Mazda 626 Skrevet April 3, 2008 Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Hei! Skifta girolje hos Bilia idag, og de sa det lakk litt fra en simmering der. Noen som vet hva det koster ett verksted å skifte denne? Ca.? Mye jobb? Er dette noe jeg burde få gjort fort som fy, eller kan det vente litt...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 3, 2008 Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Hvor lakk det? Bakkant? Altså der mellomakselen skrus fast? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda 626 Skrevet April 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Hvor lakk det? Bakkant? Altså der mellomakselen skrus fast? Var der ja! Han nevnte at mellomakselen måtte ut og greier, så vil vel tro det er der da:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 3, 2008 Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Ah.. ja, da må du ned med mellomakselen, sette bilen i gir osv, for så å løsne den mutteren/bolten som du ser der mellomakselen er festet i girkassen. Hvordan du nå tar ut simmeringen, aner jeg ikke.. I mitt hode ser jeg for meg at du må fra innsiden av kassen for så å "slå" den ut.. Vet ikke om det er slik som på f.eks frostplugger der man slår den inn i overkant og drar den ut med ei tang.. Så kan nok ikke hjelpe deg der, desverre. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet April 3, 2008 Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 hvis det lekker litt så er det jo bare å sjekke olja engang i halvåret. Skal du bytte den må mellomaksen av. bør ha muttertrekker for å få av mutteren. Så tar man av medbringeren med en avdrager og pirker ut simringen med diverse skrutrekkere osv... Etter det banker du inn en ny en og skrur på plass. Ikke en vanskelig jobb, men krever litt verktøy, og helst en løftebukk. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda 626 Skrevet April 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 Er det mulig å sjekke nivået på girkassa? Hvordan? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 Nivået sjekker du med og ta ut nivå/påfyllings -pluggen. Den står vel på venstre siden av girkassen. Det kan være at luftingen på kassen et tett, da vil lufttrykket gå gjennom simmeringene. Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg