Gå til innhold

Knut's Opel Corsa A prosjekt

Ranger emnet


Kadettgt

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en Opel Corsa A for en måneds tid siden.

Motoren er byttet fra 1.2 til 1.8 vectra motor. Har ikke giddet å gjøre noe med bilen før nå. Mistet lappen netopp så nå har jeg litt tid jeg kan bruke på å fikse på Corsan.

 

Jeg er ikke sikker på om jeg skal bygge den om til Sprint rally bil eller om jeg skal beholde skiltene, men rusten skal uansett vekk!:P

 

Idag har jeg fått fjernet fremskjermene da begge disse skal byttes..Fikk meg en liten overaskelse da jeg skrudde av disse og så innerskjermen..Marie kjeks er jo rene biffen iforhold!

Det vil bli byttet innerskjermer skjermer fremme og noe av skjermene bak.

 

Fremtidige planer er å fjerne rust og deretter avgjør om jeg skal rigge den til løp heller.. Mistet førerkortet i 10 mnd så har nok av tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ah, SnOpel Corsa A... Har hatt 2 sånne, utrolig moro liten bil. Nesten oppspist av rust, dog. Ruster så mye at man nesten trenger å oppdatere vognkortet fortløpende for at vekten som står der skal stemme. Må jo miste MINST noen kg i året i bare rust.. :D

 

Selv hadde jeg planer om å sette i Calibra-motor med turbo, men drømmen ble brått knust når jeg lånte vekk bilen til et kvinnfolk og hu kræsja.

 

Må komme med oppdatering her snart! Gira på å se hvordan det blir. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har ikke fått gjort så masse, mistet sertifikatet nå nylig..Skulle hatt en tregere bil!:P Det jeg har gjort er å bytte forskjermsfestene, fiksa et rust hull under, og bestilt nye skjermer. Noen som vet hva jeg kan erstatte den delen av innerskjermen som forhindrer at det spruter vann inn til døren? ettersom man kan blåse vekk disse med en hårføner!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Liten oppdatering her, bilder kommer;) Nå har jeg fått nye skjermer som er primet og techtylert, har også sparklet bulker og sår på bilen. Idag var jeg og en kammerat og hentet en c20seh motor som er lett trimmer som snart skal finne vei ned i Corsan. Eneste problemet er at denne ikke har gått på minst 5 mnd og må få en liten overhaling. Må jeg bytte pakininger osv etter at den har stått såpass lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt hjelp her nå!:P

Fikk ut motoren idag, med god hjelp av en kollega. Det var når vi skulle sette inn den nye motoren vi støtte på problemer, 5 trinsgirkassen passer ikke inn fordi den kommer borpå styresnekka når. Og motorfeste på under siden stemmer ikke. Dette er en c20seh motor og fikk opplyst at den skulle passe rett på de samme motorfestene som 1.8 literen sto i fra før. Nå står jeg me fingen i ringen og finner faen ikke ud av hva jeg skal gjøre. Er det noen 4 trins kasser som passer på 2.0 seh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår