MrAndre Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 Har en Astra bertone 1,8 2000mod Den er vel senket sånn omtrent 40mm.. Kjøpte nye felger og kasta de på forrige uke, da ble det problemer... Det er snakk om 8*18 et44 med 225/35 dekk Foran så går det bra, men bak så subber det "godt" i hjulbuene. Er de for brede eller er innpresset feil? Leverandøren mente disse skulle passe bra og skjønner like lite som meg. lurer på om jeg må gå over til 7,5*8 eller heve bilen noen cm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet April 9, 2008 Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 Jeg brukte 2 mnd på felgkjøp da jeg kjøpte 18" hjula jeg ruller på nå. Forhandlere sier mye rart. Jeg har fått tilbud om hjul som "passer perfekt!" som er 8,5x18 med ET32 (!!) Jeg tviler sterkt på at de felgene noensinne hadde snurra rundt på min bil, selv uten dekk på!! Min erfaring er ihvertfall at 7,5x18 med ET42 eller høyere er veien å gå. Selv da subber det litt med mye senk. Det ER derimot mulig å få det til å passe med større / bredere felger også, men det krever nok større modifikasjoner av hjulbuene. Jeg har et kit fra Irmscher montert, som består av en stålbrakett i hjulbuen bak som flytter innfestningen til bakfangeren utover. Delenr er: 72001462. Magnus Kvamme hos ProTrim/Blitzpower hadde denne Astraen, med felg/dekk-dim: BBS LeMans 8,5x19" ET32 225/35-19" og 9,5x19" ET32 255/30-19" så det ER mulig. Han er medlem her på forumet, men jeg husker ikke brukernavn i farta. Hans Astra: Jeg prøvde senk kombinert med 8x18 ET35 på min bil, slik gikk det: Hjulet går ikke rundt... ;) Takk for sist forresten, antar det var du som sendte meg epost? Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet April 9, 2008 Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 Jeg har akkurat satt på 8x18" et38 med 225/35/18. Senka med KW justerbart også. Funker fett som f det. ingen subbing. Skal mulig bytte til 215/35/18 for å få litt mer plass forran. Legger ut flere bilderi tråden min Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet April 9, 2008 Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 Finner det utrolig at det ikke subber. Bytter du fra 7,5x18 ET42 til 8x18 ET38 kommer hjulet en hel cm lengre ut i hjulbuene. Hadde hjula mine stått 1cm lengre ut hadde jeg vært på sliiitern. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet April 9, 2008 Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 felgene mine går akkurat kant i kant med buen forran og litt innafor bak. Derfor er det fint å ha justerbart senkesett, blir det så lavt at det subber så er det bare å heve den litt. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrAndre Skrevet April 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 Ja jeg som sendte e-post ja:) Var så "flink" å kjøre over ett lite høl i veien i stad (flotte norske veier) Bakskjermen begynner å få en stygg bøy på høyre side nå, så for å hindre verre ting nå så er det rett på ett karosseriverksted til uka!! Synes det er merkelig at selger (firma) kan anbefale disse hjulene til denne bilen.... Forresten en liten rar ting at dette er den 3'dje opelen (Vectra A, Calibra og nå Astra)jeg har som det kun subber på høyre side bak? Flere som har vært borti det samme?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet April 12, 2008 Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 Det har med kjøreegenskaper å gjøre, bakhjula står ikke på linje, merkelig nok. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel4ever Skrevet April 12, 2008 Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 selv har jeg ikke senket eller 18" ....men kompisen min har senket 60mm med justerbart og 18" med 225/35 profil....ikke birti orginal sjermen i det hele tatt....skift dempere til stivere dempere så slipper du problemet med å "subbe" borti sjermen..... stikkorder her er "stivhet" ....nei gutter....det er snakk om dempere her ikke noe annet;) Siter http://www.bilforumet.no/astra/197361-astra-coupe-oppdatert.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Jeg har K&W Type 2 Inox Line, med stiveste setting (minus en halv tørn) og høyeste innstilling subber det fortsatt med vinterdekka som er 225/40-R18. Er nok litt bedre med sommergummi i 225/35-18, men det subber da også. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BuRuD Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Astra Sport and Astra Owners Club Forums syns denne egentlig forklarer det meste. Men , større felger på Astra uten, andre fjører/dempere en det som er orginalt, er en liten dødarer, da orginal fjører/dempere fjører alvorlig mye over dumper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 For de som ikke er medlem på AOC: What size wheels can you fit to an astra mk4? This is a common question and asked daily. I hope this will help you in the future. The astra mk4 can take big wheels without any arch work and with a low drop. If you are willing to modifiy the arches massive wheels are possible. 16" These are fitted to the astra sri as standard so will fit fine although they can look a little small still. If you wanted to fit aftermarket wheels in this size these are the golden rules: Maximum width to fit without mods on a 40mm drop is 8" The offset needs to be between ET 40-49 17" Again these are fitted to the Gsi as standard so again no problems! For aftermarket wheels this is the size range you need to stick to: Maximum width to fit without mods on a 40mm drop is 8" The offset's can vary though depending on width. 8" ET 45-49 7.5" ET 42-49 7" ET 38-49 18" These are big wheels that can be fitted to the astra with no mods as long as you get the size correct, if you dont you may have to roll the rear arches as room at the rear is tight the bigger the size wheel you go. Maximum width to fit with a 40mm drop is 8" The offset's can vary though depending on width. 8" ET 45-49 With this width if you lower anymore than 40mm the car will need to have the rear arches rolled. 7.5" ET 42-49 This is the perfect size wheel and if you get the correct size you can drop it upto 60mm with no arch work. 7" ET 38-49 This won't really fill the arch that much but does mean you can go a little lower on the offset. 19" As with all cars any size wheel will fit if you are prepared to do the work. 19's do fit but wheel size is not only very important but also very rare. Room on the rear arch is the main problem with fitting 19's. To fit 19's this is the size wheel you will need, so that minimum modification is requiered with a 40mm drop: 7" or 7.5" ET 42-49 these are very rare though and will require you to roll the rear arches and relocate the rear bumper bracket. You will still get rubbing with 4 people in the car but it wont be too bad. Any bigger will require serious work and a lot of modification. It will also impare the handleing and driveabilty of the car. In Genral a 3 door hatch has the least room, with the 5 door, saloon and estate having a fraction more room due to the design of the car. Coupe's and convertables have even more room which means you can go for slightly different offsets but the best are listed above for all models. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrAndre Skrevet April 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 For de som ikke er medlem på AOC: What size wheels can you fit to an astra mk4? This is a common question and asked daily. I hope this will help you in the future. The astra mk4 can take big wheels without any arch work and with a low drop. If you are willing to modifiy the arches massive wheels are possible. 16" These are fitted to the astra sri as standard so will fit fine although they can look a little small still. If you wanted to fit aftermarket wheels in this size these are the golden rules: Maximum width to fit without mods on a 40mm drop is 8" The offset needs to be between ET 40-49 17" Again these are fitted to the Gsi as standard so again no problems! For aftermarket wheels this is the size range you need to stick to: Maximum width to fit without mods on a 40mm drop is 8" The offset's can vary though depending on width. 8" ET 45-49 7.5" ET 42-49 7" ET 38-49 18" These are big wheels that can be fitted to the astra with no mods as long as you get the size correct, if you dont you may have to roll the rear arches as room at the rear is tight the bigger the size wheel you go. Maximum width to fit with a 40mm drop is 8" The offset's can vary though depending on width. 8" ET 45-49 With this width if you lower anymore than 40mm the car will need to have the rear arches rolled. 7.5" ET 42-49 This is the perfect size wheel and if you get the correct size you can drop it upto 60mm with no arch work. 7" ET 38-49 This won't really fill the arch that much but does mean you can go a little lower on the offset. Det forklarte jo en hel del:) Bilen står nå på karosseri verksted å får pleie av buene bak, så da får vi se imorgen åssen det blir! Skal bli deilig å slippe å kjøre forsiktig:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marroc Skrevet April 14, 2008 Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 Har en standard Astra G og har kjørt med 7,5x18 ET38, 8x18 ET38 og 8,5x18 ET35 og det gikk fint med 215/35-18. Skal tro om du ikke må ned noen mm i innpresset på felgene dine. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gatebilmagazine Cam Skrevet Mai 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2008 Jeg kjører på 225/35/18 med en del senk. Funker fint det, noe subbing, men det er ikke umulig å kjøre i allefall. Har 8,5 felg både fremme og bak. Siter Fotograf i Gatebil Magazine / Autofil mail: camilla.gatebil@aller.no http://blogg.camillast.com/ 2003 OPEL ASTRA COUPÈ TURBO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrAndre Skrevet Juni 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2008 Ja... de fikk smelt inn hjulbuen bak da, selve karroseriet er isåfall ikke i veien lengre, nå er det feste til fangeren som er i veien (liten plastikklump med en skrue. Vurderer å bare skjære av dette og heller lage ett nytt feste selv på jobben... utrolig irriterende å ikke kunne ha folk bak i bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.