ojsteiN^ Skrevet April 5, 2008 Rapporter Share Skrevet April 5, 2008 Bare lurte på om noen har noen bilder eller forklaringer hvordan man fester motoren fast i et motorstativ? Motoren er en GTi 8v motor stått i en Golf 2 og stativet er et SLIKT et. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet April 5, 2008 Rapporter Share Skrevet April 5, 2008 du skrur av svinghjul/clutch og fester stativet i skruehullene til girkassen.. ikke verre Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ojsteiN^ Skrevet April 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 du skrur av svinghjul/clutch og fester stativet i skruehullene til girkassen.. ikke verre Hm. Kommer ikke lengre enn dette jeg : Hva er lettest å gjøre nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 Hm. Kommer ikke lengre enn dette jeg : Hva er lettest å gjøre nå? Skru videre... Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 Hva er lettest å gjøre nå? Det letteste (og eneste) å gjøre nå er å ta av svinghjulet (løsne boltene som holder dette) og ta det av. Når svinghjulet er tatt av ramler clutchlamellen ut. Da ser du at trykkplata sitter fast i motoren. For å komme til boltene som holder trykkplata fast i veiva (på motoren) må du ta ut låseringen i midten av trykkplata (med en passelig, flat skrutrekker) og lirke ut dekselet som ble holdt fast av låseringen. Du kan nå løsne boltene som holder fast trykkplata til veiva. Det lønner seg å kjøpe bolter og muttere (samt en drøss med skiver) i samme dim. som boltene som holder girkasse og motor sammen. Boltene må være så lange at de rekker både gjennom festeåret på motoren og går tilstrekkelig gjennom braketten til motorstativet (slik at du har plass til å entre to muttere for å holde motoren fast til stativet. Det er greit å ha litt restgjenger). Ta av festebraketten til motorstativet og hold dette inntil motoren. Tre boltene gjennom og se om du må bygge opp med skiver mellom braketten og motoren. Så skrur du fast motoren til braketten til stativet. Nå er motor og brakett blitt ett og du kan få hjelp av noen du stoler på til å løfte motoren opp i stativet. Når dette er gjort er det bare å tilte motoren i ønsket stilling og sette inn løsebolten. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.