marantz 23 Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 Hei, jeg er ny på forumet her, virker som ett bra forum. kjøpte meg nylig en 66 catalina, med en 389 motor og en to porter gasser. Synes ikke det er noe særlig drag i motoren, ville det gi litt effekt økning og bytte til en 4 porter gasser? Hadde en chevy 350 tidligere som gikk mye bedre en det 389 gjør. Sjekket kompen på motoren og den ligger på javnt 10 bar på alle åtte. Svar motas med takk:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 Vil nok merke en del vil jeg tro ja. Men du må sjekke at innsuget er laget for 4 ports-gasser. Hvis ikke finner du flere her, alle er for Pontiac 389. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marantz 23 Skrevet April 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 ok, det så jo ut som bra priser det, men åssen gasser og innsug passer bra sammen? 4 porter passer nok ikke på det innsuget jeg har. er de 389 motorene kjent for å være bra eller? behøver ikke ha noe som går helt vilt men er jo greit å ha litt skyv i bilen. er ikke akkurat noe race bil men. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 Du bør ikke velge innsug som ser ut som et stort hull(singel) men oppdelt i flere kammere(dual). Ofte så står det min og maks turtall i tabeller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet April 9, 2008 Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 En 389 Med fireporter som er i orden skal gå brukbart. 325 hk i 4 portvesjon. Men er vel bare 290 med 2 porter? Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marantz 23 Skrevet April 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 okay, Ja tror det er 290 med 2 porter. har problemer med veldig ujavn tomgang og dårlig drag i den. men tror det er de hydrauliske ventil løftrene som fusker på den. den går bra over 2500, men under det begynner den å fuske og da kommer det ganske kraftig tikke lyd fra motoren. tenkte å prøve og bytte olje og filter først for og se om det hjelper noe. noen som har noen andre forslag? vært borti det samme? takk for svar så langt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janmoen Skrevet April 10, 2008 Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 Hydrauliske ventilløftere som " fusker " under 2500 RPM høres ikke sannsynlig ut. Tikkelyden du hører kan muligens være tenningsbank, som igjen kan ha endel ulike årsaker som også kan medvirke til fuskinga... så : Ta kontakt med et verksted som har erfaring med amerikanere, kanskje noen her på forumet holder til i nærheten av der du bor ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg