Gå til innhold

2-kanal eller 4-kanal?

Ranger emnet


oystein1988

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har et lite dilemma her. Vet ikke om jeg skal kjøpe dynaBel BF1502 2x150w eller dynaBel BF0804 4x80w forsterker.

 

Har FOCAL 165V1 som skal drives. Tenkte kanskje på 4-kanaleren for oppgraderinger til noen høyttalere bak senere, men tenkte kanskje at et godt frontsett med en skikkelig forsterker holdt...

 

HALP!

BMW E36 318i - 1995 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et godt frontsett holder i massevis.

blir bare masse klusj med lyden om du skal ha bake å.

 

liker på en måte at hele kupeen er fylt opp med lyd og, istedet for å ha det jævlig høyt foran. Nå kjører jeg rundt uten dørdeksler pga jeg har mine i garasjen for glassfiber støping til 6.5" settet, og da har jeg bare høytalere bak, og det er egentlig ganske behagelig å høre på lyd som kommer bakfra og..

 

kanksje bare kjøpe noen litt bedre 4" som passer rett i BMW høla, og drive dem med stereoen? (Pioneer DEH P6900IB) og gå for den 2x150 watteren?

BMW E36 318i - 1995 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i hvertfall veldig fornøyd med min 4 kanals forsterker :D produserer jo 80 watt rms og det er som regel nok for de fleste frontsett.

 

Men ett lite spørsmål?

Når jeg koblet til høytalerne så merket jeg at det ble mindre bass i høytalerne av en grunn? har stilt filter greia helt i bunn. Men er det rett og slett at den kutter alle frekvenser fra 50hz og ned? for 50hz er det laveste jeg kan stille den på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 50 hz er laveste frekvens og delefilteret står på HP/HPF/high pass betyr det at alt over 50 hz slipper gjennom og alt under blir filtrert bort ja. Noe slikt kan være en fordel om du skal dele frontsettet mot en sub, ettersom frontsettet vil få færre lave frekvenser å slite med. Dersom du derimot kun har frontsett eller vil at det skal spille "helt ned" må du sette filteret til off/bypass eller liknende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i hvertfall veldig fornøyd med min 4 kanals forsterker :D produserer jo 80 watt rms og det er som regel nok for de fleste frontsett.

 

Men ett lite spørsmål?

Når jeg koblet til høytalerne så merket jeg at det ble mindre bass i høytalerne av en grunn? har stilt filter greia helt i bunn. Men er det rett og slett at den kutter alle frekvenser fra 50hz og ned? for 50hz er det laveste jeg kan stille den på.

 

minnes det var HPF/flat/LPF, sleng den på flat, så skal alt slippe igjennom.

BMW E36 318i - 1995 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpe deg to 2 kanalere, det har jeg gjort, har to ZXI6006 som gir 2x150W rms begge to.

 

ja , satt opp dørene idag, og kjørte dem på spilleren, spilte så bra at jeg trenger ikke no høytalere bak, så det blir 2x150w regner jeg med.

 

Merket at spilleren forvrengte når det ble høyt nok, gleder meg til å få en forsterker på dem.

BMW E36 318i - 1995 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår