zeeba Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Har en merkelig skjelving i bilen når jeg gir på. Bilen er helt utmerket å kjøre på alle gir når jeg kjører som en prest, men når jeg gamper på litt kommer ristingen. Det er også mye værre i høyresvinger men dette gjelder også kun når jeg gir på. Bilen er helt fin og uten skjelvinger når det ikke er særlig belastning. Det virker som det er for mye til at det bare er ubalanse i dekkene, men utelukker ikke at det kan være med på å øke effekten av vibrasjonene. Bilen er en Rover 620ti. På forhånd takk for all hjelp :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Hvilken hastighet er det vibrasjonene er i? Uansett, eller en bestemt? Er det en bestemt hastighet, skjer det det samme når du kjører rolig opp til den hastigheten? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_SilverSurfer Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Hadde det samme prob på en bil jeg hadde tidligere, da var det kast i den ene drivakselen som gjorde at jeg hadde omtrent de samme sympomene som du har på bilen din. Risting i bilen ved pådrag. Selv om problemet kan ligge ett annet sted egentlig, bare litt gjetting fra min side. Siter Shit can happen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet April 17, 2008 Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 Kan jo være dårlige foringer eller ødelagte hjullagre. Dette er vel forhjulstrekk? I såfall så bør du ta den i en reverssladd så finner du i allefall ut om det er bakhjulene eller forhjulene/drivverket. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zeeba Skrevet April 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 Hadde det samme prob på en bil jeg hadde tidligere, da var detkast i den ene drivakselen som gjorde at jeg hadde omtrent de samme sympomene som du har på bilen din. Risting i bilen ved pådrag. Selv om problemet kan ligge ett annet sted egentlig, bare litt gjetting fra min side. Akkuratt dette fikk jeg fortalt av en mekaniker også. Mulig det kan være dette som er problemet. Symptomene merkes best ved 70 - 100 km/t og avtar kraftig rundt 120 km/t Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 17, 2008 Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 Drivakslel/aksler, helt sikkert Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boraracing Skrevet April 17, 2008 Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 Kanskje motorfester? Bare et forslag:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_SilverSurfer Skrevet April 17, 2008 Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 Kanskje motorfester? Bare et forslag:) Ikke umulig men stort sett er det bare dunkelyder som kommer fram da. Siter Shit can happen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stealth Skrevet April 17, 2008 Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 Pappa hadde helt utslitte motorfester i ei merce han hadde. Der var det _kraftig_ risting (spesiellt når du gassa hardt). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet April 18, 2008 Rapporter Share Skrevet April 18, 2008 Jeg setter pengene mine på Mondeo sitt forslag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg