

nr4. det skrives syk, ikke "psyk".. Psykisk er noe annet enn syk, for den som kan godt norsk!

 

nr5. Du har på ingen som helst måte greie på hva som er farlig og ikke på en bil, dersom du ikke har greie på bilens oppbygning og er utdannet til og ta deg av biler..

 

Bilens hviler ikke på dempertårna, bilens vekt hviler på understell og drivverk(selvbærende om det ringer en bjelle)

 

Og file ut noen ørsmå millimeter av skruehull på tårna har på ingen som helst mulig vis noe med trafikksikkerhet og gjøre, så lenge du ikke skjærer til alskens megahull.

 

Du skjønner overhode ingenting, du kommer aldri til å forstå noe og du kommer sansyneligvis aldri til å ha evne til å lære noe eller ta til deg noe du ikke har peiling på, som andre har mer kunnskap om. Som f.eks dette!

 

Evnen til å lære, er faktisk grunnleggende før man kan ta ibruk evnen til å uttale seg vet du :knock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var så absolutt ikke meningen å starte opp en krangel her. beklager på det dypeste. dere begge er eldre og mer erfarne enn meg, så jeg tar gjerne i mot råd. men å "modifisere" såppas at jeg skal begynne å ødelegge bilen min bli kanskje litt for mye for meg.

 

kan godt hende det fungerer, men i mitt tilfelle har ikke jeg slik erfaring enda. men uansett takk fra dere begge to. det er jo dere eldre jeg kan hente kunnskap fra;)

 

tror først jeg skal prøve å få bilen godkjent sånn som den står nå. var på etterkontroll i forrige uke. de nevnte ikke et ord om senking/hjulstilling. og jeg holdt selvfølgelig kjeft om det. hadde det ikke vært for noen dårlige bremserør hadde det vært nok en w124 på norske veier idag.

 

nå er bremserør byttet, og bilen er klar for nytt forsøk;)

Mercedes w124 250d 89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrudd og bygget bil lenger en du har levd småen.

Jeg har skrudd bil i 26år og har mer utdanning enn deg innen bil.

 

Og likevel skriver, uttaler og oppfører du deg som en 13åring?

Latterlig.

 

Til eks0s. Skjønner at det høres drastisk ut, men og file til hulla i tårnet fram er ikke akkurat noe stor modifisering..

Nå er det i midlertid ikke mulig på mercedes, siden du ikke har fjærben, kun separat fjær og demper. Men på andre biler med mcpherson er det mulig.. Og det er snakk om så lite at du ikke ser forskjell nesten ! (er bare noen trangsynte som ikke klarer å få det inn i hodet sitt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, siden det faktisk er en mercedes jeg har problemer med, så blir det vel enda mer uaktuelt. men takk uansett.

 

og til "E320 Avantgarde". dette er vel en av de på forumet som er mest hjelpsom til andre med mercedes. tror nok jeg ville fulgt ditt råd.

Mercedes w124 250d 89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
det er en måte å gjøre det på er noe verksteder som gjøre det, man ``jukser`` til verdiene, er ikke helt lovlig da men er enste måte å få biltisyne fonøyd,

har blant annet vert med på det der jeg jobber

 

Man endrer talla på datan ja? Men det vil biltilsynet finne ut, for di går og finner info om fabrikk spesifikasjoner, og ser opp mot 4-hjulskontroll arket, og vips, du får 2 stk. ikke så veldig blide vegvesen folk på døra på arbeidsplassen.. (og du får det heller ikke godkjent, naturligvis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man endrer talla på datan ja? Men det vil biltilsynet finne ut, for di går og finner info om fabrikk spesifikasjoner, og ser opp mot 4-hjulskontroll arket, og vips, du får 2 stk. ikke så veldig blide vegvesen folk på døra på arbeidsplassen.. (og du får det heller ikke godkjent, naturligvis)

 

da står det to stykker og juster sensorne for hånd å de kan ikke se at det er endret

Chevrolet Nova 1969 350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Uansett om alt blir lovlig, med deler og greier, så er det nå slik at laveste, faste punktet under på bilen ikke skal være lavere enn 100mm over bakken. Så hvis bilen er ekstremt senket, så trenger det ikke bli godkjent uansett om alle deler er godkjente av tuv eller noen andre. Ny EU- standard som er innført i forbindelse med fartshumper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår