LangFørr Skrevet April 11, 2008 Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 Har mulighet til å få ei Getrag 225 5 trinns manuell kasse fra en 93 mod 318. Er dette en kasse det går an å få adapter til rødblokk? eller er den ubrukelig i volvo sammenheng? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet April 11, 2008 Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 225? Uten at jeg har noe peiling så tror jeg ikke kassen er så veldig brukbar til trimming! :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 11, 2008 Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 Kassene som er i biler fra 320 og ned, er da vel like holdbar som m45? :p Skal du ha en god getragkasse, må du opp i 732, 735 osv.. Der er det 262/265 eller hva dem nå heter. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet April 11, 2008 Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 må ha fra store 6'er motoren til BMW.som nevnt tidligere så er det 262 og 265. Jeg kan mulignes fikse adapter om du skal ha. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet April 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 Er ikke snakk om veldig trim her. 150hk+ kanskje, men javel så da kan jeg beholde m45 jeg har da :) Tenkte liksom 5 gir hadde vært litt mer økonomisk, å sa skal jo de getragene være ganske tighte og fine. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet April 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 må ha fra store 6'er motoren til BMW.som nevnt tidligere så er det 262 og 265. Jeg kan mulignes fikse adapter om du skal ha. Kan du fikse adapter til 225? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet April 11, 2008 Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 er ikke verdt å handle getrasg for 5000, kanskje mer. for skarve 150hk. da holder gode gamle M45. Den er sterkere enn 5 trinnskassa (M47) til volvo også. kan jo evt få i en M46. 4 gir + overdrive. den vil også holde på 150hk Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet April 11, 2008 Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 Kjører med m47 og 180hk nå. Jeg har herjet litt på bane også, den lever enda (enn så lenge). Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet April 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 ja sant det. Beholder den m45 jeg. Har jo et ganske populært clutchhus også:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet April 11, 2008 Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 eventuelt kline til og stappe oppi M90!:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet April 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 M90 tror jeg er den diggeste kasse jeg har kjørt med. Den jeg hadde var ganske tight å fin. Muttern har m90 i 940`n sin, å den byner å bli slarkete i gira. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet April 11, 2008 Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 Kan du fikse adapter til 225? om det er samme fester som 265 og 262 så ja.. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet April 11, 2008 Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 hehe... dersom du vil ha 5gir kan du bruke M47. Den holder i lange baner til 150hk så lenge den blir brukt med vett. Mangen som sier at de suger, at dem har kverka 15 M47 kasser på orginalmotor men det skal du ikke høre på. Så lenge du har 150hk og ikke skal spinne piruetter på 1. 2. og 3. gir er den mer enn god nok til ditt bruk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet April 12, 2008 Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 De aller flest getrag kassene har fast clutchhus. Eneste med løst er 262, 262CR og 265, som sitter i bmw fra midten på 80 tallet. Volvo 260 hadde også getrag ett par år. Den kassa fra nyere bmw typ e36 318, 320 osv er ikke noe særlig. Kamerat skrota sin på en original 320 og han herjer ikke stort heller. bakaxel.se har kasse til deg som er sveisa om og tåler juling. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.