Pr3cis Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Monterte v-maxx senkesett på bilen igår på min 99 modell Audi A4, men når jeg kjører så kommer det sånne "dunkelyder" bak fra demperene. Har en følelse av at jeg har montert litt feil på demperene bak. Den blå "ringen" som følger med bakdemperne, hvor skal den være hen? Ble så usikker at jeg ikke tok den på, og så lurer jeg på om man skal bruke den runde store skiven som stod på originaldemperen? Har sett på den guiden om hvordan man skal montere, men følte at man ikke fikk helt godt svar på akkurat det.. Og hvordan skal man måle hvor mye man senker??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stene Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Blå ring?!?!? er ikke det justeringa på senkesettet? Siter Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis |Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)| Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet April 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 For å si det sånn så er det 3 blå ringer da, 2 ringer som man justerer med og en ring uten noe gjenger på eller noe.. skjønner bare ikke hva som er vitsen med den? Hmmm.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audiole Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Her er en FAQ-quide her på forumet. http://www.bilforumet.no/1783396-post27.html Værsegod! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet April 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Jeg har jo lest den, og det står ingenting om det jeg spurte om.. Men på det første bildet, der ligger de blå ringene på gulvet, skal de være mellom senkeskruen og fjæra? Akkurat det samme som de sorte plastikkringene foran? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TiM Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 er ikke det skålene da eller er jeg på syre no? hehe Siter 96 A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Fant aldri utav de ringene jeg heller, så jeg ga faen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet April 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Ja du tok ikke de ringene på i det hele tatt? Fjæra rett på senkeskruen? Men du vet den "skåla" eller den skiva som var på den gamle demperen, skal den være med over på den nye? :P Og hvordan måler man senk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet April 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Kan jo kanskje være at jeg ikke har strammet til den mutteren på toppen av demperen godt nok :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet April 14, 2008 Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 mine dunka også først, men så senka jeg den litt mer så slutta det. Hadde den nesten på det høyeste bak når det dunka. Nå har jeg den et par cm lavere og det dunker omtrent aldri.. bare hvis jeg rævkjører dem skikkelig :P Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet April 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 Hmm.. har min senka en del bak da.. Er nødt til å være noe galt, skal skru det av til onsdag, så får jeg se hva det kan være da håper deg. Tror det er den skruen på toppen av demperen, kan tenke meg at det er akkurat den lyden som kommer da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet April 14, 2008 Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 det blir litt klunke-dunk hvis den ikke sitter ja... Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet April 14, 2008 Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 Stemmer. Og det er litt forskjellige måter å måle senken på. Men vanlige måten er bare å måle fra bunnen av gjengene opp til justerings skiva. Kan også måle fra midten av felg navet opp til hjulbue. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet April 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 Men ingen som vet hvor mange deler som skal tas med over fra den gamle demperen? (bak) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 jeg tok nada-nix-ingenting over bak. Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg