Gå til innhold

Worklog 'n Showcase: Toyota Celica T20 - [MASSE BILDER!]

Ranger emnet


AnaXyd

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Okay, da har jeg jobbet med anlegget fra 13:00 og utover idag.. :)

Mye er blitt gjort, og det gjenstår omtrent bare å organisere kabler riktig under gulvet. Hadde vært deilig å hatt litt vibroplast nå, slik at det ble skikkelig dempet der! Men vi får bestille det i neste omgang. Så er det å trekke delene ferdig, og vi kan si oss ferdige.. :)

 

Men uansett, det er bilder dere er ute etter!

 

IMG_4119.jpg

Slik ser det ut under "gulvet" nå. Bruker svamper som støtte nå midlertidig.. :) Det fungerer jo faktisk meget godt også.. Og høyttalertrekket fra Biltema. Virker veldig bra faktisk!

 

IMG_4121.jpg

Og subkassa.. Den har det blitt lagt mye jobb i nå! Her er den klar til å festes med innslagsmuttere og M4 maskinskruer..

 

IMG_4123.jpg

God klaring til bunnen... :D Hadde aldri fungert med noe annet enn SWS!

 

IMG_4125.jpg

Jeg som konsentrerer meg 100% om å merke av hvor jeg skal borre.. :)

 

IMG_4127.jpg

Og da blir det omtrent slik..

 

IMG_4128.jpg

IMG_4129.jpg

Blir fancy, hva?

 

IMG_4130.jpg

Jeg har planlagt å ha ei såkalt "pynteplate" foran kassa igjen, som er trekt med stoff og dekker til hull slik at det ser mye bedre ut. Vanskelig å forklare, men dere skjønner det! ;)

 

Derfor er det alltid en utfordring å forme ei plate til de kurvene i plasten her.. Jeg har ikke lært meg å støpe enda, så jeg må bare ty til mine eksepsjonelle kunnskaper med spon og MDF.. ;)

 

IMG_4131.jpg

 

IMG_4132.jpg

...og ikke minst pappkunnskapene!

 

IMG_4133.jpg

 

IMG_4134.jpg

Viktig å få det smooth.. Selv om det nesten er umulig..

 

IMG_4135.jpg

Lagde til en bit i treverk, for å sjekke hvordan det blir med tykkere plater enn papp..

 

IMG_4136.jpg

 

IMG_4137.jpg

Mye pussing her.. Men det blir sannsynligvis bra på den endelige pynteplata!

 

IMG_4138.jpg

Høyresiden må også tilpasses..

 

IMG_4139.jpg

 

IMG_4140.jpg

Og her har vi pynteplata, klar til å skjæres litt i..

 

IMG_4141.jpg

Smeller malen jeg har tilpasset rett på, tegner opp og sager til med stikksaga!

 

Har ingen flere bilder av denne ferdig, men det kommer!

 

IMG_4142.jpg

Så skulle man skru på sideplatene, samt ha en høyttalerterminal i den ene siden..

 

IMG_4151.jpg

Lager indre kabler til kassa.. Det skal gjøre skikkelig, med farger på krympestrømpene og greier..

 

IMG_4152.jpg

Slik, ferdig krympet.

 

IMG_4154.jpg

Klundring må til..

 

IMG_4157.jpg

Akrylmasse er viktig for å oppnå 100% tetthet i kassa..

 

IMG_4158.jpg

Terminal ferdig innfelt, og kabler loddet på.

 

Har heller ingen ferdige bilder av kassa, glemte det visst! Det kommer i neste update.. :)

 

 

IMG_4173.jpg

Og her er det hvordan det ser ut nå. Kasse med pynteplate, til og med ferdig utskjært hull!

 

Pynteplata skal skrues rett i kassa, med 6 M4 skruer. Disse vil bli synlige på fremsiden, men jeg tror det kommer til å bli kult. Om det ikke blir det, forsenker jeg dem og lakkerer dem svarte istedet! :)

 

IMG_4174.jpg

 

IMG_4175.jpg

 

IMG_4176.jpg

 

Ja, hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny økt, ny update!

 

Fikk gjort en del idag også! Her kommer herlighetene:

 

IMG_4177.jpg

Tok kassa ut fra bilen igjen for å jobbe med pynteplate med oppmerking osv.

 

IMG_4178.jpg

Her ser dere hvordan terminalen ble. Lekkert hva? :)

 

IMG_4181.jpg

Etter mye om og men med måling og oppmerking ble jeg omtrent enig med tommestokken og meg selv. Ikke lett å finne ut midten osv med ei plate som er kurvet overalt!

 

IMG_4182.jpg

Måtte sette kassa i bilen igjen for at jeg skulle borre riktig med hull. Pynteplata skal nemlig festes med 8stk M4 skruer, med innslagsmuttere på innsiden av kassa. Viktig at den plata sitter godt, slik at det ikke blir mye slamring og ulyder med den. Mulig jeg må polstre den med skumgummi e.l i tillegg.

 

IMG_4183.jpg

Bilen i solsteika. Legg merke til alt pollenstøvet som ligger over den svarte lakken... :(

IMG_4184.jpg

Så skal man sparkle og ordne litt på pynteplata..

 

IMG_4185.jpg

Man legger ringen i midten, slik at man ser alle "flaws" som må sparkles..

 

IMG_4187.jpg

Pakker ringen pent inn i gladplast..

 

IMG_4188.jpg

Og deretter sparkler på..

 

IMG_4190.jpg

Så skulle jeg feste festebraketter i kassa.. Rettet ut noen knekter og brukte dem..

IMG_4191.jpg

Slik ble det.. Dette burde sitte ganske godt når dette skrues inn i gulvet. Skulle gjerne ha festet gulvet skikkelig, men vil unngå å sveise noe baki der.. Kom gjerne med tips her! :)

 

IMG_4192.jpg

På begge sider..

 

IMG_4193.jpg

Og da skulle jeg trekke den ene gulvplata inn i stoff.. Det er nå man ser hvor fett det blir! :D

 

IMG_4194.jpg

Litt utstyr trenger man jo..

 

IMG_4195.jpg

Presset glasset nedi, for å feste trekket slik at det ble enklere..

 

IMG_4196.jpg

Nærbilde..

 

IMG_4199.jpg

Stifte tett..

 

IMG_4200.jpg

Ihvertfall i hjørner..

 

IMG_4202.jpg

Skjære til hull i midten..

 

IMG_4203.jpg

Og da ble det slik med den plata!

 

Det er nå man ser hvor kult det blir.. :) Måtte jo såklart prøvekjøre plata baki bagasjen, men jeg sparer dere for det enda! :D

 

Kommentarer og tips mottas gjerne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny update!

 

Fått jobbet en del nå også.. :) Kos dere!

 

 

IMG_4206.jpg

Manglet å trekke pynteplata ferdig.

 

IMG_4207.jpg

Denne blir trukket med dempende materiale på baksiden, for å hindre løse lyder og vibrasjoner. Mulig dette inngrepet var bortkastet, men jeg får se det an.

 

IMG_4209.jpg

Stifte igjen..

 

IMG_4210.jpg

Og så fikk jeg trekt hele greia til slutt. Se så fin sol det er i midten! :ca:

 

IMG_4213.jpg

Smalt det resterende trekket nedi brønnen, for å dekke til. Dette blir gjort om når jeg får tak i dempemateriale.

 

IMG_4214.jpg

Delene ferdig, og klare til å settes inn i bilen..

 

IMG_4216.jpg

Litt kabling må til. Jorder direkte i karosseriet. :)

 

IMG_4217.jpg

Og kabler videre mot forsterkeren.

 

IMG_4218.jpg

Teste pynteplata litt..

 

IMG_4219.jpg

Koble til kassa i forsterkeren. Lett som en plett med skikkelige terminaler! :)

 

IMG_4220.jpg

Og da begynner det å ligne..

 

IMG_4221.jpg

Satte det sammen skikkelig, og da ble det slik..

 

Det kommer en del "Showcase" bilder nå, håper dere nyter dem! :)

IMG_4224.jpg

 

IMG_4225.jpg

 

IMG_4226.jpg

 

IMG_4227.jpg

 

IMG_4228.jpg

 

IMG_4229.jpg

 

IMG_4230.jpg

 

IMG_4231.jpg

 

IMG_4232.jpg

 

IMG_4233.jpg

 

IMG_4235.jpg

 

IMG_4234.jpg

 

IMG_4236.jpg

 

 

Bassen ble bedre, absolutt. Og det ser i tilegg mye penere ut bak der. Jeg kommer til å vurdere nytt trekk for panelene, siden det fra Biltema trakk til seg støv og lort som bare det, uten å gi særlig slipp på det etterpå. Nesten umulig å renholde. I tilegg må jeg skaffe meg noen lange M4 skruer, da de jeg hadde fra før av ikke var lange nok til å feste pynteplata inn i kassa. Mekket en custom løsning der, som fungerer enn så lenge.. :) Noen som veit om hvor jeg kan skaffe det?

 

Ellers er jeg veldig fornøyd, og jeg tenker jeg må bestille opp litt dempemateriale jeg kan klistre rundt baki der. Per idag rasler og rister det noe jøtt på utsiden, og det høres ikke særlig pent ut.. :P

 

Ka syntes folket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble stili det dær... T20, er nå iallefall en bil som man får mye trøkk visst man bare går inn for det.. tenker i stereo avdelingen..

 

 

btw; skulle ha skrevet i topicen "MASSE Bilder" elns... mer respons:P

Kupeen i T20 virker som å gi rimelig bra trykk ja.. Er rett og slett imponert hva den subben lager av trykk i bilen!

 

Skal oppdatere topic navnet litt, takk for tips! :)

 

Uten tvil en veldig bra tråd, og en veldig fin bil. Lurer på T20 selv for tiden, og da er det moro å lese om andre som bygger på de.

 

Keep it up!

T20 er en kjempeflott bil, uten tvil. Er kjempefornøyd med den. God å kjøre, og ikke minst morsom! Også er den jo stilig da.. :D

 

 

 

Takk for ros folkens! :) Neste prosjekt er dørene. Dempe, trekke om osv. Må bare få bestilt litt fra Installbay.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten handlet inn litt bilpleieartikler:

 

NXT Generation Car wash

Quick Clay

Deep Crystal Paint cleaner

Deep Crystal Polish

NXT Tech Wax

Super Thick Mirofibre Wash Mitt

Water Magnet Drying Towel

Foam Applicator Pad

Supreme Shine Mikrofiber Wipe

ScratchX

 

Da skal bilens lakk bli skinnende og pen til sommeren! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår