Gå til innhold

dau audi

Ranger emnet


4realC4

Anbefalte innlegg

sliter me å få audi`n til å gå som den skal, den lugger litt ved pådrag, virker som om den holder igjen litt for så å komme etterhvert, greier ikke småbratte oppoverbakker som den gjorde før,

dårlig motorkraft med andre ord.

varierende reaksjon på gassen på tomgang, andre ganger kan turtallet hoppe opp og ned av seg selv.

Har byttet bensinpumpa, bensinfilter, prøvd annen(ny) lambdasonde, gått over og byttet dårlige slanger.

 

noen som vet hva feilen kan være? er AAD motoren det er snakk om.

 

evt noen slanger som må ha korrekt lengde og hvilke?

 

Takker for svar =)

 

Mvh KimAndre

Audi 100 C4 Sedan 2.0I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg hadde samme problem med min audi. brukte mange penger og skiftet du en del deler. til slutt kjørte jeg den til audi verksted, der de feilsøkte hele bilen. de bruke veldig langt tid på å finne feilen. bilen kjører som før nå. problemet var ventil for ladetrykkregulering. dette kostet meg 1800kr å skifte, men kan ikke garantere det er samme feilen på din bil! du kan la audi verkstedet feilsøke bilen din så du ikke sløser mer tid og penger på deler som fungerer. lykke til

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

fant ut hvor problemet lå idag, det var nok hallgiveren som var synderen hos meg, var helt død en morgen her, null gnist..

hallgiveren er ikke utskiftbar på "ordentlig" vis, men etter litt tilpassing, fikk jeg på plass en hallgiver fra golf.

på provisorisk vis, men den funker bra. og håper den funker til ny fordeler kommer.

Audi 100 C4 Sedan 2.0I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Hallgiver er en blender som går igjennom et magnetfelt slik at tenningsmodulen får et varierende spenningssignal.

Denne står i fordeleren på min bil, på fordelern er det en kontakt, som går til hallgiveren.

Hallgiveren kan stå andre plasser også, alt etter motor,modell osv..

Audi 100 C4 Sedan 2.0I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår